Daca ma hotarasc sa investesc in optimizarea site-ului meu cat timp dureaza SEO pentru a functiona pentru afacerea mea? Cat timp sa investesc pana apar primele rezultate, primii clienti?
Cateva zile? Luni? Ani?
Da, este un subiect delicat cu multe variabile, dar sa stii cand apar primele rezultate din strategia SEO este ceva ce fiecare client trebuie sa inteleaga. Prin rezultate intelegem exclusiv vanzari, despre asta e vorba, nicidecum pozitiile cuvintelor cheie ca metrica principala.
Atunci cand facem SEO, fiecare client nou, fara nicio exceptie, pune aceste intrebari:
„Cat timp dureaza pana cand site-ul meu, cuvintele cheie, se claseaza in prima pagina Google, dar in primele 3 rezultate?” „Cat timp dureaza SEO?”
Sunt unele dintre cele mai frustrante intrebari, deoarece, desi clientii doresc, si pe buna dreptate, un raspuns clar si obiectiv, pur si simplu nu există nicio modalitate de a oferi unul datorita tuturor variabilelor implicate.
De ce?
Pe langa toate variabilele ce au rol in optimizarea site-ului web, trebuie sa evaluezi, simultan, aceleasi variabile si tehnicile de optimizare ale concurentilor.
Intrebarea corecta: Ce putem face ca SEO sa genereze potentiali clienti si vanzari, cat mai repede?
SEO functioneaza pentru orice site, dar cere timp - si este important sa stii cat - inainte de a incepe sa investesti.
Te vom ghida folosind studii de caz din munca noastra, precum si cercetari din industrie.
Cat timp faci SEO pana apar primele vanzari?
O intrebare pe care o au in minte majoritatea proprietarilor de afaceri atunci cand li se prezinta ideea de a-si optimiza site-ul web. Oricine are cunostinte solide de SEO raspunde ca „depinde”. Dar acest lucru nu face dreptate nimanui, deoarece un raspuns atat de vag nu arata daca SEO este o investitie buna sau nu.
Raspunsul scurt : 4-12 luni.
Raspunsul mai lung are de-a face cu toti acei factori pe care ii vom discuta in acest articol, factori care tin de strategia SEO aplicata.
Schimbarile lente in clasamentul organic este o alegere deliberata din partea motoarelor de cautare. Este nevoie de timp pentru a verifica toate paginile web, pentru a le identifica pe cele de inalta calitate si afisa în SERP-uri.
Cert este ca, SEO facut corect, va produce rezultate - unele mai devreme, altele mai tarziu, dar in cele din urma autosustinute. Din acest motiv, privita in timp, o strategie SEO de calitate rasplateste mai mult decat investita initiala.
Cine sau ce decide calitatea?
S-ar putea sa obseri ca uneori, Google iti arunca site-ul in varf, pe locul 2 sau pe locul 3, dar, doar pentru o perioada scurta de timp.
De ce? Se intampla atunci cand Google vede semnale, cum ar fi continut de calitate si backlink-uri bune, dar trebuie sa le verifice si cu utilizatorii pentru a determina valoarea site-ului tau. Le va placea utilizatorilor continutul tau? Corespunde intentiei lor de cautare? Cum poate sti fara sa trimita un oarecare volum de trafic?
De ce dureaza atat de mult SEO?
Sa vedem de ce SEO are nevoie de timp pentru a genera rezultate si vanzari astfel incat tu sa-ti recuperezi investitia si sa mergi pe profit cat mai repede.
Google actualizeaza si imbunatateste constant algoritmii care acceseaza si indexeaza paginile web, precum si functionalitatea motorului de cautare.
Cand SEO a inceput sa conduca strategiile de marketing digital, existau o multime de comenzi rapide sau trucuri, cum ar fi repetarea la nesfarsit a cuvintelor cheie.
In zilele noastre, Google si-a optimizat algoritmul sa nu poata fi pacalit. Este nevoie de timp pentru ca optimizarea facuta sa se alinieze si sa se adapteze la aceste actualizari.
Mai este si concurenta!
Daca te afli intr-o industrie foarte competitiva, poate dura mai mult timp sa obtinem rezultate semnificative. Surclasarea concurentilor stabiliti necesita strategii constante si bine puse in practica. Sa nu uitam aici ca si ei investesc in SEO.
Ce se poate face pentru a accelera SEO?
O mare parte din munca SEO se face inainte de lansarea unui nou site. O strategie SEO bine gandita presupune o analiza adecvata a seturilor de cuvinte cheie pentru care vrei sa te pozitionezi, inclusiv o analiza a concurentei.
De asemenea, este important sa avem o structura clara a site-ului inca de la inceput: ce continut, ce pagini sunt necesare pentru a reflecta cu exactitate grupurile de subiecte.
Din acest motiv, este logic sa utilizam continut care include toate datele importante SEO. Pentru inceput, grupurile de subiecte ar putea fi definite. Apoi, poate fi creat continut optimizat bazat pe date, care acopera toate (sub)subiectele relevante, include toate cuvintele cheie principale si are o lungime si o complexitate adecvate pentru subiect. Pentru rezultate rapide profita de reclama cu plata pe click PPC.
SEO pentru un site web nou
Daca ai un site web nou si urmezi cele mai bune practici de baza si SEO local, poti incepe optimizarea pentru cuvintele cheie long-tail si cautarile cu concurenta redusa. Este un prim pas logic si o prima tinta buna.
Desi oamenii pot introduce ocazional un singur cuvant intr-o interogare, este mult mai probabil sa introduca expresii.
Aceste expresii se numesc cuvinte cheie cu coada lunga si aproape 92% din toate cautarile pe web le implica. Cuvintele cheie cu coada lunga tind sa fie mai lungi si semnificativ mai specifice pe subiect decat cuvintele cheie singulare. Tintirea lor creste sansele de a atrage trafic directionat, foarte convertibil, asa ca le implicam de la inceput in strategia de optimizare.
SEO pentru un site web cu vechime
Pentru site-urile web consacrate timpul de asteptare poate fi mai scurt, in anumite privinte. Asta desigur, daca site-ul are ceva util de oferit, a fost creat si optimizat corect.
Intr-un site cu vechime, primul pas este blocarea continutului de calitate scazuta de la indexare si directionarea bugetului de crawl spre paginile importante pentru a oferi un impuls relativ rapid rezultatelor.
Unele modificari simple si ieftine actioneaza ca un ghiont usor care modifica cursul site-ului tau. Au nevoie de timp, dar, atunci cand o fac, pot fi semnificative.
Solutionarea problemelor tehnice cum ar fi optimizarea structurii site-ului, imbunatatirea vitezei paginilor si abordarea problemelor de crawling, schimba radical totul.
Pozitiile nu conteaza atat de mult pe cat crezi
Desi vorbim adesea despre clasarea paginilor ca masura a succesului, alte valori sunt de fapt mai importante pe termen lung. Cresterea traficului, sesiunile, vizualizarile de pagina si, desigur, veniturile sunt obiectivele reale.
Sunt importante, este adevarat, dar nu sunt metrica pe care ar trebui sa te concentrezi. Accentul pe pozitii este o metrica pe care industria o vinde cu usurinta, deoarece este satisfacatoare ca "obiectiv SEO indeplinit". In realitate, nu are nicio valoare decat daca genereaza clienti si vanzari.
Cat timp cere Google pentru a actualiza update-urile SEO?
Cat timp are nevoie Google pentru a indexa update-urile SEO si a le afisa in rezultatele cautarii? Depinde de cat de repede sunt observate si procesate actualizarile tale de Google.
Poate dura de la cateva ore la cateva saptamani actualizarea cu succes a modificarilor. Totusi, continutulul bun va fi preluat si indexat in decurs de o saptamana.
Google acceseaza constant internetul pentru a indexa tot continutul nou cat de repede poate. Cu toate acestea, in functie de marimea site-ului, s-ar putea sa nu fie atat de rapid pe cat ai dori. Poate dura cateva zile sau cateva saptamani pentru ca majoritate actualizarilor sa fie verificate, indexate si apoi afisate.
7 factori care influenteaza rapiditatea rezultatelor in SEO
- 1. Strategie
- 2. Buget
- 3. Concurenta
- 4. Istoricul site-ului
- 5. Backlink-uri
- 6. Modificari de algoritm
1. Strategie
SEO tehnic, remedierea problemelor tehnice poate imbunatati pozitia in SERP-uri aproape de indata ce site-ul este reindexat. Continut, un alt aspect important SEO, dar poate dura pana la maturizare. Link building este cheia succesului SEO pe termen lung.
2. Buget, cat sa investesc în SEO?
Desi vorbim despre buget, merita mentionat cat costa SEO si cat trebuie sa investesti.
Citeste si: Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare SEO?
Bugetul depinde clar de obiective. Proprietarii de afaceri mici pot investi mai putin de 1.000 € lunar pentru SEO, in timp ce o companie de nivel mediu poate investi mai mult 1.000 € lunar in servicii SEO.
3. Concurenta
Te afli in competitie cu alte companii care sunt implicate activ in SEO. Cu cat cuvintele cheie pe care le tintesti sunt mai competitive, cu atat dureaza mai mult optimizarea si traficul provenit de la acestea.
Cercetarea cuvintelor cheie poate dezvalui competitivitatea termenilor relevanti pentru industria ta.
4. Istoricul site-ului
Am discutat despre cum intervalul de timp difera pentru site-urile web noi si cele consacrate.
Istoricul site-ului tau te poate retine pe loc. Daca s-a facut SEO gresit, gen black-hat, in trecut (cum ar fi backlink-uri platite si continut umplut cu cuvinte cheie), poate lua timp sa dezavuati intregul profil de backlink si sa cureti continutul inainte de a vedea rezultate.
In unele situatii, istoricul vechiului site ar putea face ca migrarea sa fie cea mai buna optiune.
5. Backlink-uri
Crearea de backlink-uri este una dintre strategiile pe termen lung pentru SEO. Este extrem de important, dar poate dura timp. Cat de mult este foarte variabil.
Link-urile bune reprezinta o sustinere a increderii, nu si cele platite. Link-urile platite pot produce uneori rezultate pe termen scurt - dar, mai important, pot duce si la penalizari odata ce esti descoperit.
6. Modificari de algoritm
Google isi actualizeaza constant algoritmii de cautare pentru a imbunatati calitatea rezultatelor. Uneori, o schimbare a algoritmului va prioritiza brusc altceva decat ce se vrea, ceea ce duce la o cadere brusca in clasament sau o urcare.
Cat timp este nevoie pentru ca SEO sa inceapa sa functioneze
Acum suntem gata sa raspundem la intrebare corect. Si raspunsul este... depinde. Frustrant, nu-i asa? Dar este adevarul.
De ce depinde?
Depinde de cat timp exista site-ul, cat de mult SEO a fost facut anterior pe el, ce forma are site-ul, cat de mult continut este pe el, profilul sau de link si multi alti factori.
Nu exista doua site-uri web care pornesc din acelasi loc, chiar daca sunt in aceeasi industrie si concureaza pentru aceiasi clienti. Cu toate acestea, iata un scenariu plauzibil despre cum arata o campanie de optimizare SEO in primele luni si rezultatele la care te poti astepta.
Primele 6 luni de SEO
- Luna 1 - Cercetare si descoperire, auditare site web, strategie de cuvinte cheie si planificare. Daca cercetarea si descoperirea pot fi facute rapid, atunci modificarile tehnice pot incepe in prima luna.
- Luna 2 - Se incepe munca tehnica SEO si se efectueaza modificarile pe baza auditului de site. Alte activitati SEO, cum ar fi profilul de link-uri si construirea continutului, pot fi efectuate in acelasi timp cu revizuirea.
- Luna 3 - Se incepe crearea continutului sub diverse forme : blog, intrebari frecvente, documente, articole, video, informatii extinse despre produse si companie etc.
- Luna 4 - Continuarea scrierii de continut si dezvoltarea unui profil bun de link-uri. Acum ne putem astepta sa vedem o crestere naturala a traficului in site. Rezultatele nu se compara cu o campanie de 12 luni, dar, ar trebui sa fie suficient de semnificative pentru a sti ca SEO functioneaza.
- Luna 5 - Se continua cu crearea de continut pe site, pe blog, pe retele de socializare. Ar trebui sa vedem din ce in ce mai mult trafic provenit din cautarile Google. In acest moment numarul de clientii potentiali ar trebui sa creasca.
- Luna 6 - Daca traficul a ajuns deja la 1.000 de vizitatori pe zi sau mai mult, putem implementa serviciul de optimizare a ratei de conversie. Traficul pe care il primim trebuie transformat in clienti si/sau vanzari.
Sfatul nostru: incepe SEO azi!
Si este cu siguranta adevarat. Indiferent daca sunt necesare 4 luni sau 12 luni, vei obtine rezultatele dorite mai devreme daca incepi optimizarea acum. Companiile care apar sus in paginile cu rezultate au avantajul decisiv de a ajunge primii la clienti.
SEO este o tactica de marketing pe termen lung si nu ar trebui privita ca o modalitate de a genera vanzari rapid. Cu toate acestea, daca faci investitia adecvata si planuiesti sa continui pe termen lung, SEO este tactica de marketing cu cea mai buna rentabilitate a investitiei.
Daca nu esti sigur ce strategii aduc rapid profit, contacteaza-ne pentru o oferta gratuita de pret. Iti evaluam site-ul si prezentam cel mai bun plan de actiune in conformitate cu obiectivele tale de afaceri