CMS integrat cu CRM, un site web mai bun pentru vanzari

CMS integrat cu CRM, un site web mai bun pentru vanzari

Ce avantaje am cu un CMS integrat cu CRM? Hai sa explicam care sunt aceste avantaje si de ce CMS-ul site-ului web ar trebui sa aiba inclus o platforma CRM personalizata.

Majoritatea companiilor din ziua de azi isi bazeaza activitatea online pe site-uri web simple. Acestea tind sa fie ori site-uri web statice cu cateva pagini, ori un template WordPress ales la intamplare.

Desi aceste site-uri sunt relativ mai ieftine si mai putin complicat de dezvoltat decat un site care ofera experienta de utilizator mai avansata, compania ta pierde clienti si vanzari.

Cu tot mai multe afaceri online, cele perspicace ies intotdeauna in evidenta fata de concurenta cu experiente de utilizator memorabile si personalizate.Pentru a transforma interesul fata de produsele sau serviciile tale in vanzari reale, o afacere trebuie sa-si consolideze relatiile cu clientii lor.

CRM vs. CMS: cum difera si cum sa le integram

Sistemele CRM si CMS servesc unor scopuri diferite, dar, impreuna pot ajuta companiile sa-si organizeze datele despre clienti, precum si sa-si automatizeze campaniile de vanzari si marketing.

Daca ai un site web, atunci ai un sistem de gestionare a continutului, iar daca ai clienti, probabil ca folosesti un software de management a relatiilor cu clientii. Intrucat CRM si CMS sunt ambele instrumente utile pentru a interactiona cu clientii tai si pentru a stimula relatii bune cu noii clienti potentiali, de ce sa nu sa le integrezi?

In timp ce majoritatea platformelor CMS majore ofera plugin-uri care permit utilizatorilor sa integreze datele CRM direct in CMS-ul lor, integrarea CRM este una dintre cele mai subutilizate caracteristici disponibile pentru utilizatorii CMS.

Ce este un CMS?

Un CMS este o aplicatie software care permite echipelor de continut sa creeze, sa gestioneze si sa publice continut digital, cum ar fi bloguri, retele sociale si alte active digitale dintr-un singur loc. Platformele CMS ofera diverse functionalitati:

  • crearea de continut
  • editare continut
  • creare pagini web
  • optimizarea paginilor
  • controlul accesului
  • programarea continutului

Companiile care doresc sa mentina o prezenta online activa si sa-si gestioneze eficient continutul digital au nevoie de un CMS.

Unele dintre cele mai utilizate platforme CMS sunt WordPress, Drupal si Joomla. In concluzie, un CMS poate genera un site web si permite echipelor non-tehnice sa creeze si sa gestioneze pagini si continut. Cu toate acestea, CMS-urile sunt limitate in urmarirea modului in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul tau.

Ce este un CRM?

O platforma CRM (Customer Relationship Management) este o aplicatie software care ajuta organizatiile sa gestioneze interactiunile cu clientii. Acestea permit companiilor sa stocheze datele clientilor, sa urmareasca interactiunile si sa gestioneze procesele de vanzare.

Platformele CRM ofera diverse functionalitati, cum ar fi gestionarea contactelor, automatizarea vanzarilor si marketingului si analiza clientilor. Cu CRM, organizatiile pot crea o baza de date centralizata cu informatii despre clienti si pot urmari interactiunile intre punctele de contact.

Afacerile care doresc sa-si optimizeze procesele de vanzari si sa-si imbunatateasca relatiile cu clientii au nevoie de software CRM. Unele dintre cele mai utilizate platforme CRM includ Salesforce, Microsoft Dynamics 365, HubSpot si Zoho

CRM-urile ajuta compania prin gruparea clientilor in liste si canale de vanzari care pot fi folosite pentru campanii directionate. De obicei, un CRM este livrat cu (sau poate fi integrat ulterior) un CMS (Content Management System).

CRM si CMS ca software autonom

Operarea unui CRM sau CMS ca sistem independent vine cu beneficii si dezavantaje.

Pe de o parte, un CRM autonom poate oferi un mediu concentrat pentru gestionarea si analiza datelor despre clienti. Cu toate acestea, lipsa integrarii cu un CMS ar putea duce la o deconectare intre datele clientilor si strategia ta de continut, ceea ce poate impiedica eficacitatea acesteia.

In mod similar, un CMS de sine statator, cum ar fi WordPress, iti ofera control complet asupra continutului si site-ului. Cu toate acestea, fara integrarea CRM, pierzi informatii valoroase despre clienti care ar putea imbunatati relevanta si impactul continutului tau.

De ce ar trebui CMS-urile integrate cu o platforma CRM?

Adevarata magie se intampla atunci cand aduci impreuna un CMS si un CRM, fiecare amplificand punctele forte ale celuilalt.

Integrarea permite CRM-ului tau sa acceseze datele din CMS, oferind o vedere mai cuprinzatoare asupra clientilor tai, iar CMS-ul te ajuta sa postezi imediat campanii de marketing mai eficiente bazate pe datele extrase. 

O parte fundamentala a integrarii cu succes a CRM si CMS consta in intelegerea drumului pe care il parcurg clientii tai de la descoperire la conversie. Planifica aceasta calatorie folosind CRM pentru a captura punctele de contact si interactiunile cheie.

Fiecare interactiune pe care un client o are cu site-ul tau este un numar de date care pot fi utilizate. Sistemul CRM colecteaza si organizeaza aceste date, permitandu-ti sa le utilizezi pentru a-ti adapta strategiile de continut, marketing si vanzari. 

Folosind datele pe care le aduni, oferi o experienta personalizata fiecarui contact. In timp ce CRM-ul tau gestioneaza datele clientilor, CMS-ul tau trebuie sa fie suficient de flexibil si robust pentru a oferi continut variat.

Experienta digitala

Cand un utilizator ajunge pe un site, de obicei cauta sa faca o achizitie sau sa obtina anumite informatii. El poate vizita mai multe pagini de pe site-ul tau inainte de a ajunge la ceea ce cauta sau pana se hotareaste. Este posibil sa nu gaseasca ceea ce cauta si sa aiba nevoie de ajutor suplimentar.

Daca un client are nevoie dar nu poate obtine ajutor imediat atunci cand se afla pe site-ul tau, este posibil sa nu faca o achizitie.

Daca nu exista asistenta pentru clienti sau reprezentanti de vanzari care sa-i indrume catre finalizarea achizitiei, acel client este pierdut si greu de crezut ca se va intoarce vreodata.

Un CRM poate imbunatati experienta unui utilizator, oferindu-i ajutor atunci cand are nevoie.Nu gaseste ceva pe site? Vrea sa se consulte cu un reprezentant de vanzari care ar putea oferi recomandari in functie de nevoile lui unice? Nicio problema. O fereastra de chat rezolva tot.

Discutia este apoi colectata de CRM, se creeaza un contact si este atribuit un istoric. CRM-ul poate automatiza, de asemenea, actiuni bazate pe activitatea clientului, cum ar fi primirea unui cod de reducere promotional dupa ce converseaza cu un reprezentant. Toate acestea se fac prin CRM.

Personalizare avansata

Daca o nevoie specifica a unui client nu este satisfăcuta de site, acesta poate apela la site-ul unui concurent, care poate fi mai captivant si mai util. Pierderea clientilor si a vanzarilor este daunatoare pentru afaceri.

CRM-urile mentin profiluri complete pentru fiecare client, preferintele lor, istoric, activitati, detalii de contact si alte informatii. Il poti folosi pentru a personaliza fiecare experienta, pentru a raspunde mai bine nevoilor acestora. Poate insemna chiar schimbarea dinamica a mesajelor si a continutului de pe site in functie de nevoile unui anumit contact, precum si de o serie de alte lucruri.

Specialistii in marketing pot adapta preferintele clientilor in materialul de marketing. Oamenii de vanzari pot verifica activitatea clientilor pe site si isi pot adapta propunerile pentru a se potrivi cu acestia. Unele activitati de informare pot fi, de asemenea, automatizate. 

Poti sa functionezi eficient folosind doar un CRM sau un CMS?

Da, poti functiona doar cu un CRM sau un CMS, dar, integrarea ambelor poate creste exponential eficienta si productivitatea. Cu un CRM si un CMS continutul site-ului tau este gestionat eficient si relatiile cu clientii sunt hranite si imbunatatite in timp. Strategiile tale de continut sunt informate de perspectivele clientilor si invers.

De exemplu, poti utiliza datele din CRM despre clientii tai pentru a-ti personaliza continutul. In mod similar, datele de comportament ale utilizatorilor care interactioneaza cu continutul tau pot fi capturate de CRM pentru analize si actiuni ulterioare. Acest flux circular de date intre CRM si CMS, utilizat corect, aduce rezultate pozitive in afacere si un site web mai bun pentru vanzari.

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu Dezvoltare?

Contactează-ne să discutăm despre Dezvoltare sau cere o ofertă de preț Dezvoltare personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente Dezvoltare

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole Dezvoltare, este mai bun decât cel citit.