Un site web bun nu este niciodata terminat. De aceea, companiile isi reinnoiesc site-urile fie partial, fie complet la cativa ani.
Numim aceasta o migrare a site-ului web. Daca site-ul sau dezvoltarea nu este executata corect, poti pierde pana la 80% din traficul organic.
Din fericire, implementarea unei migrari SEO a site-ului web bine planificata si executata inseamna ca site-ul tau isi poate pastra valoarea SEO - iar afacerea ta va continua sa creasca. Cum functioneaza.
Ce este migrarea SEO?
În timpul migrării site-ului dvs. web, vă „mutăm” întregul site web sau câteva pagini ale acestuia, de exemplu, într-un domeniu nou sau CMS.
Este doar o migrare SEO dacă se ia în considerare valoarea SEO acumulată și este mutată în mod conștient. Migrarea SEO merge dincolo de redirecționări și unele plugin-uri. O migrare SEO strategică ia în considerare toate sursele și împiedică motoarele de căutare să reacționeze negativ la modificările structurale ale site-ului tău.
Cand este necesara migrarea SEO?
Nu există nicio formulă magică pe care să o puteți folosi pentru a măsura dacă este necesară migrarea SEO, deoarece fiecare site web este diferit și se confruntă cu provocări specifice. Desigur, există multe tipuri diferite de migrație.
Migrarea SEO este necesară cand au loc modificări tehnice sau structurale majore:
- CMS nou
- schimbarea structurii URL
- tranziție de la HTTP la HTTPS (securizat)
- noua tehnologie de magazin
- lansarea unui nou site web sau platformă
- fuzionarea diferitelor domenii
- preluarea unui nume de domeniu
- noua marcă și/sau nume de domeniu
Oricare dintre circumstanțele de mai sus necesită o analiză aprofundată a riscurilor. Și pentru fiecare situație există o migrație.
Deci, atunci când vorbim de o migrare a site-ului web, ne referim la implementarea oricăror modificări majore care pot afecta semnificativ vizibilitatea în motoarele de căutare. Aceasta poate fi back-end, conținut sau front-end:
Un exemplu practic: recent, multe companii au fost nevoite să treacă de la platforma de comerț electronic Magento 1 la Magento 2. O migrare a platformei, cu alte cuvinte. Ne-am ajutat clienții cu migrări SEO bine executate.
La ce ar trebui sa fii aten cand migrezi un site?
Există o mulțime de factori diferiți implicați în acest lucru, așa că, în teorie, există multe care pot merge prost. Vom enumera aici cele mai comune capcane.
Ai grija cu widget-urile si extrasele tehnice
Pentru a menține pozitiile cuvintelor cheie, paginile migrate trebuie să fie foarte asemănătoare cu paginile vechiului site web. Prin urmare, este important să acordați atenție cadrelor JavaScript, deoarece unele interacțiuni vor fi accesibile numai sub propriul URL și este esențial ca motoarele de căutare să poată citi conținutul cu ușurință.
Core Web Vitals
Videoclipurile, imaginile de înaltă rezoluție și alte lucruri distractive care fac conținutul dvs. special necesită o atenție suplimentară.
Când vine vorba de Core Web Vitals de la Google, cele 3 valori care conectează viteza paginii cu UX, înseamnă că orice are un impact negativ asupra timpului de încărcare a site-ului are un impact negativ și asupra clasamentului. Este important să primiți un sfat bun.
Ia in considerare bugetul de accesare cu crawlere Google
Google are un buget de accesare cu crawlere pentru fiecare site web: acesta este numărul de adrese URL pe care Google le poate și dorește să le indexeze. Cu site-urile mari, trucul este să gestionezi cu atenție bugetul de accesare cu crawlere, astfel încât Google să indexeze bine cele mai importante pagini ale tale. Migrarea care ignoră acest lucru riscă o pierdere a traficului de căutare în paginile de conversie.
Acorda atentie preluarilor, fuziunilor si schimbarilor de nume
Google nu poate determina dacă un nume de domeniu migrat a fost achiziționat exclusiv pentru valoarea sa SEO sau este o fuziune reală a companiei și schimbarea numelui. O migrare SEO prost executată trimite aceleași semnale ca și activitățile Black Hat SEO. Acest tip de confuzie poate fi evitat făcând pașii corecti în succesiunea corectă.
O migrare prost gestionată va avea ca rezultat o resetare a domeniului. Aceasta înseamnă că pierdeți tot traficul de căutare acumulat și potențialul de clasare.
Mai poti salva structura cand apar greseli?
Prevenirea este întotdeauna mai bună decât vindecarea, dar în practică, de asemenea, efectuăm în mod regulat migrații retrospective.
Dacă clienții noștri trec la un nou site web sau domeniu fără a lua în considerare SEO, consecințele pot fi dezastruoase. Vizitatorilor li se afișează pagina 404, rezultatele Google duc brusc la pagini inexistente și conținutul anterior performant nu se găsește pe noul site.
Greseli frecvente intr-o migrare SEO
Am observat că mai multe companii apelează la experți după ce au experimentat consecințe negative neașteptate. Cauza poate fi adesea găsită în una dintre următoarele probleme:
- strategie slabă cu obiective și cerințe neclar definite.
- implementarea schimbărilor în mai multe domenii în același timp.
- lipsa resurselor/bugetului.
- timp insuficient pentru migrarea și testarea efectivă.
- fără analiză solidă înainte de migrare, conținutul de înaltă performanță nu migrează corect.
În majoritatea situațiilor, cauza de bază este că, în practică, pentru clienți poate fi dificil să-și informeze corect agenția de dezvoltare. Dacă nu sunteți sigur care părți ale domeniului dvs. actual sunt cele mai valoroase și care părți ale noului dumneavoastră mediu vă vor crește valoarea, este ușor să treceți cu vederea elementele cruciale în ceea ce privește conținutul sau tehnologia.
Un site web va fi întotdeauna un compromis între design și funcționalitate, pe de o parte, și eficacitate și design pentru SEO, pe de altă parte. De aceea, merită să colaborați cu o agenție cu servicii complete si cu experiență, cum ar fi INSTATIC.
Cu toate cunoștințele necesare interne, nu lăsăm nimic la voia întâmplării, iar o migrare SEO bine organizată poate fi foarte eficientă.
Urmeaza cele mai bune practici
Un site nou este în primul rând o oportunitate de creștere. Colaborarea strânsă cu noi atunci când vă pregătiți pentru modificări înseamnă că vă putem împărtăși cu ușurință cunoștințele noastre despre cele mai bune practici.
Bazat pe proces
- evitați discuțiile prin maparea corectă a tuturor cerințelor pentru site-ul web și implicați dezvoltarea în cea mai timpurie etapă a procesului.
- nu migrați front-end și back-end în același timp. Dacă ceva nu merge bine, cauza este mai ușor de urmărit. De exemplu, mai întâi efectuați migrarea către back-end, apoi noul design web și structura site-ului.
- faceți disponibil timp și buget pentru dezvoltare, configurați un mediu de pregătire în care puteți testa noul site.
- testați site-ul timp de cel puțin 2 săptămâni în mediul de organizare și lansați-l numai atunci când totul este dovedit că funcționează bine, iar planul de redirecționare a fost implementat corespunzător.
- faceți o copie de rezervă a site-ului curent, astfel încât să puteți reveni în cazul unor incidente critice.
- programați o lansare în zilele de luni sau marți, astfel încât dezvoltatorii să fie disponibili în zilele următoare pentru a rezolva orice problemă.
Tehnic
- în primul rând mobil. Navigarea și orientarea, dar și conversia ar trebui să fie posibile pe mobil.
- viteza site-ului dvs. este crucială pentru utilizatorii de dispozitive mobile, valabil mai ales pentru paginile informative pe care utilizatorii le vizitează la începutul procesului de orientare.
- accesarea cu crawlere și indexarea sunt esențiale, așa că utilizați JavaScript și alte elemente interactive numai atunci când este necesar și asigurați-vă că nu cauzează probleme pentru Google sau Bing.
O migrare de succes a site-ului web AtA
Datorită cooperării strânse dintre AtA Asigurări, și INSTATIC, migrarea site-ului a avut un mare succes. Nu numai că am reținut traficul organic și rezultatele căutărilor, dar am crescut traficul, pozițiile de căutare și, cel mai important, conversiile.
Cele mai importante cresteri:
- + 10 poziții numărul 1 (rezultate de căutare organice).
- cu 34% mai multe conversii.
- creștere cu 20% a traficului general.