SEO pentru comert electronic: 8 strategii sa ajungi sus
  • Agentie SEO
  • SEO
  • SEO pentru comert electronic: 8 strategii sa ajungi sus

SEO pentru comert electronic: 8 strategii sa ajungi sus

Fiecare magazin online doreste sa genereze mai mult trafic organic si sa-si creasca vanzarile. Da, dar mai intai, trebuie sa devii vizibil si poti face asta cu SEO pentru comert electronic.

Traficul organic este cheia pentru o crestere durabila, care aduce un flux constant si nou de vizitatori, interesati sa cumpere, fara costurile exagerate ale reclamelor platite (PPC).

Sa vedem fiecare aspect SEO pentru comertul electronic intr-un ghid gratuit pas cu pas, care porneste de la alegerea platformei CMS la etichetele SEO fundamentale, pana la continut si link building, fara a neglija considerentele din punctul de vedere al brandului, esentiale atunci cand trecem pe frontul de conversie sau vanzari online.

SEO pentru comertul electronic: Analiza pietei

Expansiunea din ce in ce mai mare a digitalului a avut un impact si asupra comertului online. Multe companii, care erau concentrate pe offline, au privit cu mai multa atentie comertul electronic, aducandu-l „in-house” in loc sa il externalizeze catre agentii mai mult sau mai putin specializate.

Cumparaturile online au explodat in era covid si multe companii s-au trezit, vrand sau fara voie, nevoite sa-si consolideze canalul de vanzari online.

Cu toate acestea, mutarea afacerii tale online nu garanteaza in sine vanzari. Trebuie sa generezi trafic directionat catre magazinul online si sa il duci la conversie, la monetizare.

Web-ul ofera diverse „arme” in acest scop, de la marketing prin e-mail la retele sociale la motoarele de cautare.

Cresterea comertului electronic s-a tradus si printr-o crestere a investitiilor in serviciile de marketing si promovare online.

Din acest punct de vedere, optimizarea SEO poate fi un „varf de diamant”. Motorul de cautare intercepteaza asa-numita cerere constienta, adica utilizatorii care cauta un anumit produs/serviciu si sunt probabil inclinati sa cumpere prin e-shop.

In timp ce SEO pentru comertul electronic se poate face in orice moment, sa incepi din momentul in care iti construiesti magazinul online este un mare avantaj. Asa ca hai sa vedem cum sa facem corect primii pasi SEO, incepand chiar de la alegerea platformei.

Cum se face SEO pentru comertul electronic? 8 strategii

Sa vedem care sunt principalele strategii SEO pentru ecommerce pe care iti recomandam sa le implementezi pentru a creste performanta magazinului tau online.

Daca vrei sa obtii cea mai buna performanta din strategia ta digitala, iti recomandam sa te bazezi pe consultanti experti in SEO. Daca ai nevoie de asistenta, programeaza un apel cu noi si spune-ne despre proiectul tau.

Sa trecem direct la subiect: iata cele mai bune 8 strategii pentru SEO in ecommerce.

1. Alegerea platformei de comert electronic

Alegerea platformei nu reprezinta un avantaj sau un dezavantaj, in sine, din perspectiva SEO, dar exista cateva distinctii importante.

Platforma pe care o alegi pentru creare magazin online trebuie sa ofere toate instrumentele necesare pentru optimizare SEO. Nu este neobisnuit, mai ales pe platformele concepute sa fie extrem de simple, sa te trezesti in imposibilitatea de a proceda cu usurinta la optimizarile necesare (fara a atinge codul).

Dupa cum vom vedea mai tarziu, una dintre cele mai frecvente probleme SEO pentru comertul electronic este gestionarea duplicatelor. Gasirea unei platforme care nu iti permite sa setezi cu usurinta un canonical sau robots.txt, de exemplu, poate fi o problema destul de mare.

Panorama platformelor de comert electronic, intre infrastructurile cunoscute si sistemele personalizate, este foarte larga. Dorind sa mentionez unele dintre cele mai populare cu siguranta: Woocommerce (prin WordPress), Prestashop, Magento si Shopify.

WordPress (deseori abreviat la „WP”) este cel mai popular CMS la scara globala si, datorita gamei sale uriase de teme si pluginuri, iti permite sa personalizezi fiecare aspect al unui site web. Woocomerce este pluginul pentru a face un magazin de comert electronic cu WordPress.

Zonele de atentie sunt adesea legate de echilibrul dintre numeroasele plugin-uri si extensii care sunt utilizate. Acestea cresc riscurile de bug-uri si incompatibilitati, precum si problemele legate de securitate (ceea ce devine si mai important pentru site-urile care gestioneaza tranzactii online).

Prestashop si Magento sunt mai puternice, mai scumpe si concepute special pentru comert electronic. In comparatie cu WordPress, acestea pot fi putin mai sarace din punct de vedere al designului, dar cu siguranta sunt mai sigure si mai performante (in special Magento, care necesita si un anumit nivel de cunostinte tehnice, atat pentru management, cat si pentru optimizarea SEO).

Dintre CMS-urile pentru comertul online, trebuie mentionat si Shopify: se remarca prin simplitatea extrema a managementului (multi antreprenori de fapt isi creeaza si isi administreaza singuri afacerea, fara a fi nevoie de webmasteri sau dezvoltatori) si un nivel ridicat de integrare a diverselor parghii ale marketingului digital. Din perspectiva SEO, Shopify poate fi putin rigid.

Indiferent de platforma ecommerce pe care o alegi, regulile SEO sunt „universale”. Deci, sa vedem cum sa ne miscam pornind de la viteza site-ului si optimizarea pentru dispozitive mobile.

2. Performanta si compatibilitate cu dispozitivele mobile

Astazi este de neconceput sa nu ai un site web, de orice fel, care sa nu fie prietenos cu dispozitivele mobile. Uita-te la statistici si descoperi ca in ultimii ani tendinta de navigare s-a mutat predominant catre smartphone-uri si tablete.

Majoritatea temelor gata facute, disponibile pe toate platformele vazute mai sus, se adapteaza cu usurinta oricarui dispozitiv.

Aceasta se refera la asa-numita tehnologie responsive, care permite oricui sa aiba un site mobil fara a fi nevoie de investitii suplimentare semnificative. Cu toate acestea, este intotdeauna necesar sa verificam daca adaptarea este optima.

Adica: experienta de utilizare a celor care viziteaza magazinul nostru online de pe un telefon mobil nu este compromisa.

Chiar si in ceea ce priveste SEO, un site prietenos cu dispozitivele mobile este acum un aspect esential. O actualizare Google din 2015, numita Mobilegeddon de catre comunitatea de webmasteri, a cimentat preferinta declarata a motorului de cautare pentru site-urile web optimizate pentru dispozitive mobile.

Pe langa compatibilitatea cu dispozitivele mobile, viteza unui site web este un aspect din ce in ce mai important din perspectiva SEO. Site-urile „lean” care sunt usor de incarcat sunt mai usor de accesat cu crawlere. Optimizarea performantei unui site web presupune mai multe aspecte, unele destul de tehnice, altele la indemana oricui, chiar si a webmasterilor fara cunostinte de dezvoltator.

Sa vedem cateva dintre ele:

  • timpii de raspuns ai serverului (este esential sa alegi o gazduire de inalta performanta)
  • optimizare cod HTML, CSS si Javascript
  • comprimarea codului
  • implementarea unui sistem cache pentru a accelera incarcarea paginilor deja vizitate de utilizatori
  • optimizarea imaginilor si a continutului multimedia (de exemplu, videoclipuri)

Daca vrei sa afli mai multe despre regulile pentru webmasteri de comert electronic in SEO, poti vizita pagina oficiala Google pentru cele mai bune practici pentru site-urile de comert electronic in Cautarea Google.

3. SEO pentru comertul electronic: cercetarea cuvintelor cheie

In SEO de astazi, unde algoritmii motoarelor de cautare au devenit mai rafinati, cercetarea cuvintelor cheie si intentia de cautare devin un aspect central al optimizarii.

Acest lucru se aplica si site-urilor de comert electronic unde SEO se concentreaza, in cele mai multe cazuri, pe categorii de produse. Aceste containere sunt cele pe care ne concentram de obicei pentru optimizarea si pozitionarea SEO.

Prin urmare, este necesar sa identifici „cele mai bune” cuvinte cheie cu referire la afacerea ta. Iata cateva dintre lucrurile de luat in considerare:

  • volumul de cautare: cat de mult se cauta lunar acel cuvant cheie (instrumentele utilizate in acest scop ofera valori lunare)
  • competitivitate: cate rezultate returneaza acel cuvant cheie si ce site-uri se claseaza pentru el
  • intentia de cautare: acesta este un cuvant cheie comercial (cum ar fi „pantofi de tenis”) sau un cuvant cheie informativ (cum ar fi „cei mai buni pantofi de tenis”)

Captarea intentiei de cautare ne permite sa interceptam utilizatorii in functie de locul in care se afla in calatoria lor de cumparare.

Sa luam un exemplu care ne ajuta sa intelegem ideea.

Daca avem un magazin online dedicat produselor de tenis, categoria care colecteaza pantofi pentru vanzare online va fi probabil optimizata pentru cuvantul cheie comercial indicat mai sus („pantofi de tenis”). Vom incerca sa pozitionam cuvantul cheie „cei mai buni pantofi de tenis” poate cu o analiza aprofundata in cadrul blogului.

Acesta este doar un exemplu, cercetarea cuvintelor cheie este o adevarata profesie si SEO se ocupa aproape exclusiv de asta.

4. Optimizarea SEO a structurii: ai grija la duplicate

Structura unui site ecommerce este un alt aspect fundamental care ar trebui optimizat la construirea magazinului online. Este necesar sa se favorizeze o structura simpla, usor navigabila atat de utilizatori, cat si de spiderii motoarelor de cautare.

Din perspectiva SEO, ne referim adesea la o structura gen siloz, o structura care ghideaza procesul de crawling prin impartirea site-ului in macro-sectiuni, sectiuni si micro-sectiuni conectate ulterior.

Intr-un magazin online, categoriile sunt de obicei cele mai importante sectiuni. Acestea trebuie organizate intr-un mod optim, evitand dublarile si colectand produsele intr-un mod coerent si usor de interpretat. Fiecare categorie sau subcategorie ar trebui sa vizeze diferite cuvinte cheie, pentru a nu crea confuzii pentru utilizatori, dar si pentru motorul de cautare care va indexa si „interpreta” site-ul.

Sectiunile ar trebui sa fie legata, evitand „puntile” care pot fi greu accesibile pentru spiderii motoarelor de cautare (sa nu uitam ca motoarele de cautare acceseaza cu crawlere un site urmarind hyperlinkuri pornind de la articole, sau din meniul principal).

Sa-i dam lui Google o mana de ajutor in acest sens, furnizand intotdeauna o harta a site-ului nostru de comert electronic prin Google Search Console.

Silozarea in SEO pentru ecommerce

Silozarea este o metoda de organizare si grupare a continutului site-ului tau in categorii distincte si tematice sau „silozuri”. Aceasta abordare imbunatateste SEO a site-ului, facandu-l mai usor de utilizat si ajutand motoarele de cautare precum Google sa inteleaga si sa indexeze mai bine continutul.

5. Optimizarea etichetelor SEO fundamentale pentru comertul electronic

Odata ce ai ales platforma, ai configurat structura si ai finalizat cercetarea cuvintelor cheie, este timpul sa optimizezi etichetele fundamentale pentru SEO.

Sa le vedem in detaliu:

  • Title Tag: acesta este de departe cel mai important element de pe site. Este titlul care apare in SERP si primul element pe care Google il foloseste pentru a intelege ce este in pagina. Aici ar trebui sa introduci cuvantul cheie principal pentru care vrei sa pozitionezi pagina. Titlul nu trebuie sa fie prea lung, de obicei se face referire la 60 de caractere, dar ceea ce conteaza cel mai mult sunt pixelii sau cat spatiu ocupa in linie pentru a evita ca acesta sa fie afisat la jumatate. Pe langa cuvantul cheie principal, titlul ar trebui sa fie scris si cu un „aspect de marketing” (ar trebui sa incurajeze clicul catre pagina).
  • Meta Description: nu are o valoare SEO directa, dar este deosebit de importanta pe fondul CTR. Meta Descrierea ar trebui sa rezume continutul paginii si sa incurajeze clicul. Este foarte util sa inserezi aici si cuvintele cheie de referinta, pentru a crea o corespondenta mai mare cu titlul si continutul paginii. In ceea ce privedte lungimea, referinta este de maximum 160 de caractere aproximativ.
  • URL: URL-urile paginilor trebuie sa fie optimizate. Se spune in jargon ca acestea trebuie sa fie „graitoare”, adica, privind URL-ul, ar trebui sa ai deja o idee despre subiectul paginii in cauza. Continuand cu exemplul de tenis, o adresa URL precum „wsite.ro/pantofi-de-tenis/” este cu siguranta mai optimizata decat „wsite.ro/pantofi-de-tenis1824176/”. URL-ul este, de asemenea, un „spasiu” util suplimentar pentru a insera cuvinte cheie importante in scopuri SEO. Ar trebui sa fie cat mai scurt, din motive legate de optimizare si aspect vizual placut.
  • Headings: H1, H2, H3 etc. Toate acestea sunt elemente HTML care ajuta la organizarea textului si comunica motorului de cautare relevanta diferitelor subteme. Si in acest caz, acestea sunt spatii care ar trebui umplute cu cuvinte cheie legate de cel principal. In ceea ce priveste numarul lor, dezbaterea este deschisa in lumea SEO. Actuala opinie majoritara recomanda introducerea unui singur H1 pe pagina si sa nu se depaseasca numarul de H2-uri (7-10 maxim). Dar acestea sunt doar linii directoare si depind si de cat de mare este continutul paginii.
  • Imagini: imaginile ar trebui optimizate in continutul textului. Aceasta se refera la: numele fisierului imagine (ar trebui sa fie la fel de informativ ca si URL-urile), titlul imaginii si, mai ales, textul alternativ. Acesta din urma este principalul atribut pe care motorul de cautare il foloseste pentru a indexa o imagine in (Google Images de exemplu). Alt text este un alt element util pentru inserarea cuvintelor cheie, dar incearca sa eviti fortarea acestora. Sa luam un exemplu si aici. Daca imaginea este a unui pantof de tenis Nike model X, numele fisierului poate fi „nike-pantofi-de-tenis-model-x”, iar titlul si textul alternativ ar putea fi „Nike - Pantofi de tenis Model X”.
  • Link-uri interne: link-urile interne sunt o abordare SEO deosebit de valoroasa. Ele iti permit sa impingi spiderii spre a vizita alte pagini/sectiuni ale site-ului tau de comert electronic. in plus, utilizarea textului de ancorare cu cuvinte cheie utile poate ajuta la pozitionare.

6. Importanta continutului original in SEO ecommerce

Ajungem la un punct deosebit de dureros atunci cand discutam despre site-uri de comert electronic, si anume continutul paginilor de produse. O practica foarte comuna este sa incarcati produse in bloc, poate prin foi de calcul sau sa copiezi continutul foii de produs de pe alte site-uri.

In acest fel, ajungi sa ai sute, daca nu mii, de pagini de produse duplicate sau pagini cu titluri similare (poate variind doar pentru un anumit cod de produs). Din perspectiva SEO, aceasta este o practica gresita si daca alegi aceasta cale, optimizarea ulterioara poate necesita multe ore de munca.

Fiecare produs, pe cat posibil, ar trebui sa aiba etichete specifice si continut optimizat. O pagina de produs nu este esentiala doar pentru SEO, ci si pentru conversie.

7. Link building in SEO ecommerce

Rezultatele SEO se bazeaza pe 2 aspecte conectate: optimizarea on-site si partea off-site. Aceasta din urma se concentreaza si astazi pe capacitatea de a atrage link-uri de intrare din alte domenii cu autoritate.

Crearea de legaturi este o problema deosebit de spinoasa. Ghidul Google, de exemplu, „condamna” obtinerea oricarui link de intrare care nu este natural. Pe de alta parte, link-urile cu adevarat naturale de pe web cu siguranta nu sunt multe.

Prin urmare, crearea de link-uri care sa trimita catre magazinul tau online trebuie gestionata mult mai atent decat in ​​trecut. Calitatea si tematica sunt cele doua puncte cheie pentru o strategie de construire a link-urilor plina de satisfactii. Prin urmare, este necesar sa ne concentram, mai degraba decat pe numar, pe creaare de backlink-uri de pe portaluri autorizate. Putine, dar bune, ca sa spun simplu.

Pe langa calitate, ar trebui sa favorizezi site-urile sau portalurile care trateaza subiectul site-ului tau de comert electronic sau un subiect inrudit. Tinand mereu exemplul unui magazin de tenis, site-uri utile pentru activitati de backlink ar putea fi: site-uri ecommerce tematice (in general dificil de obtinut), site-uri de stiri sau bloguri de tenis, site-uri de imbracaminte sport, site-uri de sport in general.

8. Ok cu SEO, dar nu uita de Brand

Ai optimizat SEO pentru comert electronic, atat pe site, cat si din perspectiva construirii de linkuri. Poate, dupa o investitie substantiala, ai obtinut si pozitionarea mult ravnita pentru cuvintele cheie legate de afacerea ta. Site-ul genereaza vizite si are valori excelente de trafic.

Dar nu exista vanzari. De ce?

Ce am descris nu este deloc o posibilitate neobisnuita. Motivul este adesea regasit in partea de marketing, in general. Scopul SEO este acela de a genera trafic directionat catre un site web, prin cautare organica pe motoarele de cautare.

Odata ce site-ul este pozitionat si genereaza trafic, SEO si-a atins obiectivul.

Conversia, totusi, necesita ceva „mai mult” este legata de marketing si adesea de brand.

Fara sa ne obosim sa facem comparatii cu giganti precum Emag, in arena web ne trezim in competitie cu alte magazine online, unele dintre ele autoritare in propria nisa. Din acest motiv, planurile de afaceri exista, pentru a ajuta antreprenorii sa se gandeasca la produsul/serviciul pe care il vor aduce pe piata.

Gasirea unei nise neacoperite sau neacoperite complet – nu numai in ceea ce priveste produsul in sine, ci si in ceea ce priveste perceptia asupra modului in care este prezentat – reprezinta o strategie castigatoare pe termen mediu si lung.

In cele din urma, intalnirea dintre SEO si o strategie de brand asigura succesul unui magazin ecommerce, punand bazele unei afaceri solide si, de asemenea, de lunga durata.

Ai nevoie de consultanta SEO in ecommerce?

Prin experienta consultantilor nostrii in SEO si e-commerce, iti poti creste afacerea. Concepem un plan si actiuni adaptate pentru tine si te sprijinim oferindu-ti competente si consultanta la nivel inalt.

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț SEO personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole SEO, este mai bun decât cel citit.