Bugetarea este o componenta importanta a cresterii rentabilitatii investitiei si a marjei de profit a companiei tale. Prin urmare, este firesc sa gasesti oportunitati prin care sa reduci costurile atunci cand vine vorba de strategia ta de marketing digital.
Cu toate acestea, daca te gandesti sa reduci costurile legate de site-ul de prezentare al firmei tale, ar trebui sa-ti regandesti strategia si sa investesti in schimb intr-un site web personalizat.
Da, un site web profesional este o investitie si nu un cost initial.
Un site bun creste rata de conversie si genereaza clienti pentru afacerea ta. Si cum oamenii folosesc internetul pentru cumparaturi, un site web bun este parte integranta a strategiei tale de marketing.
Dar, internetul vine la pachet si cu o selectie larga de site-uri web, de unde poti sa alegi, si, din acest motiv, este important sa investesti intr-un site web personalizat pentru afacerea ta.
Dezvoltarea web custom, sau web design personalizat de la zero, incepe de la 1.000 € / proiect si urca rapid, in functie de complexitate si cerinte care tin de nevoile tale de business. In acest context, merita un site ieftin dezvoltat pe template in 2024?
De ce sa investestesti +4000 € in dezvoltare site web personalizat, intr-un CMS custom, cand ai sisteme CMS gratuite WordPress, Joomla, sau WIX, etc., cu sute de template-uri si poti construi chiar tu un site web ieftin, chiar gratuit?
Este o intrebare valida in cazul antrepenorilor care incearca sa-si reduca costurile.
De ce au aparut CMS-uri gratuite WordPress, Joomla sau WIX?
Industria web low-cost a aparut ca urmare a unei nevoi de a avea site-uri gratuite, sau ceva cat mai ieftin posibil?
Avem nevoie de o platforma pentru crearea site-urilor, de tip website builder, cum este Wix?
Industria web low-cost nu a aparut doar din dorinta de a oferi solutii gratuite sau ieftine, ci ca raspuns la o combinatie de factori care includ partea financiara, accesul la tehnologie, usurinta de utilizare, rapiditatea de implementare, flexibilitatea si cererea tot mai mare pentru prezenta online.
Aceste platforme au facut posibila crearea si gestionarea site-urilor web pentru un public larg, contribuind semnificativ la expansiunea internetului.
De ce inca sunt folosite CMS-urile gratuite?
CMS-urile gratuite continua sa fie folosite din 4 motive principale, usor de inteles:
Costuri: sunt accesibile imediat si cu buget limitat. Creezi si gestionezi un site fara costuri mari, ceea ce este atractiv atat pentru startup-uri, freelanceri, ONG-uri cat si pentru agentii de dezvoltare web (peste 90% dintre ele ) sau persoane fizice.
Simplitate: CMS-urile permit utilizatorilor fara cunostinte tehnice avansate sa creeze si sa administreze site-uri web.
Personalizare: ai la dispozitie teme si pluginuri pentru o oarecare personalizare. Poti adauga functionalitati cum ar fi formulare de contact, bloguri, galerii de imagini, fara abilitati de programare.
Suport: comunitatea activa de dezvoltatori care contribuie la suport, dezvoltarea de noi functionalitati si rezolvarea problemelor, fac din CMS-urile gratuite o optiune pentru multi.
Sunt utile toate aceste facilitati?
Toate aceste facilitati fac ca CMS-urile gratuite sa fie in continuare o alegere populara si practica pentru crearea si gestionarea site-urilor web, indiferent de tipul sau de marimea proiectului.
Si aici este minciuna: "indiferent de tipul sau de marimea proiectului"!
Popular, ieftin, gratuit, inseamna si bun?
Problema cu CMS-urile gratuite WordPress, Joomla, si platformele de creare site-uri WIX, este ca te pregatesc pentru esec din momentul in care vrei si tu un site web bun si ieftin, iar ei au solutia. De ce?
Iti atrage atentia de la ceea ce conteaza cel mai mult pentru o afacere online, componenta sa principala - site-ul web - si anume: sa nu te intereseze si sa nu conteze cum il faci.
Majoritatea antreprenorilor lucreaza la un site inainte de a intelege clar de ce. Pentru ca si concurenta are, pentru ca asa trebuie, pentru ca ...
Publica cateva pagini pentru ca „toata lumea stie ca site-urile web sunt importante”, iar apoi, problema se agraveaza cand vor profit si site-ul nu le aduce potentiali clienti.
Internetul este o colectie de informatii, iar, majoritatea sunt inutile si ignorate. Cantitatea de informatie noua, creata in fiecare minut, este uluitoare si toti vor atentie pentru nimic.
Acest articol vrea sa ajute antreprenorii sa gaseasca perspectiva online potrivita pentru dezvoltarea afacerii lor. Vrei sa pierzi bani investind intr-un site ieftin pentru afacerea ta, gen pret 200 €, iata primele 5 motive sa nu.
#1: Ai deja un obiectiv gresit
Ce face site-ul web pentru tine?
Un site este o colectie de fisiere pe un server pe care oricine cu acces la internet le poate accesa. Da, dar pentru antreprenori, internetul este un ocean plin cu pesti, iar site-ul lor, plasa de pescuit. Da, Bafta!
Azi, internetul seamana mai mult cu o groapa de gunoi, un depozit de vechituri, unde, daca nu iti sustii prezenta online, informatiile tale sunt ingropate, uitate si ignorate.
Pe scurt:
- Un site pus pe internet nu gaseste clienti pentru tine.
- Clientii te gasesc cand investesti in servicii SEO, PPC.
Dezvoltarea site-ului este doar un obiectiv pe termen scurt.
Poti sa-l faci rapid, pe OLX la 100 € este oricand cineva disponibil si apoi sa ai tot timpul din lume sa te intrebi unde ai gresit?!
Ceea ce ai tu nevoie nu este un site, ci o strategie pe termen lung pentru construirea unei afaceri online care include si un site. Aceasta schimbare de mentalitate poate parea intimidanta, la inceput, dar orice altceva, decat acest obiectiv, este o pierdere de timp si bani.
De indata ce te concentrezi pe construirea unei afaceri online de succes, obiectivul tau se schimba radical. Treci de la o gandire ieftina (publicarea unui site inutil), la o strategie de afaceri pe termen lung (construirea unui sistem de vanzari online).
Cu ajutorul potrivit, site-ul tau poate deveni un motor de vanzari care iti transforma investitia intr-o mina de aur.
#2: Nu vrei sa esuezi, dar e imposibil
Toti cei care isi fac un site gandesc in termeni statici. Investesc putini bani in dezvoltare, apoi, stau pe spate si asteapta sa vada ce se intampla (sau ce nu ...).
Setati pe repede inainte, si ieftin, intotdeauna ajung sa aiba acelasi tip de prezenta online, mediocra, ca si concurenta lor.
Daca investitia ta nu functioneaza, este doar vina ta. Atunci cand ceva nu este in regula, nu se intampla nimic. Nici vanzari, nici clicuri, nici vizitatori, nimic. Sa mai incerci, sau sa presupui ca ceva se va „prinde in plasa”, in cele din urma, daca ramai pe aceeasi directie?!
Alege un site de succes si vezi cum isi gestioneaza prezenta online.
Vei gasi reclame foarte bine intentionate si atent planificate, pagini pe retelele sociale consistente, imagini, limbaj clar si un site web impecabil. Nimic din toate acestea nu sunt intamplatoare, totul este rezultatul experimentarii, cercetarii si invatarii atente.
Asa gestionezi o afacere online de succes: masori, imbunatatesti si repeti. Cu cat inveti mai repede, cu atat cresti mai repede.
#3: Vei plati inzecit pretul unui site ieftin
Un site ieftin inseamna un brand ieftin!
Daca vrei un site ieftin si rapid, gasesti imediat cea mai rentabila modalitate de a face acest lucru.
Poti sa-ti faci un site web gratuit folosind unul dintre nenumaratele servicii precum Weebly si WIX. Problema cu aceste optiuni este ca ofera antreprenorilor, fara experienta, o modalitate usoara de a evita munca reala si de a construi o afacere online.
Gandeste-te la site-ul tau ca fiind cel mai important angajat sau agent de vanzari. Zgarcenia, in aceasta etapa, este o greseala pe care toti clientii tai o vor observa si care te va costa mai mult pe termen lung.
O afacere online este una dintre investitiile cu cel mai mic pret pe care tu o poti face, dar, gestionata gresit, impactul asupra veniturilor tale poate fi semnificativ.
Ce alegi cand vrei un site pentru afacerea ta?
Sa ai un site de 150 €, sau gratuit, mediocru, care genereaza profit 0, sau sa platesti 4.000 € pentru un site care aduce 4.000 € / luna profit si permanent clienti noi?
#4: Calitate inferioara
Este nevoie de timp si invatare continua pentru gestionarea afacerilor online si nu exista niciun substitut pentru expertiza reala.
Cum arata un site bun?
In spatele fiecarei pagini web exista o stiinta, iar noi, ca experti, petrecem ani de zile studiind acest subiect. Exista o stiinta chiar si in spatele culorilor butoanelor.
Exista atat de multe aspecte care necesita ani de zile pentru a le putea stapani si expertiza in aceste subiecte are o putere reala.
Primul pas in succesul online este sa gasesti pe cineva in care poti avea incredere si sa stii pentru ce platesti.
O firma de web design buna:
- este sincera si transparenta
- plateste oamenii destepti corect, sa aiba grija de proiectul tau
- te ajuta sa intelegi cum vor fi indeplinite obiectivele tale
O firma de web design - gen site pe WordPress la 150 €
- stabileste asteptari absurde cu afirmatii care sunt „prea bune pentru a fi adevarate”
- ofera preturi mici care genereaza costuri ascunse si surprize
- fie ofera servicii de care nu ai nevoie, fie ofera minimum din ceea ce ceri, indiferent daca iti ajuta sau nu afacerea.
#5: Pierzi timpul
Cat valoreaza o ora din timpul tau?
Am mentionat ca o afacere online de succes necesita multa munca si invatare, dar asta nu inseamna ca trebuie sa gestionezi si sa inveti totul pe cont propriu. Ai doua optiuni!
Optiunea A: prioritizezi banii
Vrei sa ai un site care aduce potentiali clienti dar vrei sa platesti cat mai putin posibil si sa castigi cat mai mult posibil. Ti se pare un scenariu cunoscut? E tipic romanesc!
Avand in vedere acest lucru, poti sa platesti 150 € pentru un site WordPress, sau sa petreci 20-30 de ore utilizand un constructor gratuit de site-uri web precum WIX.
Dupa publicarea site-ului, mai aloci 20 de ore pe saptamana incercand sa-l promovezi cu reclame si postari pe retelele sociale.
Cu toate acestea, nu ai vanzari, asa ca incepi sa aloci inca 20 de ore / saptamana pentru invatare.
Cel mai bun scenariu: afacerea ta online este profitabila la aproximativ un an dupa ce ai inceput sa lucrezi la ea.
Cel mai rau scenariu: afacerea ta esueaza dupa un an. Ai investit bani putini si ai avut un an de pierderi si oportunitati lasate in urma.
Optiunea B: prioritizezi timpul
Construiesti un business si aloci 4.000 €, investitie in creare site si 1.000 € ca buget lunar pentru marketing.
Dupa 4 luni, generezi profit consistent cu un site web frumos si o campanie de marketing digital bine planificata.
Cel mai bun scenariu: dupa un an, ai creat un motor de vanzari care iti alimenteaza contul bancar chiar si atunci cand esti plecat in vacanta.
Cel mai rau scenariu: dupa 4 luni nu atingi obiectivele propuse dar incepi sa produci bani.
Gandeste-te bine inainte sa-ti faci un site ieftin pe template
Pe termen scurt, un site ieftin creat pe un template Wprdpress poate parea o solutie atractiva, mai ales daca ai un buget limitat sau vrei sa te lansezi rapid in online. Dar, chiar si pe termen scurt, o sa intampini probleme de performanta, limitari de personalizare si dificultati care impiedica o experienta unica pentru utilizatori.
Un site ieftin pe template poate functiona initial, dar riscurile sa devina ineficient sunt mari, ceea ce va necesita interventii costisitoare si eforturi suplimentare in viitor.
Cum am spus, pe termen lung, alegerea unui site ieftin poate sa-ti aduca mai multe batai de cap decat beneficii. Costurile de remediere a problemelor sau de imbunatatire a functionalitatilor vor creste exponential fata de o investitie initiala intr-un site bine construit si personalizat.
Daca site-ul ales nu iti satisface nevoile sau nu este optimizat pentru afacerea ta, va trebui sa incepi de la zero si sa investesti din nou intr-un site nou, ceea ce poate fi atat costisitor, cat si consumator de timp.
Mai mult decat atat, un site prost construit nu doar ca iti va afecta afacerea din punct de vedere tehnic si coercial, dar poate eroda si increderea pe care clientii o au in produsele sau serviciile tale, determinandu-i sa caute alternative mai credibile.
Nu creezi un site pentru afacerea ta, construiesti o afacere online!
Doar cu experti in design, dezvoltare si marketing poti sa-ti atingi obiectivele. Vom arata intr-un alt articol celor care au cumparat un astfel de site ieftin de ce un site profesional are sens.
Citeste si: cat costa o reproiectare de site web.
In 2024, investitia intr-un site ieftin poate parea o solutie economica pe termen scurt, dar riscurile si costurile ascunse asociate pot depasi economiile initiale. Este mai avantajos sa investesti intr-un site de calitate care sa ofere o experienta de utilizator excelenta, sa fie sigur, scalabil si optimizat pentru motoarele de cautare.
Un site bine construit poate aduce beneficii semnificative pentru afacerea ta, ajutandu-te sa atragi si sa pastrezi clienti, sa iti construiesti brandul si sa iti cresti veniturile.