Sigur ai nevoie de dezvoltare software personalizat?

Sigur ai nevoie de dezvoltare software personalizat?

Un lucru pe care il subliniem foarte des este ca fiecare afacere este diferita, ceea ce inseamna ca nu exista o regula sau o solutie universal valabila care sa poata rezolva problemele fiecareia. Dar asta nu inseamnă ca fiecare business are nevoie de software personalizat sau de o aplicatie web personalizata care raspunde nevoilor lor unice.

Este o veste buna deoarece solutiile personalizate costa mai mult decat alternativele. Voi raspunde la trei intrebari, pe care le adresam de obicei, pentru a afla daca o companie ar trebui sa dezvolte o solutie custom, sa cumpere un software sau sa faca cu totul altceva.

#1: Care este scopul software-ului?

O firma de vanzare cu amanuntul ar fi putut determina, de exemplu, ca aplicatia sa actuala de comert electronic nu functioneaza bine si a presupus ca are nevoie de software personalizat pentru a rezolva problema.

Dar cand un client ajunge la noi, ne facem intotdeauna timp sa intelegem ce spera sa obtina. Iata de ce: nu exista niciun caz concret pentru dezvoltarea de software personalizat in sine (cu exceptia cazului in care esti o companie de software).

Un software sau o aplicatie, un CMS cu CRM sau orice alt produs digital ar trebui sa existe pentru a servi un obiectiv de business mai mare. Inainte de a intelege ce sa construim sau ce sa cumparam (daca trebuie sa construim ceva), ne propunem sa intelegem obiectivele mai mari.

Este important sa retineti ca nu vorbim doar cu o singura persoana sau cu o singura echipa din cadrul unei firme. De fapt, una dintre cele mai importante parti ale procesului nostru este chiar inceputul, in care petrecem timp vorbind cu fiecare parte interesata.

Cu fiecare conversatie avem o imagine mai completa a starii actuale a afacerii si a ceea ce doresc si au nevoie pe viitor.

Apoi putem determina daca solutiile sau resursele existente sunt suficiente pentru atingerea obiectivelor companiei. Dar obiectivele in sine sunt doar o parte a ecuatiei – ceea ce ma duce la a doua intrebare pe care o luam in considerare.

#2: Care este termenul limita?

Este important de retinut ca, chiar si atunci cand lucram la un proiect care trebuie finalizat rapid, ne facem timp pentru a intelege obiectivele afacerii.

Omiterea acestui pas poate parea o modalitate buna de a economisi timp si de vinde rapid un software, dar chiar nu este. Daca nu ai timp pentru a identifica problema potrivita de rezolvat, poti ajunge sa pierzi timp si resurse pentru a rezolva problema gresita - ceea ce nu aduce beneficii nimanui.

Cu o intelegere clara a problemei pe care trebuie sa o rezolvam si a timpului pe care il avem pentru a o rezolva, putem identifica posibile solutii.

Daca constatam ca un client are nevoie de ceva care nu exista inca, dar are un termen limita strans, este posibil sa cautam modalitati de a personaliza o solutie standard sau de a adapta ceea ce are deja, mai degraba decat sa construiasca ceva complet nou.

Desigur, aceste decizii sunt influentate si de bugetul proiectului.

#3: Care este bugetul tau?

Proiectele mici tind sa vina cu bugete mici. Daca determinam ca solutia A este cea mai buna, avand in vedere obiectivele unui client, dar A este prea scumpa, gasim o alternativa.

In majoritatea angajamentelor, vom prezenta clientului patru sau cinci optiuni si il vom ajuta sa ia o decizie – care, desigur, va fi influentata de timpul, bugetul, obiectivele si resursele pe care le are pentru restul proiectului.

Alegerea solutiei potrivite cu un buget mic poate fi o provocare. Recomandarea noastra: in timpul procesului de propunere, factorii de decizie ar trebui sa solicite o defalcare a urmatoarelor:

  • ce tehnologie va folosi furnizorul
  • ce resurse vor fi dedicate proiectului (de exemplu, dezvoltatori, testeri, designeri etc.)
  • cata experienta au aceste resurse

Recomandam sa soliciti prezentarea si stadiul proiectului saptamanal. Daca un furnizor nu este dispus sa coopereze in timpul contractului, fugi! Chiar daca promit ca vor face munca pe care o doriti in limitele bugetului si timpului alocat, probabil ca nu o vor face.

Solutiile personalizate nu includ intotdeauna software personalizat

Am inceput acest articol mentionand ca fiecare afacere este diferita. De aceea, dedicam timp la inceput intelegerii afacerii, oamenilor din spate, clientilor si sistemelor sale. Doar atunci cand avem aceasta intelegere putem oferi solutii unice pentru a-si rezolva cele mai stringente probleme.

In unele cazuri, software-ul personalizat va fi una dintre aceste solutii, in altele nu va fi. Indiferent de situația ta, ne-ar placea sa vedem cum va putem ajuta sa faceti ceea ce faceti mai bine.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu Dezvoltare?

Contactează-ne să discutăm despre Dezvoltare sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente Dezvoltare

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria Dezvoltare, este mai bun decât cel citit.