Ce conteaza in marketing? Ce te impiedica sa reusesti?
  • Agentie SEO
  • SEO
  • Ce conteaza in marketing? Ce te impiedica sa reusesti?

Ce conteaza in marketing? Ce te impiedica sa reusesti?

Toti vrem atentie, iar tot ce conteaza in marketing digital inseamna captarea atentiei. Si cum totul se reduce la transmiterea mesajului potrivit, publicului potrivit, la momentul potrivit, succesul vine atunci cand totul rezoneaza cu nevoile si dorintele acestora, iar metodele folosite sunt adaptate extrem de subtil si cu perspicacitate.

Cand vrei rezultate mai bune, trebuie sa dezvolti procese de experimentare si optimizare continua. Oricine poate crea o reclama, dar succesul real vine din testare, ajustare si rafinarea constanta a strategiei.

Asta face diferenta intre marketingul obisnuit si cel de succes.

Conteaza foarte mult capacitatea ta de a intelege nevoile publicului, de a crea un mesaj puternic si de a alege canalele potrivite pentru a-l transmite.

Succesul vine atunci cand exista un echilibru intre experimentare si optimizare, dar nu toti au succes deoarece nu reusesc sa gaseasca formula corecta sau sa se adapteze constant la schimbarile din piata.

Citeste si: cum iti promovezi afacerea eficient cu SEO?

Ce conteaza cu adevarat in marketing?

Marketingul este un mecanism complex, cu multe piese in miscare, o provocare care, de multe ori, pe cei cu putina experienta ii duce la o intelegere gresita a ceea ce ar putea sa genereze rezultate.

Majoritatea impletesc componentele vizuale cu cele scrise care impreuna formeaza fundatia pe care se bazeaza strategia lor de marketing. Cu toate acestea, marketingul este mai mult un proces decat creativitate.

Marketingul necesita creativitate? Absolut.

Dar fara procesul adecvat, devine imposibil sa generezi rezultate.

Ai nevoie de predictibilitate

Da, dar pentru a crea predictibilitate ai nevoie de doua procese, si anume: experimentare si optimizare.

  • experimentarea te ajuta sa afli ce functioneaza (si, cel mai important, ce nu functioneaza)
  • optimizarea iti permite sa profiti la maximum (odata ce afli ce functioneaza)

Aceste doua procese merg mana in mana si sunt fundamentale pentru ce conteaza in marketing. Lipsa unuia sau a ambelor procese face ca strategia ta sa fie slaba si lispsita de impact.

Experimentare

Experimentarea inseamna sa testezi diferite strategii si tactici pentru a afla ce functioneaza si ce nu. Chiar daca ai o idee vaga despre ce functioneaza, s-ar putea sa nu dureze deoarece singurul lucru constant in marketing este schimbarea.

Schimbari in tehnologie, in comportamentul clientilor, au loc in fiecare zi si toate acestea bulverseaza constant situatia. Aceasta volatilitate face ca munca sa fie interesanta, dar si foarte incerta.

In aceasta etapa, scopul este sa aduni date si sa descoperi tiparele care functioneaza. Poate insemna schimbarea mesajului, a audientei sau a formatului utilizat pentru a observa cum raspund oamenii. Fara experimentare, ai doar ipoteze, nu certitudini.

Optimizare

Odata ce ai identificat ce functioneaza, optimizarea iti permite sa ajustezi si sa imbunatatesti acele strategii pentru a maximiza rezultatele, cu aceleasi sau mai putine resurse financiare.

Fiecare element, de la targetarea audientei pana la timpii de publicare, poate fi rafinat pentru a obtine un randament mai mare.

In marketing, optimizarea nu este un proces unic, ci unul continuu, pentru ca pietele si comportamentele clientilor sunt mereu in schimbare.

Vrei mai mult si rezultate mai bune din bugetul existent?

Concentreaza-te pe optimizare.

Beneficiile sunt clare - cine nu vrea mai mult cu mai putin?!

Optimizarea si experimentarea sunt indisolubil legate. Foloseste experimentarea pentru ati dezvolta si testa ideile, pentru a afla ce functioneaza si ce nu, apoi aplica lectiile pentru a imbunatati toate initiativele tale de marketing.

Odata ce stii ca exista o oportunitate, trebuie sa faci schimbarile.

Lucreaza mai inteligent, nu mai mult, si investeste corect.

Poate fi problema #1 cu strategia ta de marketing

In loc sa impingi vanzarile catre un public mai larg, nu mai bine te concentrezi pe primul client?

Priveste prima tranzactie ca pe o oportunitate de a genera o valoare pe termen lung prin construirea unei relatii de durata cu clientul tau. Ofera o experienta pozitiva inainte, in timpul si dupa vanzare.

Livrarea rapida, retururile usoare si simple, expertiza, cunostintele si personalizarea, suportul dupa vanzare sunt principalele motive care fidelizeaza clientii.

Concluzie

Concluzia este simpla: succesul in marketing vine din experimentare si optimizare. Cate experimente derulezi lunar si cat din resursele tale sunt dedicate optimizarii, comparativ cu lansarea de noi campanii?

Experimentarea si optimizarea nu sunt optionale. Ambele procese cer un plan de marketing, structura, perseverenta si efort constant pentru a fi eficiente. In plus, ele trebuie sa fie neintrerupte pentru a maximiza impactul.

Echipele de marketing performante investesc in aceste procese pentru a-si rafina constant abordarea. Cu cat faci mai multe experimente si optimizari, cu atat vei obtine rezultate mai bune.

Te-ai intrebat vreodata ce face o agentie de marketing digital si cum te poate ajuta sa-ti atingi obiectivele?

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț SEO personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole SEO, este mai bun decât cel citit.