Ce servicii de marketing digital exista si ce includ? Care sunt optiunile disponibile atunci cand vrei sa te promovezi online si la ce preturi?
Ce inseamna marketing digital?
Pe scurt, marketingul digital, cunoscut si sub denumirea de marketing online, este un termen umbrela pentru toate activitatile de marketing si promovare realizate prin canalele media online.
Serviciile de marketing online incep de la web design & development (creare site sau magazin online), apoi optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO), promovarea prin publicitatea pay-per-click (PPC), marketing pe retele sociale, servicii email marketing, marketingul de continut, optimizarea ratei de conversie (CRO) si ORM, managementul reputatiei online.
Aceste servicii formeaza arsenalul tau de lupta in razboiul digital, arsenal fara de care nu poti creste vizibilitatea brandului, sa atragi trafic calificat si sa generezi conversii.
Preturile pentru servicii de marketing online variaza in functie de nevoile si obiectivele pe care vrei sa le atingi, obiective care necesita un anumit volum de munca.
Acestea pot include strategii de SEO, campanii de publicitate online, gestionarea profilelor pe retelele de socializare (Facebook, LinkedIn, TikTok) sau optimizarea ratei de conversie, toate personalizate pentru a maximiza rezultatele.
Preturi servicii marketing digital si promovare online
Dezvoltarea unei afaceri depinde tot mai mult de prezenta online, iar interesul pentru marketingul online creste rapid. Aceasta forma de promovare ofera rezultate rapide, chiar imediate, vizibile, masurabile si ajustabile, dar, totul are un pret.Marketingul online insumeaza elementele care asigura vizibilitatea si promovarea eficienta a serviciilor si produselor tale prin intermediul internetului si motoarelor de cautare.
Strategia de promovare online ideala combina toate elementele care urmeaza, dar, adaptate obiectivelor si bugetului tau.
Nu ai nevoie doar de un buget sa profiti de serviciile de marketing digital – trebuie sa stii cum sa utilizezi cel mai bine bugetul pentru a obtine rezultate maxime.
Sa ne uitam la unele dintre instrumentele unei strategii de marketing digital.
Web Design & Dezvoltare
O strategie de marketing online eficienta merge mana in mana cu un site bun, nu poate functiona altfel.
De fapt, una dintre cele mai mari probleme in marketingul digital de astazi este ca proprietarii de afaceri mici inca nu realizeaza cat de important este designul si site-ul lor.
Ganseste-te ca faci reclama PPC la un site care se incarca in mai mult de 2 secunde. Pierzi bani? Absolut DA!
Ai nevoie un site web personalizat, rapid si optimizat corect, care sa sprijine campaniile de marketing digital.
Preturi creare site custom: 1000 - 4000 €
Analiza competitiva digitala
Fiecare campanie de marketing digital de succes trebuie sa fie bazata pe date. Analiza competitiva digitala a concurentei arata valoarea de piata a ta si a primilor trei concurenti, performanta competitorilor in raport cu afacerea ta.
Scopul este intelegerea punctelor forte si slabe ale competitorilor si adaptarea strategiei digitale pentru a castiga un avantaj competitiv.
Preturi analiza competitiva: 500 - 1500 €
Serviciile de optimizare SEO
Care este primul lucru pe care il faci cand esti gata sa cumperi ceva?
Intri pe Google si scrii ce cauti. SEO iti ajuta afacerea sa apara in rezultate, exact ca site-urile pe care vezi dupa ce apesi enter.
Site-ul tau este instrumentul nr.1 de vanzari si marketing pe care il ai la dispozitie, daca atrage vizitatori si poate fi gasit online!
SEO este primul lucru pe care trebuie sa-l faci imediat ce ai proiectat si dezvoltat site-ul. Este o componenta cheie a marketingului digital, procesul de optimizare imbunatateste vizibilitatea site-ului in rezultatele afisate organic de Google.
De ce conteaza SEO pentru site-ul tau? Google este primul loc unde oamenii cauta solutii, servicii, produse. Site-ul tau trebuie sa se claseze pentru cuvintele cheie relevante si cautate de publicul tau.
Preturi servicii SEO: 600 - 5000 € / luna
Campanii de promovare Google Ads / PPC
Campaniile Google ADS includ: search / shopping / display.
Ai nevoie de trafic imediat pe site-ul tau? Pay Per Click (PPC) este canalul potrivit pe care il poti explora.
PPC este un model de publicitate online in care anuntul tau este afisat persoanelor foarte vizate. Cel mai bun lucru despre PPC este ca te ajuta sa generezi rapid trafic catre site. Nu exista timp de asteptare, in momentul in care reclama ta este difuzata in reteaua publicitara, incepi sa primesti clicuri si trafic.
Preturi campanii PPC: 10 - 20%, din bugetul investit lunar.
Optimizarea ratei de conversie (CRO)
Optimizarea ratei de conversie se refera la crearea unui site care transforma vizitatorii in cumparatori. Daca ai un site de comert electronic, intelegi tragedia abandonului cosului. Cand vezi 100 de adaugari la cos si doar 17 comenzi finalizate, e ceva mai frustrant?
Atragerea oamenilor pe site-ul este doar o fata a monedei. Ai nevoie de ambele! Optimizarea conversiilor este despre cum poti sa obtii mai mult din bugetul de marketing, cum poti sa convertesti mai mult din acelasi trafic.
Preturi CRO: 500 - 2000 € / luna
Email Marketing
Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai eficiente canale de marketing cu cel mai mare ROI. Este singura forma de marketing digital care se bazeaza pe consimtamantul utilizatorului. Abonatii tai iti permit sa le trimiti e-mailuri cu diferite oferte si reduceri. Este un canal de marketing neobstructionat.Pana la 72% dintre oameni prefera sa primeasca continut promotional prin e-mail si este de 40 de ori mai eficient pentru achizitionarea de noi clienti.
Este cea mai buna forma de marketing atunci cand este folosit corect. Nu trimite spam abonatilor cu recomandari aleatorii de produse, mai degraba, iti segmentezi lista si trimiti continut extrem de personalizat si recomandari de produse.
Preturi servicii email marketing: 100 - 1000 € / luna
Social Media Marketing
Marketingul pe retelele sociale implica utilizarea platformelor de socializare pentru a interactiona cu clientii, a creste vanzarile si a genera trafic pe site.
Prin valorificarea marketingului in retelele sociale si a managementului retelelor sociale, poti intra in legatura cu potentialii clienti, poti imbunatati recunoasterea brandului tau si poti trimite trafic pe site-ul web.
Preturi social media marketing: 200 - 2000 € / luna
Content Marketing
Marketingul de continut poate lua diverse forme, inclusiv postari pe blog, videoclipuri, podcasturi, infografice, carti electronice si webinarii.
Pentru a avea succes cu marketingul de continut, este important sa generezi continut de inalta calitate, sa il optimizezi pentru vizibilitatea in motoarele de cautare si sa il promovezi pe retelele sociale.
Preturi content marketing: 500 - 8000 € / luna
Managementul reputatiei online (ORM)
Pot folosi instrumente precum Google Alerts, monitorizarea retelelor sociale si software specializat pentru a monitoriza si controla prezenta online.
Cand gestionezi eficient recenziile si feedbackul, raspunzand prompt la comentarii, abordand inteligent recenziile negative si promovand recenziile pozitive, iti poti mentine si imbunatati reputatia online.
Cat costa reputatia ta online?
Preturi ORM: 1000 - 15000 € / luna
Servicii de publicitate remarketing
Te-ai intrebat vreodata de ce, dupa ce ai cautat un produs online, se pare ca vezi acel produs si companie peste tot pe internet?
Acesta este remarketingul in actiune.
Serviciile de remarketing se concentreaza pe afisarea anunturilor catre utilizatorii care au interactionat anterior cu site-ul tau, dar nu au finalizat o actiune dorita, cum ar fi o achizitie.
Pot fi transformati in clienti platitori la 7, 45 si chiar la 90 de zile dupa ce acceseaza site-ul tau, cu publicitate de remarketing, retargeting.
Preturi remarketing: 500 - 1000 € / luna
Alte servicii de marketing online
Marketingul digital este coloana vertebrala a afacerilor astazi. Pe masura ce companiile se lupta sa genereze mai multi clienti si vanzari online, maximizarea rentabilitatii cheltuielilor publicitare si a rentabilitatii investitiei este mai importanta decat oricand.
Provocarile concurentei, mediul de marketing in schimbare rapida si progresele tehnologice, fac dificil pentru companiile mici si mijlocii sa se remarce pe piata.
- Marketing prin influenceri online/bloging/comunicate de presa: de la 800 euro / influencer
Ce servicii de marketing online sunt potrivite?
Iti recomandam sa investesti intr-o strategie de marketing online care sa cuprinda o varietate cat mai mare de servicii digitale. Utilizarea mai multor tactici este necesara pentru o promovare online eficienta.
In primul rand, si cel mai important, majoritatea afacerilor mici si mijlocii au nevoie de site-uri bune, performate, rapide si functionale, pentru a pune bazele unei prezente digitale solida.
Nu poti sa investesti in publicitate PPC cand site-ul tau se incarca in mai mult de 2 secunde.
Inbound marketing cuprinde strategii care atrag potentialii clienti intr-un moment exact de interes sau intentie. Si atunci trebuie sa profiti! Dar cu un site slab... e aproape imposibil!
Cat costa serviciile de marketing digital si promovare online?
Marketingul digital este cel mai eficient mod de a genera valoare - dar nu este gratuit. Costul mediu pentru afacerile mici si mijlocii in 2024.
In Romania, o companie de nivel mic sau mediu, cheltuieste intre 600 si 2.000 € pe servicii de marketing digital, (in general SEO si PPC), iar companiile mai ambitioase investesc intre 5.000 si 20.000 € lunar pentru a-si atinge obiectivele complexe de marketing.
- creare site custom: 1000 - 4000 € / proiect
- analiza competitiva: 500 - 1500 € / proiect
- servicii SEO: 600 - 5000 € / luna
- campanii PPC: 10 - 20%, din bugetul investit lunar.
- optimizare rata de conversie: 500 - 2000 € / luna
- email marketing: 100 - 1000 € / luna
- social media marketing: 200 - 2000 € / luna
- content marketing: 500 - 8000 € / luna
- ORM: 1000 - 15000 € / luna
- remarketing: 500 - 1000 € / luna
In ceea ce priveste tarifele pe ora, agentiile percep in medie intre 80 si 200 €.
Cat de mult ar trebui sa cheltuiesti pe marketing?
In medie, societatile mari cheltuiesc aproximativ 10% din venitul lor pe marketing, in timp ce IMM-urile aloca in medie aproximativ 8%.
Desigur, acest lucru variaza un functie de industrie, de cat timp este compania ta in activitate si de veniturile totale ale companiei. In acest caz, venitul total se refera la toti banii generati prin vanzari inainte ca cheltuielile sa fie scoase.
Cum stabilesti un buget de marketing online? Si odata ce ai stabilit bugetul, cum ar trebui sa-l repartizezi?
1. Calculeaza venitul companiei tale
Venituri brute – venituri primite inaintea oricaror deduceri, cum ar fi chiria, costul marfurilor, taxe etc.
Venituri estimate – suma veniturilor proiectate pentru o anumita perioada de timp.
Daca exista o diferenta mare, mergi cu numarul mai mic.
Noteaza acest numar!
Poate fi necesar sa ceri ajutor contabilului pentru a afla acest numar.
2. Determina intervalul ideal de buget pentru marketig
Daca afacerea ta este relativ noua, cum ar fi un startup sau are mai putin de cinci ani, ia in considerare alocarea a 12-20% din venitul brut pentru marketing.
In calitate de jucator nou dar si necunoscut, va trebui sa-ti faci un nume pentru tine si pentru produsele/serviciile tale. Marketingul ar trebui sa fie baza pentru companiile care sunt abia la inceput.
Companiile mai vechi (+5 ani) ar trebui sa aloce intre 6-12%.
Sa vedem 2 exemple:
Exemplul 1: Compania A functioneaza de zece ani, iar in ultimii doi ani venitul lor brut mediu a fost de 100.000 € pe trimestru (sau 400.000 € pe an). Aceasta inseamna ca bugetul ideal de marketing al companiei A ar trebui sa fie in jur de 6.000 – 12.000 € pe trimestru (sau 24.000 – 48.000 € pe an)
Exemplul 2:Compania B este la inceput de drum si estimeaza un castig de 25.000 € pe trimestru (sau 100.000 €in primul an). Aceasta inseamna ca bugetul ideal de marketing al companiei B ar trebui sa fie in jur de 3.000 – 5.000 € pe trimestru (sau 12.000 – 20.000 € pe an).
3. Cum repartizezi bugetul de marketing
Daca afacerea ta este noua, cum ar fi un startup sau are mai putin de 5 ani dar nu ai facut marketing pana acum, cel mai probabil va dura mai mult timp, plus bani, pentru ati face un nume, asa ca stabileste obiective realiste.
Sfat pentru cei aflati la inceput: investeste in servicii care pot fi urmarite, astfel incat sa poti determina cati bani investiti in publicitate conduc la vanzari reale. Nu cresti pana cand nu este profitabil!
Orice campanie de marketing ar trebui inceputa la scara mica si apoi extinsa odata ce se dovedeste benefica.
Ce strategii si tactici de marketing obtin cele mai bune rezultate?
SEM, SEO, Content, eMail, SM.
Serviciile de marketing digital sunt in contrast puternic cu activitatile traditionale de promovare, cum ar fi panourile publicitare, apelurile la rece, posta directa, radioul, TV etc., care intrerup oamenii (adesea neinteresati) prin impingerea mesajelor (de obicei nedorite) catre ei.