Este publicitatea PPC cea mai buna promovare, reclama?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Este publicitatea PPC cea mai buna promovare, reclama?

Este publicitatea PPC cea mai buna promovare, reclama?

Printre strategiile de marketing digital se numara si segmentul reclamelor cu plata pe click (PPC), publicitate Google ADS (AdWords), sau promovare online platita.

Este publicitatea cu plata pe click (PPC) avantajoasa pentru afecerea mea? Este PPC o investitie buna pentru o afacere mica? Sa vedem!

Publicitatea cu plata pe clic (PPC) este o modalitate eficienta de a atrage clientii catre site-ul tau si platesti de fiecare data cand cineva face clic pe unul dintre anunturile afisate pe motor de cautare (de exemplu, Google) si ajunge pe site-ul tau.

Poate genera rapid trafic relevant - persoane care cauta produsul sau serviciul tau - catre site si poate ajuta la eliminarea lacunelor pentru care site-ul tau nu este vazut bine in rezultatele organice.

Principalele platforme PPC

  • Google Ads (Google AdWords) este platforma publicitara care iti permite sa rulezi anunturi pe Google, anunturi video pe YouTube, anunturi Gmail si afisare in Reteaua de display Google. Este cea mai populara platforma PPC si ofera o multitudine de oportunitati pentru aproape orice afacere.
  • Bing Ads, cunoscut si sub numele de Microsoft Advertisig iti permite sa difuzezi anunturi pe Bing, Yahoo si AOL.
  • Facebook Ads permite targetarea precisa a publicului in functe de demografie, interese si comportament pe Facebook si Instagram.

Cum functioneaza publicitatea PPC?

Expresiile sau cuvintele cheie pe care clientii le folosesc atunci cand cauta produse sau servicii, declanseaza reclame care sunt afisate in partea de sus a rezultatelor motorului de cautare.

Campania PPC este apoi masurata in functie de numarul de clicuri pe care le-a generat catre site-ul web si cate dintre aceste clicuri au indeplinit unul sau mai multe dintre obiectivele propuse.

Si desi par usor de implementat, reclamele PPC nu sunt deloc abordate cu lejeritate. Campaniile prin publicitate platita, ne referim la cele de succes, cer o gandire analitica si creativa, necesita un set de abilitati si experienta pentru a fi profitabile. O secunda de neatentie si te-ar putea costa sute sau chiar cateva mii de euro.

Cum afli daca publicitatea PPC, pe romaneste Pay Per Click, este benefica si pentru afacerea ta?

Poate site-ul tau sa transforme clicurile in conversii?

E simpla reclama „plata-pe-clic”, te mai ajuta si Google daca esti incepator, dar, obtinerea unui clic este doar jumatate din reclama. Ideea este de a creste traficul catre site, dar, acel trafic trebuie sa indeplineasca o actiune, scopul reclamei, odata ajuns pe site.

Acest lucru necesita un site web de buna calitate, usor de utilizat si care se incarca foarte rapid. Fara un site de calitate, vei avea doar trafic, dar nimeni care contribuie la atingerea obiectivelor tale.

Ai o pagina de destinatie bine conceputa?

Anuntul PPC va genera trafic, dar ceea ce face vizitatorul cand ajunge acolo depinde numai de tine.

Cel mai mare inamic al oricarei campanii PPC este rata ridicata de respingere. In termeni simpli, un „bounce” este un vizitator care aterizeaza pe un site web (eventual dintr-o reclama PPC) si pleaca in cateva secunde, fara a interactiona cu produsul tau sau continutul acestuia.

Daca un client ajunge la pagina de destinatie si vede ca aceasta nu rezoneaza cu intentia lui de cautare sau continutul nu este cel pe care il astepta, trece mai departe.

Castigi clienti pe viata?

Dupa cum sugereaza si numele, cu PPC platesti pentru fiecare clic. Desi acest lucru poate fi costisitor, mai ales daca clientii vor primi doar un produs care le va tine de cald 10-15 ani, cheltuiala poate merita din plin daca clientii pe care ii castigi cumpara si in anii ce vor urma.

Daca poti sa iti servesti clientii ani la rand, vei compensa cu usurinta investitia initiala in PPC.

Poti sa vinzi produsul imediat?

Gandeste-te asa: ai platit pentru acel clic si vrei sa vinzi imediat. De aceea, PPC este popular printre companiile care pot vinde online imediat din stoc.

Daca ai un magazin online cu stocuri, sunt sanse mari sa-ti placa profiturile pe care le vezi de la PPC.

Ai un partener de marketing cu experienta PPC?

„Merita PPC?” In timp ce costul pe clic pe care il platesti ajunge direct la Google, o agentie experta in marketing va face campania PPC mai rentabila si se va concentra pe acel clic perfect - ceea ce te va ajuta sa-ti maresti castigurile din anunturile platite.

Este util sa ai o strategie de continut puternica inainte de a lansa campanii PPC incat utilizatorii sa interactioneze cu site-ul tau dupa clic si astfel cuvintele cheie sa mentina un „scor de calitate” bun, imbunatatind ratele de interactiune si reducand costul pe clic.

Cum performeaza organic site-ul?

Daca site-ul tau sta bine la rezultatele organice, este posibil sa nu fie necesar sa investesti atat de mult in promovare platita. Un echilibru perfect intre o strategie cu plata plus organic e calea pentru de urmat.

In acest caz, atunci cand un utilizator cauta un termen care se refera indeaproape la afacerea ta, probabil ca vei aparea in rezultatele cautarii la un cost per click mai mic.

Cum ramane cu firmele care nu au avut timpul necesar sa puna in aplicare o strategie SEO marketing sau sa angajeze o agentie sa o faca pentru ei?

Cine sunt concurentii tai si cat cheltuiesc?

Sunt instrumente disponibile pentru agentiile de publicitate care cauta acest tip de informatii. Instrumentul pentru cuvinte cheie este benefic si poate fi folosit pentru mai multe lucruri, inclusiv:

  • sa estimezi traficul.
  • sa determini calitatea in detrimentul cantitatii.
  • sa afli costul sumelor licitate, inclusiv de concurenta.

Sigur, instrumentul nu-ti poate spune cine sunt direct concurentii tai, dar o cautare rapida iti poate oferi o idee buna. Cel mai bine este sa introduci cuvintele cheie in cautarea Google si sa vezi cine liciteaza pentru ele.

Daca esti o afacere mica, concurenta cu un brand recunoscut la nivel national, va fi, cu siguranta, o provocare.

Cat poti sa investesti in PPC?

Nu ascundem adevarul de potentialii clienti PPC. Daca bugetul tau nu este suficient pentru a oferi rezultate de calitate, nu iti vom recomanda anunturile platite.

Folosim instrumente, precum planificatorul de cuvinte cheie Google, pentru a determina bugetul necesar indeplinirii obiectivelor clientului. Si daca bugetul clientului nu este mai mare decat suma necesara pentru a derula o campanie de succes, PPC nu merita rulat.

Configurarea si mentinerea campaniilor este un angajament serios si nu vrem sa alocam bani pe un serviciu care pur si simplu nu va genera rezultate pozitive.

Publicitatea cu plata per click este o tactica suplimentara pentru SEO. Cei care au buget sa investeasca in promovare SEO, recomandam sa o faca.

Concluzii

Da, publicitatea PPC (Pay-Per-Click) merita cu siguranta pentru o afacere mica. PPC iti permite sa ajungi la publicul tinta la momentul si locul potrivit, atunci cand acesta cauta in mod activ produse sau servicii ca ale tale.

Cel mai mare avantaj al PPC este flexibilitatea si scalabilitatea sa. Afacerile mici pot incepe cu un buget limitat si isi pot ajusta campaniile pe masura ce cresc, vizand numai cuvintele cheie si locatiile geografice care au sens pentru afacerea lor.

Cu instrumente precum Google Ads si Bing Ads, poti urmari si masura rezultatele pentru a lua decizii informate cu privire la modul de optimizare a campaniilor pentru o rentabilitate maxima a investitiei.

Cu toate acestea, este important de retinut ca publicitatea PPC nu este o solutie universala si poate necesita timp si efort pentru a o face corect. Este important sa intelegeti clar publicul tinta, sa alegi cuvintele cheie potrivite si sa creezi pagini de destinatie convingatoare pentru a genera conversii.

Cu o strategie si executie corecta, PPC poate fi un instrument eficient pentru intreprinderile mici care doresc sa ajunga la noi clienti si sa-si dezvolte afacerea online.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.