Cum faci optimizare SEO pentru site sau magazin online?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Cum faci optimizare SEO pentru site sau magazin online?

Cum faci optimizare SEO pentru site sau magazin online?

O campanie de optimizare SEO este cea mai complexa strategie de marketing digital, dar si cea mai plina de satisfactii. Ce informatii vrea sa obtina cel care cauta si cum poate site-ul tau sa ofere cea mai buna versiune a acestor informatii, interesant, nu?!

Daca intelegem acest lucru, procesul de optimizare SEO devine mai putin uluitor si mai mult o experienta.

Cum atragi vizitatori in site-ul sau magazinul tau online fara a cheltui prea mult pe reclame platite si alte metode de marketing?

Raspuns: SEO.

Nu dezbatem aici secrete care sa iti duca site-ul pe primul loc in Google, dar, respectarea celor ce urmeaza faciliteaza motoarele de cautare (nu doar Google) sa acceseze cu crawlere, sa indexeze si sa-ti inteleaga continutul.

Ce inseamna optimizare SEO?

Pentru a intelege mai bine ce inseamna optimizare SEO, este necesar sa stim cum functioneaza motoarele de cautare precum Google, Bing si altele, cat si cum functionam noi, oamenii, cei care cautam pe Google.

Cum functioneaza motoarele de cautare?

Motoarele de cautare folosesc algoritmi complecsi pentru a analiza si indexa miliarde de pagini web. Cand utilizatorii introduc o interogare, acesti algoritmi proceseaza informatia si afiseaza rezultatele care sunt considerate cele mai relevante si utile.

Cum functionam noi, oamenii, cand cautam pe Google?

Atunci cand utilizam motoarele de cautare, avem un comportament specific, influentat de nevoile si intentiile noastre de cautare. De obicei, introducem cuvinte cheie sau fraze care reflecta ceea ce dorim sa gasim. Motoarele de cautare incearca sa inteleaga intentia din spatele acestor cuvinte cheie si sa ofere rezultate relevante.

Cum determina motoarele de cautare clasamentul site-urilor?

Scopul final al oricarui motor de cautare este sa-i faca pe cei care cauta multumiti de rezultatele pe care le gasesc. Pentru a realiza acest lucru, mai intai trebuie sa gaseasca si sa indexeze site-urile prezente pe web, apoi sa selecteze - cum crede el - cele mai bune pagini (raspunsuri) pentru a le prezenta utilizatorilor sai.

Optimizare SEO include metodologia prin care arati, sau demonstrezi, ca un site este mai valoros si mai calitativ in comparatie cu alte site-uri care apar pentru aceleasi interogari. Vorbim despre optimizarea (imbunatatirea) site-urilor web, astfel incat, motoarele de cautare sa inteleaga valoarea oferita si sa o claseze ca atare, cat mai sus.

Un lucru important despre SEO: motoarele de cautare indexeaza paginile, nu site-ul tau. Paginile indexate si analizate formeaza un tot. Asfel, optimizarea site-ului corect si complet, se face pagina cu pagina.

De ce facem optimizare SEO?

Pentru a intelege si mai bine, gandeste-le la propriile obiceiuri de cautare.

Sa presupunem ca accesezi Google pentru ca vrei sa gasesti informatii despre un anumit subiect, de exemplu, „cum faci optimizare SEO”. Il scrii exact asa sau poate vei introduce doar „optimizare SEO”. Imediat vei obtine o lista cu rezultate.

Pe care dai click?

Ai trecut vreodata de primele 10 rezultate? Probabil ca nu si daca da, nu atat de des. Acest exemplu arata de ce SEO este important. Scopul tau este sa fii primul rezultat la raspunsurile pe care clientii tai le cauta, mai bine spus, sa fii primul site pe care oamenii il acceseaza.

1. Cum faci optimizare SEO?

Chiar si cei mai experimentati profesionisti SEO au trebuit sa inceapa de undeva. Tehnicile utilizate in SEO includ editari in pagina, tehnici in afara site-ului, modificari ale serverului web si intelegerea Google RankBrain, E-E-A-T si alte sisteme AI.

SEO implica o serie complexa de variabile codependente care sunt ponderate de intentia cuvintelor cheie pentru a determina cel mai potrivit raspuns la o interogare. SEO nu este pentru incepatori care isi doresc o clasare in top 10 din milioane de rezultate pentru cuvintele cheie care le pot schimba viata. Foarte competitiv, acesta este un joc serios cel mai bine jucat de experti.

Ce cuprinde acest articol despre cum sa faci SEO?

Derulam propriile cercetari despre ceea ce functioneaza si ce nu. Aici vei gasi informatii si rezultate ale cercetarii noastre care acopera multe domenii recunoscute considerate importante: expertiza, autoritate, incredere, RankBrain, variabile ale algoritmului, strategii de conectare, considerente de server, viteza si multe altele.

1.1 Incepi cu cercetarea cuvintelor cheie?

In timp ce majoritea sunt absorbiti de cercetarea cuvintelor cheie si ponderea acestora in pagina, metas-uri(meta titlu, meta descriere), h1, h2, h3, sa nu uitam o imagine fara 'alt', optimizarea continutului sau construirea de backlink-uri, cercetarea cuvintelor cheie nu este primul pas in seo.

Sa nu trecem cu vederea coloana vertebrala SEO: SEO tehnic.

Gandeste-te la SEO tehnic ca la temelia casei tale - fara o baza puternica, solida, chiar si cele mai frumoase structuri se pot prabusi. SEO tehnic te asigura ca site-ul nu este doar accesibil, ci si accesabil cu crawlere si indexabil de motoarele de cautare.

Pe masura ce motoarele de cautare devin mai inteligente, SEO tehnic devine si mai important. Experientele imbunatatite ale utilizatorilor duc la o mai buna clasare a site-ului. Important: Nu faci nimic pana cand nu pui la punct SEO tehnic!

1.2. Nu uita de versiunea mobila

Pe masura ce oamenii isi folosesc, tot mai mult, telefoanele mobile pentru a accesa internetul, este o necesitate sa-ti optimizezi corect site-ul si magazinul online pentru dispozitivele inteligente.

In caz contrar, vei ajunge sa ai o rata de respingere mare, pentru ca sa fim sinceri, nimeni nu vrea sa ramana pe un site web care nu este formatat potrivit pentru telefonul sau. Formatarea incorecta ar putea avea defecte enervante, cum ar fi butoanele care nu functioneaza sau nevoia de a derula in lateral doar pentru a vedea pagina in intregime.

O experienta pozitiva a utilizatorului ii face pe oameni sa doreasca sa ramana si sa exploreze site-ul tau, ceea ce indica din nou ca pagina este relevanta pentru cuvantul cheie pe care l-ai ales.

In SEO, experienta utilizatorului (UX) este cel mai important factor de succes. Intampina vizitatorii cu un site care se incarca rapid si are un design mobil bun. Aceste lucruri influenteaza clasamentul site-ului tau deoarece motoarele de cautare doresc sa ofere utilizatorilor o experienta satisfacatoare.

1.3 Organizeaza-ti logic site-ul

Este bine sa organizezi site-ul intr-un mod logic deoarece ajuta motoarele de cautare si utilizatorii sa inteleaga modul in care paginile se raporteaza la restul site-ului.

Grupeaza paginile conexe, fie structural, fie prin linkuri, pentru a stabili temele bazate pe cuvintele cheie ale site-ului.

Motoarele de cautare acorda primele pozitii site-urilor care au o structura clara si relevanta subiectului se potriveste cu o interogarea utilizatorului. Asta nu inseamna pagini pline cu expresii de cuvinte cheie exacte, mai bine, iti construiesti site-ul web in jurul unor teme bazate pe cuvinte cheie, nu doar pe expresiile cheie in sine. Gruparea continutului tematic este esentiala atunci cand faci optimizare SEO.

1.4 Fa-l util si interesant

Daca oamenii considera continutul tau util, acest lucru va influenta prezenta site-ului tau in rezultatele cautarilor mai mult decat oricare dintre alte sugestii din acest ghid. In timp ce „continutul convingator si util” poate insemna lucruri diferite pentru diferiti oameni, continutul are in general unele atribute comune, cum ar fi:

  • Textul este usor de citit si bine organizat: scrie continutul in mod natural si asigura-te ca acesta este bine scris, usor de urmarit si fara greseli de ortografie si gramaticale.
  • Continutul este unic:nu copia continutul altora partial sau in intregime: creeaza singur continut pe baza a ceea ce cunosti despre subiect. Nu repeta doar ceea ce au publicat deja altii.
  • Continutul este actualizat: verifica continutul publicat anterior si actualizeaza-l dupa cum este necesar sau chiar sterge-l daca nu mai este relevant.
  • Continutul este util, de incredere si pe primul loc pentru oameni: scrie continut pe care cititorii tai il vor gasi util si de incredere.

1.5 Intentia de cautare a oamenilor

Am spus inca de la inceput: "Ce tip de informatii vrea sa obtina cel care cauta si cum poate site-ul tau sa ofere cea mai buna versiune a acestor informatii"

Ce tip de informatii vrea sa obtina cel care cauta?

De exemplu, un utilizator ar putea cauta „Agentie marketing”. Esti deja convins ca acest utilizator cauta servicii de marketing? Dar daca este un specialist in marketing si vrea sa-si depuna CV-ul la cea mai buna agentie de servicii SEO? Cum descoperi intentia din spatele cautarii (search intent)?

Uneori poate fi destul de greu sa determini intentia de cautare a unei interogari. Anumiti utilizatori care folosesc acelasi termen de cautare vor avea o intentie diferita.

Din fericire, exista o sursa directa de informatii unde afli care intentie se potriveste cel mai bine cuvintelor cheie: rezultatele Google in urma interogarilor. Asa descoperi ce tip de continut returneaza Google in urma unei interogari. Poate sa fie un articol informational, poate sa fie o pagina de produs...

Anticiparea si intelegerea acestor diferente in comportamentul de cautare si prezentarea continutului potrivit produce efecte pozitive asupra performantelor site-ului tau in rezultatele cautarii.

Totusi, nu trebuie sa te ingrijoreze prea mult cazul in care nu anticipezi corect fiecare varianta. Sistemele Google pot intelege modul in care pagina ta raspunde la diverse interogari, chiar si atunci cand nu folosesti explicit termenii exacti.

Cum poate site-ul tau sa ofere cea mai buna versiune a acestor informatii?

SEO este o combinatie de eforturi de marketing digital care lucreaza impreuna pentru a creste valoarea unui site pentru utilizatori si vizibilitatea in cautare. Este nevoie de un efort integrat.

Pentru a vedea ce considera Google sau Bing ca este cel mai bun rezultat pentru o cautare sopecifica, ne uitam la site-urile pe care le rasplatesc in prezent - primele 10 rezultate. Odata ce observam tipul de continut care functioneaza pentru „lideri”, poti face si mai bine perfectionand paginile tale „cel mai putin imperfecte”!

Inainte de a scrie orice pagina web, postare de blog sau articol, ai in vedere un obiectiv clar. In caz contrar, este posibil sa scrii text divagator care nu este relevant pentru nimic. Scopul nu ar trebui sa fie „vreau sa ma clasez in top 3 pentru cuvantul cheie XCD”. In schimb, stabileste intotdeauna un obiectiv axat pe utilizator.

A fi in top 3 rezultate afisate se poate realiza, dar nu fara eforturi mari. Continutul tau trebuie sa corespunda asteptarilor lor, sa le atraga interesul si sa-i conduca catre orice obiectiv de conversie pe care l-ai setat. Scrie in primul rand pentru oameni, nu pentru motoarele de cautare. Concentreaza-te pe client si scrie ceva util!

4 tipuri de intentii de cautare care te vor ajuta

Exista cateva tipuri distincte de intentie de cautare. Vom prezenta cele mai frecvent utilizate:

  • 1. Intentia informationala (cum faci SEO?). Multe cautari pe internet sunt facute de oameni care cauta doar informatii. Intentia de informare contine o anumita intrebare sau dorinta de a afla mai multe despre un anumit subiect.
  • 2. Intentia de navigare(Facebook login).Persoanele cu aceasta intentie doresc sa viziteze un site web. Cei care cauta [Facebook] vor sa intre pe site. Este important sa fii gasit atunci cand cineva cauta numele companiei tale online.
  • 3. Intentia tranzactionala(pret optimizare SEO).Sunt oameni care cumpara online si cauta cea mai buna achizitie. Oamenii cauta cu intentie tranzactionala atunci cand vor sa cumpere ceva in acel moment. Inseamna ca stiu exact ce vor sa cumpere si doresc sa ajunga imediat la pagina respectiva.
  • 4. Investigatie comerciala(Agentia SEO X pareri). Unii au intentia sa cumpere in viitorul apropriat si isi fac cercetarile. Care agentie sau oferta SEO ar fi cea mai buna? Sunt persoane care au intentie tranzactionala dar care au nevoie de timp si de convingere.

De ce sa optimizezi continutul pentru intentia de cautare?

Pentru ca vrei ca pagina de destinatie sa se potriveasca intentiei de cautare a publicului tau. Daca oamenii cauta informatii, nu vrei sa le arati o pagina de produs. Cel putin, nu imediat. Dar daca cineva doreste sa cumpere un produs si ajunge pe unul din articolele tale interminabile de pe blog, s-ar putea sa-l pierzi.

1.6 Evita penalizarile Google

Cum poti evita penalitatile Google si cum poti proteja vizibilitatea SEO a site-ului tau? Acest subiect este vital deoarece o penalizare poate reduce sau chiar serge traficul din cautare, poate fi costisitor si dificil de recuperat.

Cu fiecare noua actualizare a algoritmului, Google pare sa-si inaspreasca si mai mult regulile si sa penalizeze site-urile web care opereaza in afara regulilor. Cum eviti penalitatile Google?

Iata primele 3 recomandari:

  • Nu cumpara link-uri. Link-urile care trimit catre site-ul tau ar trebui sa arate natural. Adauga un atribut „nofollow” la orice link platit si stai departe de schemele de linkuri.
  • Nu folosi in exces cuvintele cheie. Umplerea continutului cu repetari exacte ale unei fraze cheie poate afecta pozitia in motoarele de cautare. Cuvintele cheie sunt importante, dar foloseste-le in mod corespunzator, natural.
  • Creeaza continut original, de calitate. Trebuie sa ai pagini web unice, de inalta calitate pentru a te clasa sus.

2. Lucruri asupra carora nu trebuie sa te concentrezi

Pe masura ce SEO a evoluat, la fel au evoluat si ideile si practicile, si uneori, conceptiile gresite, legate de acesta. Ceea ce a fost considerat cea mai buna practica sau prioritate de top in trecut poate sa nu mai fie relevanta sau eficienta din cauza modului in care motoarele de cautare (si internetul) s-au dezvoltat de-a lungul timpului.

Pentru a te ajuta sa te concentrezi asupra lucrurilor care sunt importante in optimizare SEO, am colectat cateva dintre cele mai comune si proeminente subiecte pe care le-am vazut circuland pe internet. Mesajul nostru pe aceste subiecte este ca ar trebui sa faci ceea ce este mai bine pentru zona ta de afaceri.

2.1 Ponderea cuvintelor cheie

Repetarea excesiva a acelorasi cuvinte din nou si din nou (chiar si in variante) este obositoare pentru utilizatori, iar umplerea cuvintelor cheie contravine politicilor Google privind spamul.

2.2 Cuvinte cheie in numele domeniului

Cand alegi domeniul site-ului, alege numele firmei tale. Utilizatorii vor folosi acest nume pentru a te gasi, asa ca recomandam sa urmezi cele mai bune practici generale de marketing. Din punct de vedere al pozitiilor, cuvintele cheie din numele domeniului nu au niciun efect.

2.3 Lungimea minima sau maxima a continutului

Lungimea continutului nu conteaza in termeni de clasare, nu exista un numar magic de cuvinte, minim sau maxim. Scrie in mod natural, nu fi repetitiv, ai mai multe sanse sa apari in cautari.

2.4 Continut duplicat = „penalizare”

Daca ai continut asemanator care este accesibil sub mai multe adrese URL, este in regula, nu te necaji prea tare. Este inutil, adevarat, dar nu este ceva care va provoca o actiune negativa din partea Google. Copierea continutului altora, este o alta poveste.

2.5 E-E-A-T este un factor de clasare

Nu, nu este un factor de clasare.

E-E-A-T este un acronim creat de Google, care inseamna Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness. Nu este un factor de clasare, ci mai degraba o componenta a ghidurilor Google pentru evaluarea calitatii (SQEG).

Ii ajuta pe angajatii sai, cunoscuti ca evaluatori de calitate, in munca lor de a determina daca rezultatele motorului de cautare returneaza informatii relevante si de inalta calitate.

Ce trebuie sa stii despre SEO?

  • SEO nu inseamna sa trisezi. In schimb, gandeste-te la valoarea pe care o oferi utilizatorilor.
  • SEO faci pe termen lung. Rezultatele SEO nu apar imediat, desi exista exceptii, de exemplu, atunci cand remediezi o problema grava. Dar, in general, dureaza cateva luni, nu zile.
  • SEO inseamna mai mult decat un plugin. Pluginurile sunt utile. Dar, simplul fapt ca ai configurat unul nu inseamna ca site-ul tau este dintr-o data „SEO-friendly”.
  • Nu ai „terminat” niciodata. Optimizarea SEO este continua. Chiar daca te clasezi pe locul 1 pentru toate cuvintele cheie, trebuie sa continui. Concurenta nu doarme niciodata.
  • Cunoasterea audientei este esentiala. Cu cat intelegi mai mult publicul tinta (clienti, cititori, abonati), cu atat este mai usor sa creezi o strategie de optimizare SEO eficienta.
  • SEO e doar o felie din tort. Nici cea mai buna agentie SEO nu te poate ajuta daca neglijezi sa lucrezi la nucleul afacerii tale - produsul sau serviciul tau.

Cand crezi ca SEO este „gata”

SEO este gata atunci cand Google inceteaza sa schimbe lucrurile si toata concurenta ta dispare. Dar pana atunci:

  • Clasamentele fluctueaza.
  • Concurentii tai devin mai buni.
  • Site-uri noi intra in competitie.
  • Cuvintele cheie se schimba in timp.
  • Obiectivele tale de afaceri evolueaza.
  • Produsele si serviciile se schimba.
  • Site-ul tau este actualizat si se adauga continut nou.
  • Nevoile oamenilor se schimba in timp.
  • Algoritmii motoarelor de cautare se schimba continuu.

Tot ce ai invatat din acest articol, trebuie repetat din nou si din nou. De ce este util si ce te invata acest articol despre optimizare SEO?

  • Cum sa cresti traficul, clasamentul si veniturile din site-ul tau
  • Cum sa cresti experienta, expertiza, autoritatea si increderea site-ului tau (E-E-A-T)
  • Cum sa-ti pastrezi brandul vizibil online
  • Valoarea SEO si de ce trebuie sa fie o initiativa strategica la nivel de companie
  • Cum sa-ti optimizezi site-ul atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare
  • Cele mai bune practici si strategii pentru a ramane in fata concurentilor tai in rezultatele cautarii

Ne bazam aici pe cercetari si experimente SEO, ce a functionat si ce nu pentru clientii nostri.

Cum faci optimizare SEO sa obtii rezultate mai rapid

Cum sa obtii rezultate de 5 ori mai rapid decat in mod normal? Gasesti cuvintele cheie neglijate de site-urile concurente sau cuvinte cheie cu concurenta redusa. Din cauza concurentei, unele cuvinte cheie sunt mai greu de clasificat, iar altele sunt mai usor.

Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa incerci sa urci cuvintele cheie pentru care site-urile mari isi actualizeaza continuu continutul, cumpara backlink-uri si incearca mereu sa se ridice.

Ceea ce ar trebui sa faci este sa observi daca cei clasati inainte incearca sa-si consolideze pozitia. Cel mai bine este sa intri pe fiecare pagina si sa evalueazi calitatea continutului. Daca impresia ta este ca poti face ceva de 5 ori mai bun decat ei, este un semn foarte bun. Daca Google gaseste continutul tau de 5 ori mai bun, mai nou si mai util, vei ajunge mai repede in prima pagina.

Reimprospateaza continutul vechi completand golurile de informatie.

Pentru a creste paginile care se clasifica decent, dar care pot fi mai bune, uneori tot ce trebuie sa faci este sa le reimprospatezi rapid, completand golurile de informatie.

Ce este un decalaj de continut?

Practic sunt cuvintele cheie pentru care paginile concurente sunt clasate, dar nu ale tale. Si, uneori, sunt subiecte secundare importante pe care nu le-ai inclus in pagina.

SEO mai bun cu factori de experienta a utilizatorului

Concentreaza-te pe experienta utilizatorului (UX) pentru a satisface nevoile celor care cauta. Ajuta la SEO deoarece strategiile rezultate tind sa se alinieze cu modul in care Google claseaza site-urile web. Crearea de continut pentru experienta utilizatorului are un impact profund asupra modului in care este planificat continutul web, concentrarea trecand de la crearea de continut in jurul cuvintelor cheie la crearea de continut pentru utilizatori.

Desigur, este important sa privesti la primele trei pozitii din rezultatele cautarii si sa citesti continutul pentru a afla la ce intrebari raspund acele pagini. Odata ce gasesti un tipar, incepi sa intelegi ce vor utilizatorii cand introduc o anumita interogare de cautare. Odata ce afli, poti incepe procesul de scriere a continutului.

Nu incerca sa extragi semnificatia sau sa imiti cuvintele cheie si continutul din rezultatele cautarii. Google claseaza doar cei mai bun dintre ceea ce considera ca satisface o interogare.

Copiind cuvintele cheie utilizate intr-o pagina de top, pierzi ocazia de a gasi o modalitate mai buna de a satisface o interogare de cautare.

Metoda veche:

Cerceteaza site-urile de top pentru a extrage cuvinte cheie si pentru a scrie continut cu acele cuvinte cheie.

Metoda noua:

Cerceteaza site-urile de top pentru a intelege interogarea si apoi ofera un raspuns mai bun.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.