Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare SEO buna?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare SEO buna?

Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare SEO buna?

Te intrebi cat costa o campanie SEO buna sau vrei mai multe informatii despre preturi SEO in 2024? Cat sa investesti in serviciile de optimizare site sau cum sa calculezi bugetul pentru o campanie de promovare care sa ofere rezultate pe masura?

Pentru multe companii, digitalul este principalul canal de marketing. Totusi, multi antreprenori inca au dificultati sa bugeteze corect o campanie SEO. In aceste conditii, este la fel de dificil si pentru o agentie sa propuna o oferta SEO sau sa dezvolte o strategie castigatoare in pretul clientului.

Pe scurt, bugetul investit in servicii SEO se rezuma la vizibilitatea pe internet – cum se compara site-ul tau in raport cu concurenta, pozitia cuvintelor cheie, cat de repede doresti sa progresezi sunt principalele variabile ce stau la baza campaniei SEO.

Cat sa investesc in SEO?

Majoritatea considera ca SEO functioneaza pentru toti cu acelasi pret. Da, majoritatea clientilor nu au idee cum functioneaza SEO, sunt prea ocupati sa-si conduca afacerile si nu pierd timpul invatand despre optimizare. Apoi, cad victime „expertilor de 150 €/luna” si „pagina unu garantat”.

SEO incepe de la 600 de euro/luna, punct. Nu ai cum sa faci SEO si sa observi miscari de pozitii pe cuvintele cheie selectate fara acest buget. Daca cineva afirma contrariul, minte. Preturile finale depind de factori precum experienta in domeniu, numarul de pagini, categorii, produse care vor fi optimizate, furnizorul de servicii si o mentalitate profitabila ambelor parti.

Pe scurt, companiile care investesc mai mult de 600 €/luna au mari sanse de a fi „extrem de multumite”.

Un lucru de care trebuie sa ai grija

Atentie mare la numarul de incompetenti care se prezinta drept profesionisti SEO si isi asuma clienti. Da, la cei care vand cursuri online despre SEO, ca si cum ei stiu exact cum functioneaza Google, le cei care ii invata pe altii cum se face SEO si le promit celor care platesc „invatatura” un venit de +5000 euro/luna ca SEO-ist.

Au atat de multi clienti incat au timp sa-i invete si pe altii!

Pana la urma, este si asta o modalitate sa faci bani din SEO, nu? Nu ai clienti, nu ai rezultate, dar profiti si ceri bani de la oameni mai putin pregatiti dar care vor un castig rapid, suplimentar, de acasa, si fara prea mare efort! Cine nu vrea?!

SEO este un domeniu extrem de complex si nimeni nu stie exact criteriile folosite de altgoritmii Google care urca sau coboara un site din cautari, doar cei care au creat acei altgoritmi si Google.

Poate tu nu realizezi ce se poate intampla cu site-ul tau daca este optimizat de un astfel de "expert SEO" devenit specialist peste noapte, intr-o tabara. Iti spun eu.

Dupa update-ul Google Core si Google Spam, din 5 martie 2024, un site poate fi eliminat complet din indexul motorului de cautare daca nu respecta ghidul pentru optimizarea in motoarele de cautare (SEO).

„Cand ti-ai creat site-ul web, probabil l-ai creat avand in vedere utilizatorii tai, incercand sa le fie usor sa gaseasca si sa exploreze continutul tau. Unul dintre acesti utilizatori este un motor de cautare, care ii ajuta pe oameni sa iti descopere continutul.”

Cat costa o campanie SEO de succes?

Desi este cea mai buna strategie de marketing digital, este dificil de estimat fara o analiza corecta a site-ului tau si a ceea ce vrem sa obtinem. 

Lucrurile se complica, nu?

NU. Costul unei campanii SEO bune difera in functie de marimea si complexitatea site-ului, concurenta, obiectivele de marketing propuse, termenii de cautare si nivelul de optimizare existent. Diferentele de pret apar si in functie de agentia sau consultantul SEO cu care lucrezi sau de pachetul de servicii pe care il alegi.

O afacere mica, cu un site (15 pagini), poate plati 500-600 euro lunar, in timp ce, un magazin de comert electronic, cu + 50.000 de produse, ar trebui sa planifice un buget mai mare pentru SEO.

Ce determina pretul serviciilor SEO?

Factorii principali care determina pretul serviciilor SEO:

  • Experienta agentiei sau a consultantului
  • Amploarea campaniei SEO
  • Situatia strategiei SEO existente
  • Obiective SEO de indeplinit


Poti urma unul dintre aceste modele de plata.


1. Contract cu plata in fiecare luna

Vei plati un pret, lunar, pentru serviciile SEO. Abonamentele SEO includ adesea un set specific de servicii, cum ar fi: audit SEO, cercetarea cuvintelor cheie, analiza concurentilor, scrierea continutului, audituri tehnice, audituri de continut, optimizari onpage, off-page, optimizari tehnice, precum si raportare si perspective.

Abonamentele se incheie, de regula, pe o perioada de minim 6 luni. Indiferent de planul ales, SEO are nevoie de timp - rezultatele nu apar peste noapte.

Cand investesti in SEO lunar, indeplinesti obiective precum:

  • Cresterea rentabilitatii investitiei in SEO
  • Tii pasul cu concurentii, modificarile algoritmilor si multe altele

2. Servicii SEO cu pret fix

SEO cu pret fix permite clientilor sa semneze un contractc si sa plateasca o taxa stabilita pentru anumite servicii SEO, De regula, clientii doresc indeplinirea unor obiective specifice, alese de ei.

In cele mai multe cazuri, serviciile SEO cu pret fix vor oferi urmatoarele:

  • SEO copywriting
  • audit SEO continut
  • audit SEO site
  • audit profil de link-uri
  • configurare tool-uri de analiza


3. Preturi SEO bazate pe proiect

Se poate percepe o taxa unica pentru un anumit proiect. Se discuta nevoile si obiectivele inainte de a conveni asupra costului total. Acest model de pret poate fi folosit in special pentru proiecte specifice, cum ar fi redesign-ul unui site web sau optimizarea unui site existent.

Costurile unui proiect SEO pot fi estimate in functie de mai multi factori, cum ar fi:

  • Marimea si complexitatea site-ului: un site complex, cu multe pagini, necesita mai mult timp si efort pentru a fi optimizat, ceea ce poate duce la un pret mai mare.
  • Starea actuala a site-ului: daca site-ul tau a beneficiat de optimizare buna in trecut, costurile pot fi mai mici decat in cazul unui site care necesita optimizare de la zero.

4. Preturi SEO pe ora

Preturile SEO pe ora pot varia considerabil in functie de experienta si expertiza consultantului sau agentiei SEO si nivelul de servicii oferite. In general, tarifele SEO pe ora pot varia intre 100 si 300 € sau mai mult, in unele cazuri.

Este important sa intelegi ca succesul unei campanii SEO nu este determinat doar de costuri, ci si de strategie, executie, continuitate si multi alti factori.

Exista un standard pentru preturile SEO?

Nu exista un standard in industrie pentru preturile SEO practicate. Aceasta inseamna ca orice firma poate pretinde ca face SEO si poate percepe orice pret doreste.

Este important sa compari ofertele SEO de la diferite agentii sau consultanti SEO pentru a compara preturile si serviciile oferite.

Asigura-te ca intelegi exact ce include fiecare pachet de servicii si ca se potriveste cu obiectivele si bugetul tau. 

Despre SEO ieftin

Poate fi tentant sa alegi cea mai ieftina oferta SEO, dar, adesea, „SEO ieftin” este prea bun pentru a fi adevarat. SEO consuma timp si munca, asa ca, este dubios daca o agentie percepe preturi nebunesti de mici.

Preturile tipice pentru „SEO ieftin” sunt cuprinse intre 100 si 300 € pe luna. „Agentiile SEO ieftine” nu pot investi nici timpul si nici resursele necesare in optimizarea corecta a site-ului tau. Doar un comunicat de presa bun costa 200 - 300 euro. Si ai nevoie de cel putin un astfel de comunicat lunar.

Nu doar ca vei irosi banii, dar poti provoca si daune site-ului tau. O penalizare duce la pierderea traficului organic, ceea ce va afecta veniturile. O tehnica folosita de acestia este utilizarea schemelor de linkuri, in special a retelelor private de bloguri, fara sa-ti explice riscurile la care te supui.

Daunele provocate de capcana „SEO ieftin” merg mult mai departe, practic, pot sterge vizibilitatea unui site web de pe internet. Ai in vedere ca esti responsabil de orice activitate efectuata pe site-ul tau.

SEO bun nu este ieftin. Nici nu ar trebui! Platesti profesionisti pentru expertiza si timpul lor, ca tu sa faci bani.

Obiective intr-o campanie SEO de succes

Obiectivele campaniei SEO ar trebui sa includa rezultate masurabile, un interval de timp definit si o masura reala pentru succes.

La un moment dat, succesul era masurat doar prin clasamentul cuvintelor cheie. Desi ramane o masura importanta, cele mai importante valori sunt cele cu un impact direct asupra vanzarilor: cresterea conversiilor cu Y pe luna si/sau creserea veniturilor cu Z%.

Cand stabilesti obiective, este important sa ai in vedere cateva lucruri.

In primul rând, ele trebuie sa fie realizabile. Obiectivele extinse sunt in regula, dar cele nerealiste pot funcționa ca un descurajator. Apoi, la fel de important – trebuie sa acordzi timp campaniei SEO functioneze.

Potrivit Google, „… in cele mai multe cazuri, SEO are nevoie de patru luni pana la un an sa returneze beneficii.”

Cat ar trebui sa platesti pentru SEO?

Cat de mult sa platesti pentru SEO depinde de mai multi factori, de la bugetul tau SEO si obiectivele setate. 

Obiectivele sunt cele care stabilesc un cadru pentru elaborarea unui plan de actiune si a bugetului necesar pentru a sprijini acel plan.

Cum este strategia de continut in comparatie cu concurenta? Cum se compara profilul tau de backlink fata de site-urile web concurente? Raspunsurile la aceste intrebari vor determina prioritatile, precum si volumul de munca necesar pentru a atinge obiectivele.

In timp ce preturile SEO variaza, asteapta-te sa platesti cel putin 500 € pe luna, 50 € pe ora sau 1000 € pe proiect.

Preturi SEO recomandate

Cat sa investesti lunar in SEO?

  • Startup: minim 500 €
  • Afaceri mici: 750 – 1000 €
  • Afaceri medii: 1.000 – 2.000 €
  • Enterprise: + 2.000 €

Intr-un domeniu competitiv campania de optimizare SEO poate sa aiba un cost lunar de 700-800 de euro si sa produca rezultate. Evident, cu un buget de 1000-1500 de euro / luna rezultatele sunt mult mai rapide si mai avantajoase.

Rezultate SEO bune pe termen lung

Daca vrei ca site-ul tau sa fie nr. 1, ai nevoie de o super strategie si trebuie sa fii pregatit sa platesti. Nu te lasa tentat de oferte ieftine si ai mare grija la tehnicile care ti-ar putea deteriora vizibilitatea. Asadar, concentreaza-ti bugetul pe calitate, nu pe servicii ieftine.

Acestea fiind spuse, SEO este extrem de valoros pe termen lung. Poti fi sigur ca vei castiga doar atunci cand lucrezi cu o agentie SEO de top experta in optimizare site corect si complet.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.