Ghid optimizare website corect si complet: SEO, CRO, UX
  • INSTATIC
  • SEO
  • Ghid optimizare website corect si complet: SEO, CRO, UX

Ghid optimizare website corect si complet: SEO, CRO, UX

Procesul de optimizare website corect, complet si continuu te asigura de performante maxime, iar imbunatatirile continue au un impact care dureaza ani de zile.

Dar ce inseamna optimizare website completa, de fapt? Ce presupune optimizarea corecta a site-ului? Si, pana la urma, cat de greu poate fi, nu? Vorbim despre optimizare site web corect si complet. Cele mai bune sfaturi de optimizare a site-urilor web, de la SEO, la UX si CRO

Care este primul pas in procesul de optimizare site? Cum folosesti tehnicile potrivite astfel incat site-ul tau sa obtina performante maxime.

  • Ce inseamna optimizare site web?
  • De ce este importanta optimizarea site-ului?
  • Obiectivele unui program de optimizare site web.
  • Strategia de optimizare site web.
  • Instrumente de optimizare site web.
  • Cum incepi?

Ce inseamna optimizare website?

Optimizare inseamna procesul de imbunatatire a performantei site-ului web in domenii de baza – inclusiv viteza, gradul de utilizare, ratele de conversie, UX, SEO si continutul – pentru a creste traficul, conversiile si veniturile.

Poate parea o munca monumentala, mai ales daca ai un website mare, complex sau mai multe site-uri.

Cea mai eficienta abordare pentru optimizarea site-ului este sa-l imparti in domenii principale de interes pentru o implementare mai usoara.

Strategii de optimizare a site-ului web

  • Strategie digitala
  • Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
  • Optimizare experienta utilizatorului (UX)
  • Optimizare conversii (CRO)
  • Actualizari de continut si tehnic

Pe scurt, vorbim despre ipoteze educate, bazate pe date, apoi testarea ipotezelor pentru a vedea daca strategia SEO functioneaza. Aici este combinatia dintre arta si stiinta.

De ce este importanta optimizarea continua a site-ului?

Ai investit in design si dezvoltare sa-ti pui afacerea in functiune. Un site ofera informatii despre comportamentul real al vizitatorilor si date care te ajuta sa-l imbunatatesti.

Dar, internetul si utilizatorii de internet sunt intr-o continua schimbare. Algoritmii motoarelor de cautare se modifica, asteptarile utilizatorilor se schimba, apar noi concurenti, sunt lansate noi tehnologii. Din aceste motive, site-ul tau trebuie sa evolueze si sa se adapteze continuu, sa-si mentina relevanta si performanta.

Un site web neglijat este similar cu un magazin stradal, banal, unde pe proprietar nu-l intereseaza modul in care posibilii cumparatori interactioneaza cu marfa, nu aprovizioneaza rafturile in functie de obiceiurile si preferintele de cumparare ale clientului sau.

Obiectivele optimizarii web

Obiectivul principal este acela de a genera bani. In toate cazurile, presupune cresterea numarului de clienti si de vanzari directe din site. Dar, ca sa cumpere de la tine, oamenii trebuie sa te gaseasca acolo unde cauta. Apoi, trebuie sa navigheze pe site-ul tau, cu cat mai putine bariere posibile, pentru a atinge acest obiectiv final.

Site-urile web, bine optimizate, primesc cea mai mare cota de trafic organic, dar SEO necesita timp pentru a vedea rezultatele complete.

Ce ar trebui sa fie optimizat?

Exista multe zone pe care le poti optimiza. Toate lucreaza impreuna pentru a crea cea mai buna experienta web posibila.

SEO – continut optimizat pentru oameni si motoarele de cautare.

Performanta site-ului - viteza de incarcare rapida.

Optimizare mobila – asigura o experienta web buna pentru ecrane mai mici, cum ar fi tablete si smartphone-uri.

Optimizare design si experientei utilizatorului – modul in care arata site-ul tau si modul in care utilizatorii navigheaza pe site.

Optimizare rata de conversie – ce procent din traficul web se transforma in clienti.

Accesibilitatea site-ului web – toata lumea, inclusiv persoanele cu anumite dizabilitati, iti pot folosi site-ul cu usurinta.

Strategia de optimizare website: abordarea noastra

Asa cum am descris pana acum, numerosi factori construiesc un program eficient de optimizare. Dar ceea ce conteaza cu adevarat se rezuma la trei lucruri principale: optimizare SEO, optimizare UX, optimizare rata de conversie (CRO).

Optimizare site SEO

Strategia de optimizare site SEO este alcatuita din actiuni multiple menite sa creasca performanta site-ului, vizibilitatea paginilor si cuvintelor cheie, in cadrul unui motor de cautare.

Exista trei categorii distincte in care se incadreaza aceste actiuni: optimizare continut, optimizare tehnic si optimizarea off-page.

Deoarece optimizarea off-page nu are loc pe site, ci pe web (crearea de link-uri sau link building), nu este inclusa ca parte a procesului de optimizare interna a site-ului.

Ne gandim la optimizarea continutului pentru SEO ca la orice lucru care se adreseaza direct utilizatorului.

Aceasta include text, imagini, videoclipuri si orice forma de continut incorporat in pagina web. Ar trebui sa fie optimizat pentru cautare dar si convingator pentru utilizator.

Un titlu si o descriere care aduce un potential client pe o pagina, dar pagina nu vorbeste despre nevoile sale, asa cum implica intentia cautarii, nu aduce niciun rezultat.

SEO tehnic include orice lucru care nu este vizibil imediat de catre un utilizator. SEO tehnic reprezinta partea din strategia de optimizare site seo care se concentreaza pe aspectele tehnice ale site-ului web. Aceasta abordare vizeaza imbunatatirea infrastructurii si a elementelor tehnice pentru a oferi o experienta mai buna utilizatorilor.

De exemplu, un site web cu incarcare lenta sigur are nevoie de actualizari pentru optimizarea vitezei de incarcare, doar asa sunt satisfacute atat asteptarile utilizatorilor, cat si valorile de baza Core Web Vitals - Google.

Performanta site-ului - viteza de incarcare rapida

Performanta site-ului, in special viteza de incarcare, este esentiala pentru o experienta pozitiva a utilizatorilor si pentru un SEO eficient. Un site care se incarca rapid reduce rata de abandon, imbunatateste satisfactia utilizatorilor si creste sansele de conversie.

Optimizarea imaginilor, minimizarea fisierelor CSS si JavaScript, utilizarea memoriei cache si alegerea unui hosting performant sunt masuri cheie pentru a asigura o viteza de incarcare rapida.

In plus, un timp de incarcare scurt poate imbunatati clasamentul in rezultatele motoarelor de cautare, ceea ce atrage mai mult trafic organic.

Optimizare site pentru dispozitive mobile

Avand in vedere ca o mare parte a traficului web provine de pe telefoane si tablete, avem nevoie de o experienta de utilizare fluida pe dispozitivele mobile.

Aceasta implica utilizarea unui design responsive, care se adapteaza la dimensiunile ecranului si asigura navigarea usoara, fara derulari orizontale sau zoom excesiv. Este important sa reduci dimensiunile fisierelor si sa optimizezi elementele interactive pentru a imbunatati viteza de incarcare pe conexiuni mobile mai lente.

Un site bine optimizat pentru mobil imbunatateste satisfactia utilizatorilor si are un impact pozitiv asupra clasamentelor in motoarele de cautare.

Optimizarea site-ului pentru experienta utilizatorului (UX)

Pe masura ce tehnologia evolueaza se schimba tendintele, cele mai bune practici, cat si asteptarile utilizatorilor. Abordarea bazata pe date a UX inseamna sa cream o experienta perfecta care evolueaza odata cu utilizatorii sai.

Da, motoarele de cautare, in special Google, folosesc o serie de valori si factori pentru a evalua satisfactia generala a utilizatorilor fata de un site web. Sunt factori care ajuta motoarele de cautare sa determine cat de bine raspunde un site la nevoile utilizatorilor si, prin urmare, cat de bine ar trebui sa fie clasat in rezultatele cautarii.

Ne concentram pe optimizarea experientei utilizatorului pentru a satisface cat mai bine nevoile celor care cauta.

Optimizare rata de conversie (CRO)

Ce inseamna rata de conversie?

Rata de conversie este procentul de vizitatori ai site-ului care efectueaza o actiune de conversie (o achizitie, completarea unui formular sau un apel), depinde de ce ai setat tu drept conversie.

In timp ce SEO se concentreaza pe cresterea traficului catre site, CRO isi propune sa converteasca traficul in clienti. Cu alte cuvinte, optimizarea ratei de conversie te ajuta sa convertesti mai mult din traficul pe care il generezi cu SEO. Cresterea ratei de conversie cu 1%, sa zicem de la 1% la 2%, ar putea sa nu para prea mult, dar va avea un impact enorm asupra numarului de vanzari.

Daca in prezent inregistrezi 2.000 de vizitatori lunar si ai o rata de conversie de 1%, asta inseamna 20 de conversii pe luna. Daca cresti rata de conversie cu doar 1%, dintr-o data, ti-ai dublat conversiile la 40 cu exact aceeasi cantitate de trafic.

Pentru a optimiza conversiile, trebuie sa stim doua lucruri principale:

  • de ce vizitatorii vin pe site (intentia utilizatorului)
  • cum poti reduce eforturile cognitive pentru a-i ghida catre actiunile dorite

CRO si UX incep cu o revizuire vizuala a site-ului in care ne punem in pielea unui vizitator. In primul rand, intelegem obiectivele tale dar si nevoile publicului, iar micile imbunatatiri incrementale in timp iti pot transforma afacerea.

Accesibilitatea site-ului web

Accesibilitatea site-ului web pentru persoane cu dizabilitati include masuri precum utilizarea textelor alternative pentru imagini (alt text) pentru a ajuta utilizatorii cu deficiente de vedere, asigurarea contrastului adecvat intre text si fundal pentru persoanele cu dificultati de vedere, si folosirea unui design navigabil prin tastatura pentru cei care nu pot utiliza un mouse.

De asemenea, implementarea subtitrarilor pentru continut video si asigurarea unei structuri clare si logice a paginilor sunt esentiale pentru a facilita accesul pentru toti utilizatorii, indiferent de abilitate.

Asigura-te ca utilizatorii pot ajusta dimensiunea textului fara a afecta designul sau functionalitatea site-ului. De asemenea, foloseste fonturi clare si usor de citit pentru a imbunatati lizibilitatea, mai ales pentru persoanele cu deficiente de vedere sau dislexie. In plus, evita folosirea exclusiva a culorilor pentru a transmite informatii, pentru a nu exclude persoanele cu daltonism sau alte deficiente de vedere.

Instrumente optimizare site web

Iata cateva dintre instrumentele SEO pe care noi le folosim zilnic si care ne ofera informatiile de care avem nevoie pentru a evalua si imbunatati performanta unui site. Sarcina echipei de optimizare este sa analizeze informatiile oferite de aceste instrumente si sa prioritizeze eforturile in functie de locul in care vom avea cel mai bun profit.

Instrumente SEO

Moz, Semrush, Ahrefs, Screaming Frog, SEO Power Suite

Instrumente de conversie si UX

Google Optimize, HotJar, CrazyEgg, Google Analytics

Cum incepem optimizarea site-ului?

Indiferent de zona de optimizare site seo, procesul urmeaza intotdeauna aceiasi pasi.

Pentru a incepe optimizarea site-ului, analizam structura si continutul acestuia, identificam problemele majore care afecteaza performanta si prioritizam imbunatatirile legate de viteza, experienta utilizatorului si relevanta continutului.

Ne concentram pe crearea unui continut de calitate care raspunde direct nevoilor utilizatorilor, imbunatateste navigarea si ne asiguram ca site-ul este accesibil si rapid pe toate dispozitivele.

Monitorizam performanta site-ului folosind unelte de analiza, ajustam si imbunatatim continuu strategiile SEO in functie de comportamentul utilizatorilor si schimbarile algoritmilor de cautare.

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț SEO personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole SEO, este mai bun decât cel citit.