Optimizare site web corect si complet: SEO, UX, CRO

Optimizare site web corect si complet: SEO, UX, CRO

Tehnicile de optimizare site web corect si complet implica o abordare integrata care include SEO (Search Engine Optimization), UX (User Experience) si CRO (Conversion Rate Optimization). Fiecare contribuie la gasirea, atragerea, retinerea si convertirea vizitatorilor in clienti.

SEO aduce potentiali clienti, UX ii pastreaza interesati, iar CRO ii transforma in clienti. Impreuna, ele creeaza o strategie de optimizare site web completa, care nu doar ca atrage trafic, dar il transforma in rezultate concrete.

Pe masura ce consumatorul devine tot mai exigent si nu mai are rabdare si nici timp de pierdut cu lucruri care nu au sens pentru el si realitatea in care traieste, serviciile SEO impreuna cu o experienta UX bine gandita si un proces de optimizare a conversiilor eficient, devin esentiale pentru succesul oricarei afaceri online.

Adaptarea in timp real la cerintele si comportamentele consumatorilor face diferenta intre un site care atrage trafic si unul care converteste o mare parte din trafic in clienti fideli.

Si cum putem face toate astea?

Folosind instrumentele adecvate.

Cand vorbim despre marketing digital, SEO, CRO si UX sunt doar 3 dintre tehnicile fundamentale pe care ar trebui sa le explorezi.

Cert este ca, pentru a avea un rezultat bun, este necesar sa folosesti tot ce este mai bun din fiecare dintre ele, combinatia acestor trei tehnici poate fi ceea ce iti lipseste pentru a imbunatati site-ul tau.

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) se uneste cu experienta utilizatorului (UX) si optimizarea ratei de conversie (CRO) pentru a crea un mecanism complet pentru cresterea vanzarilor.

In timp ce SEO alimentat de continut de calitate este, fara indoiala, cea mai eficienta modalitate de a oferi companiilor expunere, in toate cazurile aduce potentialul client la usa ta. UX il ajuta sa-si navigheze, iar CRO il incurajeaza sa faca o achizitie.

Pentru a creste conversiile, este important sa gasesti un echilibru intre SEO, UX si CRO si sa le faci să formeze un ecosistem de marketing in care fiecare abordare se completeaza reciproc.

Sa evaluam in continuare acest trio al succesului online si sa exploram datele care cuantifica valoarea pe care o detin tehnicile de optimizare SEO, UX si CRO.

SEO in optimizare site web

Optimizare SEO este denumirea data setului de practici care ajuta site-urile web sa devina mai vizibile pe motoarele de cautare precum Google. In medie, dupa cum arata toate statisticile, prima pozitie in Google obtine un CTR de 31,73%.

Google este, desigur, cel mai popular motor de cautare, deci, sa ne concentram asupra modului in care SEO ajuta site-urile web sa se claseze in cadrul SERP-urilor Google.

Rolul Google este sa furnizeze rezultate precise in urma interogarilor primite. Pentru a oferi utilizatorilor sai rezultate precise, le studiaza instant cautarile si apoi citeste paginile site-urilor web care promit un rezultat corect.

Precizia continutului si reputatia site-ului vin in combinatie pentru a oferi o relevanta suplimentara.

Prin determinarea tipului de interogare, fie ca este informationala, de navigare sau tranzactionala, Google afiseaza rezultatele in functie de relevanta continutului si autoritatea site-ului.

SEO implica in primul rand identificarea cuvintelor cheie si a frazelor relevante pentru a crea continut de calitate care sa rezoneze cu intentia de cautare a utilizatorului.

Adevarata provocare aici este identificarea si producerea continutului capabil sa aduca trafic si conversii.

Din spectrul serviciilor de marketing digital, SEO aduce afacerilor traficul de care au nevoie pentru a functiona online. Daca oamenii nu pot gasi site-ul tau, va fi extrem de dificil sa generezi conversii.

S-a constatat ca, in medie, peste jumatate din toti vizitatorii ajung pe site-uri web printr-o interogare de cautare organica.

Astfel de cifre eclipseaza publicitatea PPC si ilustreaza clar cat de important este pentru companii sa investeasca in optimizarea pentru motoarele de cautare daca vor cresterea numarului de clienti.

Procesul de optimizare site detaliat

In mod traditional, SEO s-a concentrat in principal pe trei domenii esentiale: SEO tehnic, SEO on-page si SEO off-page. Desi au fost definite cu mult timp in urma, felul in care vorbim despre ele nu s-a schimbat prea mult.

De exemplu, inca ne referim la „SEO off-page” ca si „construire de link-uri”, mai degraba decat sa discutam despre asta in contextul construirii autoritatii si vizibilitatii brandului, care este atat de esential pentru SEO in zilele noastre.

Pentru ca este un proces complex, optimizarea unui site implica o serie de elemente interconectate. Le vom detalia in cele ce urmeaza pe fiecare pentru a avea o intelegere mai profunda asupra fiecarui element. Elementele cheie ale optimizarii site-ului. 

1. SEO pe pagina (SEO pe site)

SEO on-site se refera la practica de optimizare a elementelor de pe un site web, cum ar fi continutul si codul HTML. SEO on-page a evoluat de la accentul pe cuvinte cheie la optimizarea continutului pentru intentia utilizatorului, comportamentul de cautare si preferinte.

Ce cuprinde SEO pe pagina?

I. Cercetare de cuvinte cheie SEO

Cercetarea cuintelor cheie (SEO Keyword Research) implica identificarea termenilor de cautare relevanti (cuvinte cheie) pe care utilizatorii ii cauta si incorporarea acestor cuvinte in continutul site-ului web pentru.

II. Continut SEO de calitate

Continut SEO de calitate inseamna crearea de continut concentrat pe nevoile si interesele publicului tinta, folosind cercetarea cuvintelor cheie de mai sus.

III. Link-uri interne in optimizare site SEO

Internal Linking implica plasarea de linkuri intr-un site web pentru a conecta paginile relevante intre ele, pentru a imbunatati experienta utilizatorului si pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga ierarhia si continutul site-ului web.

IV. Metadate SEO

Optimizarea SEO pentru metadate implica optimizarea elementelor HTML, cum ar fi etichetele de titlu, etichetele de antet, metadescrierile pentru a transmite cu acuratete si pe scurt despre ce este pagina, atat motoarelor de cautare, cat si utilizatorilor.

V. Optimizare site SEO pentru imagini

Optimizarea imaginilor presupune redimensionarea si comprimarea pentru web, nume de fisiere descriptive si adaugarea de text alternativ (alt text). De asemenea, implica etichetarea precisa a imaginilor cu metadate, astfel incat crawlerele motoarelor de cautare sa le poata citi si sa inteleaga contextul paginii.

VI. Structura URL

Un URL (Uniform Resource Locator) este adresa unei resurse unice pe internet. Este unul dintre mecanismele cheie utilizate de browsere pentru a prelua resurse publicate, cum ar fi pagini HTML, documente CSS, imagini, etc. Utilizezi doar cuvinte care pot fi citite in adresele URL, mai degraba decat numere de identificare lungi.

2. SEO Off-Page (SEO Off-Site)

SEO off-page, numit si SEO off-site, inseamna optimizarea factorilor in afara site-ului. Acest lucru se poate realiza prin construirea de link-uri de calitate, promovarea site-ului web pe retelele sociale si alte forme de marketing online. Scopul este de a creste autoritatea, reputatia si relevanta site-ului, ceea ce duce la mai mult trafic organic pe site.

Ce cuprinde SEO off-page?

4 tehnici SEO off-page care functioneaza.

I. Link Building

Link building este procesul prin care alte site-uri web se conecteaza la site-ul tau. In SEO, aceste link-uri se numesc backlink. Cu cat o pagina sau un domeniu are mai multe backlink-uri, cu atat poate parea mai autoritar pentru Google. Mai ales daca acele backlink-uri provin de la domenii care sunt ele unsele autorizate.

II. Marketing de continut

Marketingul de continut este o tehnica importanta de SEO off-page. Publicarea de continut grozav este o modalitate eficienta de a castiga backlink-uri, de a castiga atentia media si de a afisa E-E-A-T. Distribuirea acelui continut catre alte canale poate ajuta la cresterea semnalelor off-page.

III. SEO local

SEO local este procesul de optimizare a prezentei tale online pentru a creste traficul, vizibilitatea si cunoasterea brandului in zona locala a afacerii tale. Google Business Profile (GBP) este un instrument gratuit de inregistrare a companiilor care te ajuta sa influentezi modul in care compania ya apare pe Google.

Si pentru ca acest lucru are loc in afara site-ului tau web, optimizarea profilului de afaceri Google este o tactica cheie SEO off-page. De fapt, este un factor critic de clasare SEO local, care creste vizibilitatea site-ului tau in pozitii valoroase pe paginile cu rezultatele cautarii Google.

IV. Recenzii

Recenziile ii pot convinge pe altii sa aiba incredere in afacerea ta. De fapt, recenziile sunt unul dintre cei mai importanti factori pe care Google ii ia in considerare atunci cand evalueaza reputatia site-ului tau. Si sunt deosebit de importante in SEO local. Google recomanda sa raspunzi la toate recenziile, bune sau rele. Doar asa arati ca pretuiesti afacerea si feedbackul clientilor tai.

3. SEO tehnic

SEO tehnic ramane fundatia oricarei campanii eficiente. Fara aceasta baza, chiar si cele mai bune strategii on-page si off-page nu vor reusi sa aduca rezultate. Pe masura ce motoarele de cautare continua sa evolueze, SEO tehnic devine si mai important.

Aspectele cheie ale SEO tehnic includ:

I. Structura si arhitectura site-ului

O structura buna de link-uri interne, denumirea logica a adreselor URL si arhitectura organizata a site-urilor permit motoarelor de cautare sa acceseze cu crawlere si sa clasifice cu usurinta paginile.

II. Optimizare pentru dispozitive mobile

Cu peste 60% din cautari care au loc acum pe dispozitive mobile, este obligatoriu sa ai un site perfect optimizat pentru mobil. Aceasta include mai mult decat un design web receptiv si elemente de pagina adaptate pentru dispozitive mobile, include cercetare si optimizare perfecta!

III. Optimizarea performantei, viteza de incarcare

Viteza este una dintre cele mai esentiale variabile care determina clasarea unui site pe Google, traficul si rata de conversie. Cu viteza de incarcare a paginii ca factor de clasare, optimizarea performantei site-ului prin reducerea codului, memorarea in cache, incarcarea lazy si compresia imaginilor duce la o retinere mai buna a utilizatorilor si la o clasare mai buna in cautare. Fiecare intarziere de 1 secunda reduce satisfactia utilizatorului cu 16%.

IV. Erori de accesare cu crawlere

Identificarea erorilor de accesare cu crawlere este procesul de gasire si rezolvare a erorilor care impiedica motoarele de cautare sa acceseze continutul site-ului web. Aceste erori pot include link-uri rupte, pagini lipsa si alte probleme care pot avea un impact negativ asupra vizibilitatiii in cautarea Google. 

Rolul UX in optimizare site web

UX, un acronim folosit pentru User Experience, este un set de strategii al caror obiectiv este sa ofere cea mai buna experienta posibila unui utilizator. Ai avut vreodata senzatia ca unele site-uri web sau aplicatii iti dau acel sentiment ca stiu la ce te gandesti?

Ei bine, asta e UX! Gandeste-te la un lucru: fie ca il planifici sau nu, experienta utilizatorului este mereu prezenta pe site-ul tau.

Text, imagini, video, culori, toate materialele ce au legatura cu afacerea ta. Marea inginerie aici este impletirea lor intr-o experienta memorabila care poate insemna diferenta intre un potential client care devine client sau pur si simplu abandonarea paginii tale.

Cu cat experienta de utilizator cu brandul tau este mai buna (de la primul contact), cu atat este mai probabil ca acestia sa fie multumiti.

SEO aduce potentiali clienti pe site-ul tau, dar UX le dezvolta interesul pentru o achizitie, o abonare sau un mesaj.

Proiectarea unui site neatragator, care ii impiedica pe vizitatori sa realizeze scopul pentru care au intrat pe site-ul tau, ceea ce si-au propus, ii determina, pe cei mai multi, sa plece mai degraba decat sa finalizeze o achizitie.

O experienta slaba pe site-ul afacerii tale duce la perceptii negative asupra brandului din cauza inconvenientelor suferite de utilizatori.

Crearea unei strategii UX pozitive inseamna proiectarea unei interfete digitale care functioneaza exact asa cum s-ar astepta oamenii care ajung pe site-ul tau. Interactiunile cu paginile web vor fi convenabile, informative si neintruzive.

Una dintre cele mai eficiente modalitati de a crea un UX grozav implica configurarea unui site, astfel incat, utilizatorii sa nu depuna nici macar un minim efort atunci cand se hotarasc sa cumpere.

Pentru a proiecta un site eficient, avand in vedere UX, este important sa te gandesti la fiecare vizitator ca la un client care asteapta sa faca o achizitie. Aceasta inseamna ca mesajele afisate trebuie sa atraga oamenii catre palnia de vanzari. Experientele valoroase ale utilizatorilor ii vor face pe vizitatori sa revina mereu pe site-ul tau.

Optimizarea pentru experienta utilizatorului

Pe masura ce algoritmii motoarelor de cautare evolueaza catre o potrivire mai exacta si sa inteleaga intentia de cautare, experienta utilizatorului oferita de site-urile web apare ca o consideratie cruciala pentru SEO. Optimizarea pentru experienta utilizatorului este o parte importanta a strategiei SEO care poate fi integrata in toate din cele trei domenii cheie (SEO tehnic, SEO on-page si SEO off-page).

Intelegerea intentiei utilizatorului prin intermediul datelor de cercetare si interogarilor de cautare iti permite sa aliniezi continutul de pe pagina la obiectivele si nevoile vizitatorilor.

Crearea de continut pentru utilizatori, mai degraba decat cuvinte cheie, si ghidarea interactiunilor din site pe baza analizei utilizatorilor, este viitorul SEO eficient. In timp ce factorii tehnici si off-page raman importanti, optimizarea pentru experienta utilizatorului este cheia pentru a castiga incredere, implicare si conversii. Optimizare site web centrat pe utilizator duce la o vizibilitate de top in cautare in timp.

Optimizare rata de conversie (CRO)

Partea finala o reprezinta optimizarea ratei de conversie.

CRO este acronimul folosit pentru optimizarea ratei de conversie si este un set de tehnici aplicate site-ului sau paginii de destinarie cu intentia de a transforma utilizatorul intr-un client potential sau client.

CRO implica factori diferiti pe paginile de destinatie cum ar fi: ajustari CTA si testare A/B pentru a vedea care dintre ele incurajeaza mai mult vanzarile, optimizarea strategiilor de continut si utilizarea mult mai eficienta a elementelor vizuale pe parcursul procesului de vanzare.

Unii specialisti in marketing cred, in mod eronat, ca optimizarea ratei de conversie consta in remedieri rapide concepute pentru a influenta subtil vanzarile.

Cu toate acestea, exista cateva mici schimbari in domeniul CRO care pot reprezenta diferente semnificative in performanta vanzarilor. Desi, merita remarcat faptul ca multe dintre aceste modificari necesita o investigatie amanuntita inainte de a lua decizii.

Mai mult decat alte strategii de marketing, CRO necesita multa analiza si cercetare. Este imposibil sa optimizezi rata de conversie daca nu stii ce indicii ii ajuta pe clienti sa se hotarasca cu privire la o achizitie. In timp ce CRO si SEO adopta abordari diferite, scopul final este acelasi: cresterea vanzarilor.

Unde sa implementezi o strategie CRO?

Pagina de pornire (homepage).

Din experienta mea, paginile de start sunt candidatii principali pentru CRO. Pe langa faptul ca face o prima impresie, pagina de pornire este o oportunitate excelenta de a-i retine pe acesti vizitatori si de a-i ghida mai departe pe site-ul tau.

Pagina de preturi

Pagina de preturi poate fi punctul decisiv pentru multi vizitatori ai site-ului web. CRO poate ajuta o pagina de preturi sa transforme vizitatorii in clienti modificand intervalele de pret (de exemplu, pret-pe-an vs. pret-pe-luna), descriind beneficiile produsului asociate cu fiecare pret.

Blog

Un blog este o oportunitate de conversie masiva pentru un site web. Pe langa publicarea de continut atent si util despre industria ta., un blog poate folosi CRO pentru a converti cititorii in clienti. Acest proces include adaugarea de indemnuri la actiune (CTA) pe parcursul unui articol sau invitarea cititorilor sa afle mai multe despre un subiect, trimitand adresa lor de e-mail in schimbul unei carti electronice sau a unui raport.

Butoane de indemnuri la actiune (Call-to-Action)

CTA-urile sunt locul unde se intampla magia - sunt poarta de acces catre conversii. Asigura-te ca indemnurile sunt plasate vizibil, distincte vizual si ca comunica clar actiunea pe care doresti sa o realizeze utilizatorul.

Pagini de destinatie

Deoarece paginile de destinatie sunt concepute special pentru ca oamenii sa intreprinda o actiune, este logic ca acestea sa aiba cea mai mare rata de conversie.

Fiecare pagina de destinatie ar trebui sa aiba un obiectiv clar, fie ca este vorba de colectarea unei adrese de e-mail sau de vanzarea unui produs. Minimizeaza optiunile de navigare, utilizeaza marcatori pentru a transmite rapid informatii cheie si asigura-te ca formularul sau CTA sunt perfect vizibile si accentuate.

Formulare

Fie ca este un formular de inscriere, un formular de contact sau un formular de generare de clienti, trebuie sa fie cat mai usor de utilizat. Reduce numarul de campuri obligatorii, utilizeaza etichete clare si ofera feedback instantaneu de validare pentru a facilita completarea formularului de catre utilizatori.

Un trio construit din cunoastere

Trio-ul de succes SEO, UX si CRO este construit pe baza de cunostiinte si multa cercetare. Nu are rost sa rulezi teste A/B sau sa lupti sa te clasezi pentru anumite cuvinte cheie atunci cand nu-ti cunosti publicul sau ce ii place.

Daca nu reusesti sa trasezi corect calea unui vizitator de la descoperirea site-ului tau pana la efectuarea unei achizitii, atunci cercetarea nu a fost suficient de amanuntita.

Trebuie sa optimizezi procesele prin adunarea informatiilor din diverse surse diferite, de la audituri tehnice, analiza comportamentului utilizatorilor, analiza datelor si testare pentru a actiona in consecinta.

Scopul este sa creezi cel mai bun site web care sa fie vizibil online si atragator datorita continutului sau. Cand utilizatorii ajung pe paginile web, sarcina strategiei tale CRO este sa te asiguri ca urmatoarea pagina vizualizata este cea catre o conversie si nu de iesire de pe site.

Calea catre clienti si conversii

Nu exista o abordare universala care sa genereze conversii repetate. Desi SEO, UX si CRO formeaza un trio de incredere, succesul lor depinde de intelegerea audientei specifice pe care incerci sa o atragi.

Strategiile se schimba in functie de ceea ce vrei sa obtii: vanzari online, descarcari de continut, clienti B2B sau abonati la newsletter.

Important este sa urmaresti in permanenta nevoile vizitatorilor tai si evita sa faci presupuneri cu privire la ceea ce acestia ar dori sa vada si sa citeasca pe site-ul tau.

Manipularea cu succes a trio-ului deschide drumul pentru un flux constant de vanzari pe perioade prelungite de timp. Totusi, sunt necesare revizuiri constante, dar daca site-ul tau este vizibil printr-o strategie SEO eficienta, UX si CRO iti asigura conversii in timp.

Ce relatie este intre SEO, CRO si UX?

Daca CRO se concentreaza asupra tehnicilor de conversie, printr-un studiu aprofundat al comportamentului utilizatorilor pe site, UX-ul isi propune sa ofere cea mai buna experienta in toate etapele contactului utilizatorului cu site-ul tau. Ambele sunt influentate de SEO care aduce o mare parte din traficul organic.

Unirea acestor trei tehnici de optimizare site web corect si complet (CRO, SEO, UX) este direct legata de rezultate mai bune.

Doar impreuna genereaza un univers de posibilitati, permitand afacerii tale sa functioneze „cu un pas inainte” fata de nevoile utilizatorilor. Astfel, in loc sa avem o pagina incarcata cu informatii inutile sau chiar deconectante, oferim o experienta optimizata centrata pe informatiile care conteaza cu adevarat.

Un alt lucru de care nu am discutat in articol, dar de care ar trebui sa tinem cont si cand vorbim despre UX este Inbound Marketing! Premisa Inbound este de a incanta, nu? Ei bine, toate aceste tehnici ar trebui sa faca parte din strategia ta de Inbound.

Invata sa ai o viziune concentrata pe nevoile consumatorului si apoi foloseste aceste strategii. Cu siguranta vei vedea impactul pe care il va avea acest lucru asupra rezultatelor tale!

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț SEO personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole SEO, este mai bun decât cel citit.