Ghid optimizare site web corect si complet: SEO, CRO, UX
  • INSTATIC
  • SEO
  • Ghid optimizare site web corect si complet: SEO, CRO, UX

Ghid optimizare site web corect si complet: SEO, CRO, UX

Procesul de optimizare site web corect, complet si continuu, iti asigura performante maxime, iar imbunatatirile continue au un impact care dureaza ani de zile.

Dar ce inseamna optimizare site web completa, de fapt? Ce presupune optimizarea corecta a site-ului? Si, pana la urma, cat de greu poate fi, nu? Vorbim despre optimizare site web corect si complet: SEO + CRO + UX.

Care este primul pas in procesul de optimizare site pentru motoarele de cautare? Cum sa folosesti tehnicile potrivite astfel incat site-ul sa aiba cele mai bune performante.

  • Ce inseamna optimizare site web?
  • De ce este importanta optimizarea site-ului?
  • Obiectivele unui program de optimizare site web.
  • Strategia de optimizare site web.
  • Instrumente de optimizare site web.
  • Cum incepi?

Ce inseamna optimizare site web?

Optimizarea site-ului este procesul de imbunatatire a performantei in diferite domenii, cum ar fi traficul organic provenit din motoarele de cautare, ratele de conversie, gradul de utilizare si experientei generale a utilizatorilor pe site-ul respectiv. Scopul optimizarii web este de a face ca un site sa fie mai eficient, mai productiv, mai atractiv pentru vizitatori si mai bine pozitionat in motoarele de cautare.

Poate parea o munca monumentala, mai ales daca ai un site web mare, complex sau mai multe site-uri web. Optimizarea web este si arta si stiinta, in acelasi timp, un proces de imbunatatire continuu care iti creste traficul catre site si vanzarile, conducand la rezultate care se masoara in profit.

O abordare completa de optimizare site web include:

  • Strategie digitala
  • Optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
  • Analiza experientei utilizatorului (UX)
  • Optimizarea conversiilor (CRO)
  • Actualizari de continut si tehnic
  • Testare A - B


Pe scurt, vorbim despre ipoteze educate, bazate pe date, apoi testarea ipotezelor pentru a vedea daca strategia SEO functioneaza. Aici este combinatia dintre arta si stiinta.

De ce este importanta optimizarea continua a site-ului?

Ai investit in design si dezvoltare sa-ti pui afacerea in functiune. Un site ofera informatii despre comportamentul real al vizitatorilor si date care te ajuta sa-l imbunatatesti.

Dar, internetul si utilizatorii de internet sunt intr-o continua schimbare. Algoritmii motoarelor de cautare se modifica, asteptarile utilizatorilor se schimba, apar noi concurenti, sunt lansate noi tehnologii. Din aceste motive, site-ul tau trebuie sa evolueze si sa se adapteze continuu, sa-si mentina relevanta si performanta.

Un site web neglijat este similar cu un magazin stradal, banal, unde pe proprietar nu-l intereseaza modul in care posibilii cumparatori interactioneaza cu marfa, nu aprovizioneaza rafturile in functie de obiceiurile si preferintele de cumparare ale clientului sau.

Obiectivele optimizarii web

Obiectivul principal este acela de a genera bani. In toate cazurile, presupune cresterea numarului de clienti si de vanzari directe din site. Dar, ca sa cumpere de la tine, oamenii trebuie sa te gaseasca acolo unde cauta. Apoi, trebuie sa navigheze pe site-ul tau, cu cat mai putine bariere posibile, pentru a atinge acest obiectiv final. 

Site-urile web, bine optimizate, primesc cea mai mare cota de trafic organic, dar, totul necesita timp pentru a vedea rezultatele complete.

Ce ar trebui sa fie optimizat?

Exista multe zone pe care le poti optimiza. Toate lucreaza impreuna pentru a crea cea mai buna experienta web posibila.

SEO – continut optimizat pentru oameni si motoarele de cautare.

Performanta site-ului - viteza de incarcare rapida.

Optimizare mobila – asigura o experienta web buna pentru ecrane mai mici, cum ar fi tablete si smartphone-uri.

Optimizare design si experientei utilizatorului – modul in care arata site-ul tau si modul in care utilizatorii navigheaza pe site.

Optimizare rata de conversie – ce procent din traficul web se transforma in clienti.

Accesibilitatea site-ului web – toata lumea, inclusiv persoanele cu anumite dizabilitati, iti pot folosi site-ul cu usurinta.

Strategia de optimizare site web: abordarea noastra

Asa cum am descris pana acum, numerosi factori construiesc un program eficient de optimizare. Dar ceea ce conteaza cu adevarat se rezuma la trei lucruri principale: optimizare SEO, optimizare UX, optimizare rata de conversie (CRO).

Optimizare pentru motoarele de cautare

Optimizarea pentru motoarele de cautare este alcatuita din actiuni multiple menite sa imbunatateasca performanta unui site web, vizibilitatea paginilor si cuvintelor cheie, in cadrul unui motor de cautare.

Exista trei categorii distincte in care se incadreaza aceste actiuni: optimizare continut, optimizare tehnic si optimizarea off-page.

Deoarece optimizarea off-page nu are loc pe site, ci pe web (crearea de link-uri sau link building), nu este inclusa ca parte a procesului de optimizare interna a site-ului.

Ne gandim la optimizarea continutului pentru SEO ca la orice lucru care se adreseaza direct utilizatorului.

Aceasta include text, imagini, videoclipuri si orice forma de continut incorporat in pagina web. Ar trebui sa fie optimizat pentru cautare, da, dar si convingator pentru utilizator.

Un titlu si o descriere care duce pe cineva la o pagina, pagina care nu vorbeste despre nevoile sale, asa cum implica intentia cautarii, nu aduce niciun rezultat.

SEO tehnic include orice lucru care nu este vizibil imediat de catre un utilizator. SEO tehnic reprezinta partea din strategia de optimizare care se concentreaza pe aspectele tehnice ale unui site web. Aceasta abordare vizeaza imbunatatirea infrastructurii si a elementelor tehnice pentru a oferi o experienta mai buna utilizatorilor.

De exemplu, un site web cu incarcare lenta sigur are nevoie de actualizari pentru optimizarea vitezei de incarcare, doar asa sunt satisfacute atat asteptarile utilizatorilor, cat si valorile de baza - Core Web Vitals - Google.

Optimizare experienta utilizator (UX)

Pe masura ce tehnologia se schimba, se schimba s tendintele, cele mai bune practici cat si asteptarile utilizatorilor. Abordarea bazata pe date a UX inseamna sa cream o experienta perfecta care evolueaza odata cu utilizatorii sai.

In esenta, motoarele de cautare sunt capabile sa se uite la anumite valori pentru a determina satisfactia generala a site-ului web. Ne concentram pe optimizarea experientei utilizatorului pentru a satisface nevoile celor care cauta.

Optimizare rata de conversie (CRO)

In timp ce SEO se concentreaza pe cresterea traficului catre site, CRO isi propune sa converteasca acel trafic in clienti. Cu alte cuvinte, optimizarea ratei de conversie te ajuta sa convertesti mai mult din traficul pe care il generezi cu SEO.

Pentru a optimiza conversiile, trebuie sa stim doua lucruri principale:

  • de ce vizitatorii vin pe site (intentia utilizatorului)
  • cum poti reduce eforturile cognitive pentru a-i ghida catre actiunile dorite

CRO si UX incep cu o revizuire vizuala a site-ului in care ne punem in pielea unui vizitator. In primul rand, intelegem obiectivele tale dar si nevoile publicului. 

Instrumente optimizare site web

Iata cateva dintre instrumentele SEO pe care noi le folosim zilnic si care ne ofera informatiile de care avem nevoie pentru a evalua si imbunatati performanta unui site. Sarcina echipei de optimizare este sa analizeze informatiile oferite de aceste instrumente si sa prioritizeze eforturile in functie de locul in care vom avea cel mai bun profit.

Instrumente SEO

Moz, Semrush, Ahrefs, Screaming Frog, SEO Power Suite

Instrumente de conversie si UX

Google Optimize, HotJar, CrazyEgg, Google Analytics

Cum incepem optimizarea site-ului?

Indiferent de zona de optimizare pe care ne concentram, procesul urmeaza aceiasi pasi. Pentru a optimiza performanta site-ului, trebuie efectuam teste si audituri in fiecare dintre zonele de optimizare pe care dorim sa le lucram.


Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.