Experienta utilizatorului pentru un business si clientul final

Experienta utilizatorului pentru un business si clientul final

Care este valoarea designului UX? De ce ar trebui să se prioritizeze designul UX si care este valoarea sa pentru utilizatorul final?

In ceea ce priveste succesul, exista o diferenta uriasa intre companiile care acorda prioritate UX (experienta utilizatorului) si cele care o trec cu vederea.

Care este valoarea designului UX pentru oamenii care interactioneaza cu produsele si serviciile in cauza?

Vom detalia valoarea designului UX atat din perspectiva afacerii, cat si a utilizatorului final.

Sa incepem cu o definitie rapida a ceea ce este designul UX.

Ce este, ce inseamna, UX design?

UX design (User Experience design) este procesul de proiectare a produselor digitale (cum ar fi site-uri web, aplicatii mobile sau software) pentru a oferi o experienta placuta si eficienta utilizatorilor.

In esenta, UX design se concentreaza pe crearea de produse digitale care sunt usor de utilizat, eficiente si satisfac nevoile utilizatorilor. O experienta de utilizator buna este usoara si placuta, in timp ce o experienta de utilizator negativa este complicata, confuza si frustranta.

Designul UX este procesul de proiectare a acestor experiente. Implica identificarea si intelegerea unei probleme specifice utilizatorului si proiectarea de produse sau servicii care abordeaza problema intr-un mod care include in centrul proiectarii utilizatorul.

Tipul de experienta de utilizator pe care o companie o ofera are un impact mare asupra retentiei clientilor si daca acestia ar recomanda sau nu un produs sau serviciu prietenilor lor. In cele din urma, UX determina daca un brand are sau nu succes.

Acesta este designul UX pe scurt. Acum sa ne gandim de ce conteaza si valoarea pe care o aduce. Comanda un audit UX!

Valoarea designului UX pentru un business

O modalitate de a masura valoarea designului UX este sa iei in considerare impactul sau asupra afacerii tale. Exista date convingatoare, asa ca hai sa revizuim unele dintre cele mai impresionante numere.

  • In medie, fiecare dolar investit in UX aduce un profit de 100 USD. Acesta este un ROI impresionant de 9.900% (Sursa: Spiralytics)
  • UX design bun ceste rata de conversie cu pana la 200% (Sursa: Forrester Research)
  • Imbunatatirea designului UX poate permite unei companii sa atinga o rata de conversie de pana la 400% (Sursa: Forrester Research)
  • 66% dintre clienti sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru o experienta grozava (Sursa: Salesforce)
  • 84% dintre clienti spun ca experienta generala pe care o ofera o companie este la fel de importanta ca si produsele si serviciile sale (Sursa: Salesforce)
  • 72% dintre clienti vor spune altor 6 persoane despre experienta buna pe care au avut-o. Acest lucru este excelent pentru reputatia brandului tau si pentru a castiga clienti noi (Sursa: Spiralytics)

Din aceste statistici, este clar ca valoarea designului UX se reflecta direct in valorile cheie ale afacerii. In cele din urma, valoarea designului UX se traduce in:

  • imbunatatirea fidelizarii si retentei clientilor
  • o reputatie de brand mai puternica
  • marketing mai bun, utilizatorii te recomanda cu placere
  • rate de conversie mai mari
  • cresterea vanzarilor si a veniturilor
  • un avantaj competitiv pe piata.

Un alt mod notabil in care designul UX aduce valoare este ca iti mentine atentia concentrata pe oamenii potriviti (clientii tai) si pe proiectarea solutiilor potrivite. Procesul UX se concentreaza pe efectuarea cercetarii utilizatorilor pentru a intelege cine sunt acestia, cu ce probleme se confrunta si ce presupune o solutie viabila.

Se incurajeaza testarea si colectarea de feedback pentru a imbunatati design-urile inainte de a le dezvolta in produse cu drepturi depline. Pe langa promovarea unei culturi orientate spre utilizator, acest lucru ajuta la reducerea costurilor de dezvoltare. Costul corectarii unei erori, dupa ce un produs ajunge pe piata, este de patru sau cinci ori mai scump decat identificarea si remedierea unei probleme descoperite in faza de proiectare.

Acestea sunt beneficiile investitiei in designul UX. Dar ce se intampla atunci cand companiile neglijeaza designul UX? Avem si cateva date despre asta.

Ce se intampla cand companiile neglijeaza sau nu investesc in design UX?

Un design bun = o afacere buna!

la capatul opus, exista consecinte majore ale neprioritizarii experientei utilizatorului. Iata ce se intâmpla atunci cand companiile nu investesc in design UX:

  • 70% dintre clientii comertului electronic abandoneaza achizitiile din cauza UX prost (Sursa: Spiralytics)
  • 88% dintre consumatorii online sunt mai putin probabil sa revina pe un site web dupa o experienta proasta a utilizatorului (Sursa: Toptal)
  • 90% dintre utilizatori au raportat ca au incetat sa mai foloseasca o aplicatie din cauza unei experiente proaste a utilizatorului (Sursa: Toptal)
  • 70% dintre afacerile online esueaza din cauza utilizarii proaste si a UX-ului (Sursa: Uxeria)
  • 13% dintre cei care se confrunta cu o experienta de utilizator negativa vor relata si altor 15 sau chiar mai multor persoane. Reclama extrem de daunatoare pentru un business (Sursa: Spiralytics)

Dupa cum poti vedea, neglijarea designului UX are consecinte nefaste. UX este prezent in succesul brandurilor si companiilor care nu numai ca acorda importanta UX, dar o fac exceptional de bine.

Valoarea designului UX pentru om, clientul final

Valoarea designului UX nu se aplica doar afacerilor, are un impact major asupra utilizatorilor finali - oameni ca tine si ca mine - care interactioneaza cu diferite produse si servicii in fiecare zi.

Daca gandesti la scara foarte mare, designul UX influenteaza experientele avute, placute, usoare, eficiente sau in totalitate negative. Determina ce solutii ne sunt disponibile si tipul de acces pe care il avem la acele solutii.

In unele cazuri, UX prost poate fi frustrant - de exemplu, daca doresti sa cumperi ceva online, dar site-ul web este enervant de greu de navigat. Designul UX determina daca produsele sunt sau nu accesibile si includ toti utilizatorii, indiferent cine sunt acestia si ce nevoi, cerinte si dizabilitati diferite pot avea.

Valoarea UX nu se refera doar la crearea de site-uri web frumoase si la cresterea veniturilor unei companii. Este vorba despre proiectarea unei lumi care este placuta, incluziva, accesibila si utilizabila pentru toata lumea.

Valoarea designului UX pe scurt

Din punct de vedere al business-ului, prioritizarea experientei utilizatorului are ca rezultat clienti mai fericiti care raman loiali in timp. UX realizeaza rate de conversie mai mari, costuri de dezvoltare mai mici si o imagine de brand mai puternica si mai competitiva.

Dintr-o perspectiva umana, valoarea designului UX poate fi simtita in modul in care experimentam lumea din jurul nostru. Ne ofera solutii la problemele de zi cu zi si ne asigura ca aceste solutii sunt placute, usor de utilizat si, cel mai important, accesibile si incluzive. Este imposibil sa exagerezi cu valoarea UX.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu UX Design?

Contactează-ne să discutăm despre UX Design sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente UX Design

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria UX Design, este mai bun decât cel citit.