Audit UX, identifica problemele care opresc conversiile

Audit UX, identifica problemele care opresc conversiile

Exista intotdeauna loc pentru imbunatatiri. Dar sa-ti urmezi instinctul nu este suficient pentru a reusi, vei avea nevoie de date si informatii despre utilizatori.

Un audit UX iti arata site-ul prin ochii vizitatorilor tai si indica exact locul, sau sectiunea, care pune piedica. Afla ce ii impiedica pe cei care iti viziteaza site-ul sa devina clientii tai.

Ce este un audit UX?

Un audit UX este o evaluare punctuala a unui site web, aplicatie sau produs digital. Scopul unui audit UX este sa identifice problemele de utilizare, defectele de proiectare si zonele de imbunatatire pentru a creste satisfactia utilizatorului si eficacitatea site-ului.

Un audit UX este efectuat de cel putin un cercetator UX care se ocupa de toate aspectele, cum ar fi interviurile cu utilizatorii, testele de utilizare, evaluarea datelor si analizele, precum si pentru a crea raportul final de cercetare. La sfarsitul auditului se prezinta un raport cu recomandari actionabile menite sa remedieze problemele si a optimizeze produsul.

In final, un audit UX iti arata cum sa cresti conversiile usurand sarcina utilizatorilor sa-si atinga obiectivele pe site-ul tau. Te putem ajuta sa gasesti ce partii din site-ul tau provoaca dureri de cap utilizatorilor.

UX slab inseamna ca pierzi bani, chiar acum

32% dintre clienti parasesc un brand pe care l-au iubit doar dupa o singura experienta proasta. 1 din 26 de clienti se plang atunci cand sunt nemultumiti, 13% dintre clienti vor spune altora despre experientele lor proaste.

Valoarea pe care o aduce un audit UX

Experienta slaba a utilizatorului este o costisitoare. Pricipalul motiv sa investesti in UX este rentabilitatea investitiei, intre 2-100 Euro, pentru fiecare euro investit.

In 1992, in cartea sa Software Engineering: A Practitioner’s Approach, Robert Pressman sustine ca greselile costa 1 USD pentru a fi rezolvate in faza de proiectare, 6 USD - in stadiul de codificare, 15 USD - in stadiul de testare si 60-100 USD dupa lansare.

Desi personal nu avem nicio indoiala cu privire la potentialul UX, ar trebui sa fiti constienti de faptul ca matematica din spatele acestui truism este putin socanta.

Un studiu publicat de Forrester indica faptul ca companiile care investesc in UX se bucura de un spectru larg de beneficii. Au costuri mici de achizitie a clientilor, rate de retentie si cote de piata mari.

Auditurile UX sunt o modalitate relativ ieftina de a rezolva probleme costisitoare. Dar cel mai important este ca vei lua decizii educate, obiective, bazate pe date si fapte, spre deosebire de opinii si ipoteze. Acest lucru are ca rezultat un ROI mai bun pentru fiecare leu pe care il cheltuiesti pentru site-ul tau.

Cand ai nevoie de un audit UX?

Se recomanda un audit UX design atunci cand:

  • intampini o scadere vizibila a gradului de implicare sau satisfactie a utilizatorilor
  • lansezi o noua functie sau o actualizare majora pentru a evalua impactul potential asupra experientei utilizatorului
  • ai primit feedback de la utilizatori sau plangeri cu privire la problemele de utilizare
  • iei in considerare un rebranding sau o schimbare semnificativa a identitatii vizuale
  • incepi o campanie de marketing la scara mare pentru a te asigura ca site-ul poate sprijini traficul si utilizarea crescuta
  • modificarile aduse standardelor din industrie, reglementarilor sau progreselor tehnologice pot afecta experienta utilizatorului
  • faci o analiza competitiva, compari produsul fata de colegii din industrie si vrei sa identifici zonele de imbunatatire
  • cauti investitii sau parteneriate, un audit UX amanuntit poate demonstra o experienta utilizator de inalta calitate

Nu pierde timpul si banii „cu un alt template”! Identifica acum problemele cu un audit UX!

Nu este o exagerare, mai degraba, o statistica UX serioasa: 1/10 din site-uri esueaza. Motivul este urmatorul: site-urile web au fost create printr-un proces bazat pe opinii. Sa nu mai vorbim de template-uri!

Un astfel de proces creeaza site-uri care nu au in centru utilizatorul, ceea ce duce la probleme serioase care sunt descoperite abia dupa ce site-ul este lansat.

Afla valoarea UX design pentru un business si clientul final.

Semne slab UX slab

O experienta slaba de utilizare poate fi rezultatul unui site vechi, al unei reproiectari gresite sau al unei nealinieri intre ceea ce incerci sa obtii si ceea ce vor utilizatorii tai.

UX-ul bun nu are de-a face cu cati bani ai cheltuit pe un site. Ce conteaza este cat de bine functioneaza pentru clientii tai. Dar pana cand observi simptomele slabe, daunele au fost deja facute.

Un design frustrant descurajeaza utilizatorii sa revina si afecteaza direct metricile critice precum rata de conversie, durata sesiunilor si satisfactia clientilor.

Pierderea increderii inseamna mai putin bani si costuri suplimentare pentru atragerea de noi clienti. Pe termen lung, ignorarea problemelor de UX poate eroda reputatia brandului si competitivitatea pe piata.

Stiinta din spatele UX

Un audit UX este un proces complex compus din pasi si metodologii rafinate care sunt alese cu grija pe baza specificului site-ului tau si a situatiei actuale. Un audit UX obisnuit poate consta dintr-o evaluare euristica, testare moderata si nemoderata a utilizatorilor, explicatii cognitive si pluraliste, analiza competitiva si SWOT si multe altele.

Raportul trebuie sa arate care sunt problemele, gravitatea lor, sa prezinte dovezile (retine, fara opinii) si sa ofere recomandari clare cu privire la remedierea acestora. Indiferent de metodele alese, un audit UX profesional se bazează pe cercetari, date stiintifice si fapte, spre deosebire de opinia cuiva.

Poti sa-ti faci tu auditul UX?

S-ar putea sa te gandesti ca ai Google Analytics, ai harti termice... si poti face asta singur!

DA. La fel de bine poti cumpara instrumente chirurgicale si poti viziona videoclipuri medicale, dar asta nu te face neurochirurg.

Nimic nu poate inlocui anii de pregatire si experienta.

Exista un alt motiv pentru care nu ar trebui sa-ti faci singur auditul UX. Esti partinitor. Nu este nimic in neregula aici, asta ne face oameni. Totusi, este important sa recunosti ca te impiedica sa fii obiectiv si realist.

Cand lucram pe propriile site-uri sau chiar interactionam cu ele pentru o perioada, in cele din urma incepem sa ne pierdem obiectivitatea.

Consideram ca ideile noastre sunt cele mai potrivite si incepem sa luam decizii in baza lor, chiar daca unele dintre aceste idei sunt complet gresite (prejudecata de confirmare). Sau, putem fi indrumati de altcineva din echipa care crede ca stie mai bine (prejudecata de consens). Oricum, partinirea este motivul principal pentru crearea problemelor UX la inceput.

Daca esti hotarat sa imbunatatesti UX, indeparteaza-te de proces si cere pe cineva cu o perspectiva noua, impartiala, care sa-ti ofere o evaluare extrem de sincera, bazata pe cercetari si date.

Cat dureaza efectuarea unui audit UX?

Timpul necesar pentru un audit UX depinde de cat de complex este produsul. De obicei, variaza de la 3 zile la 2 saptamani pentru o analiza amanuntita.

La ce fel de imbunatatiri ma pot astepta dupa un audit UX?

Un audit UX nu rezolva problemele produsului. Identifica zonele care necesita atentie si ajuta la luarea deciziilor in cunostinta de cauza. Doar atunci cand imbunatatirile recomandate sunt puse in aplicare, acestea pot duce la o experienta mai fluida a utilizatorului, la o implicare mai buna, o mai mare satisfactie si o rata de conversie crescuta.

Ce includ serviciile de audit UX?

Serviciile noastre de audit UX includ de obicei:

  • Interviuri cu utilizatorii
  • Analiza concurentei
  • Evaluare euristica
  • Analiza arhitecturii informatiei
  • Harti de flux de utilizatori
  • Cercetarea si testarea utilizatorilor
  • Revizuirea designului vizual
  • Raport de audit UX (cu probleme identificate si solutii recomandate).

Cat costa un audit UX?

Includem auditul UX ca o componenta fundamentala a serviciilor noastre de reproiectare si nu exista taxe suplimentare pentru acesta.

Cum incep un audit UX?

Incepem cu o discutie de 30 minute. Scopul este sa intelegem mai bine site-ul si afacerea ta. Acest lucru ne ajuta sa aflam daca merita sa ne implicam, deoarece nu orice site se califica.

Lucram doar cu un numar limitat de proiecte pentru a putea oferi cantitatea de atentie pe care fiecare o merita.

Daca gasim un argument solid pentru efectuarea unei evaluari UX, vom programa un al doilea apel in timpul caruia vom impartasi cateva dintre observatiile noastre si primele 3 recomandari UX pe care le poti implementa imediat. (toti vrem castiguri rapide).

Primele doua consultatii sunt gratuite. Singurul risc pentru tine este sa nu actionezi in baza acestor informatii.

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu UX Design?

Contactează-ne să discutăm despre UX Design sau cere o ofertă de preț UX Design personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente UX Design

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole UX Design, este mai bun decât cel citit.