Despre diferențele dintre UX și CX și despre modul în care principiile de design respective funcționează, în tandem, pentru a construi experiența digitală pe care o dorim, vom mai scrie.
Acum e timpul să cercetăm în detaliu scala maturității UX și este timpul să explicăm de ce efectuarea unei evaluări a maturității UX este primul pas spre obținerea rezultatelor pozitive pe care le căutați.
Beneficiile de bază, care vin cu creșterea eficienței pentru clienți, sunt mici sau neimportante, poți crede, dar fiecare îmbunătățire către următoarea etapă de maturitate UX vine cu avantaje semnificative.
Ce este scala de maturitate UX?
Nu există o scală unică și definitivă a maturității UX. Etapele se încadrează de-a lungul unui continuum. După cum subliniază Natalie Hansen, pe blogul său, există diferite modele de maturitate UX pentru diferite tipuri de organizații și nevoile clienților lor.
Ne place să folosim același model, care include șase niveluri:
- Absent
- Limitat
- Emergent
- Structurat
- Integrat
- Condus de utilizator
La primul nivel, atenția conducerii pentru experiența utilizatorului este o idee ulterioară, iar UX este inexistent. La al doilea nivel, se ia în considerare UX - experiența utilizatorului, dar nu este încă abordată.
Implicarea începe în etapa emergentă, în care profesioniștii UX sunt angajați și încep un efort sistematic de a îmbunătăți experiența utilizatorului în beneficiul companiei.
Până când ajungem la a patra etapă, UX devine o preocupare cunoscută în întreaga companie. Acum, preocuparea pentru experiența utilizatorului și gândirea de design bazată pe UX începe să influențeze cronologia proiectelor.
În cea de-a cincea etapă, cercetarea utilizatorilor și datele care provin din cercetare reprezintă o parte critică a eforturilor companiei pentru eficiență. Aici, veți vedea că preocuparea pentru UX este o parte integrată a procesului de proiectare.
În cele din urmă, a șasea etapă reprezintă companiile care încep cu cercetarea condusă de utilizatori pentru a informa proiectarea și dezvoltarea site-urilor și experiențelor lor digitale. Înțelegerea dorințelor, nevoilor și motivațiilor utilizatorilor este pe primul loc.
Când este momentul potrivit pentru o evaluare a maturității UX?
Nu există cel mai bun moment pentru a efectua o evaluare a maturității UX. Ori de câte ori începeți cu îmbunătățiri în acest domeniu, aruncați o privire sinceră asupra locului unde se încadrează compania dvs. în modelul de maturitate UX.
Vestea bună este că, dacă ajungeți să vă puneți aceste întrebări, este posibil să vă aflați cel puțin în stadiul limitat al maturității UX, dacă nu mai departe. Și multe companii au început să pună aceste întrebări pentru prima dată de la începutul pandemiei, în parte pentru că au fost împinse să opereze într-un mediu complet digital pentru prima dată în această perioadă.
Pentru companiile mai mature, care au deja profesioniști UX în personal, sunt șanse ca acești experți să fie părțile interesate care pun aceaste întrebări și caută să avanseze procesul de proiectare condus de utilizator.
Acești experți, de fapt, își împing compania să profite mai mult de investiția pe care au început deja să o facă, angajând personal UX. Pentru a obține cea mai mare rentabilitate a investiției din aceste angajări, este esențial să continuați să interogați cât de bine avansați spre obiectivul de proiectare și inovare bazată pe utilizator.
În ambele cazuri, este esențial să obțineți o imagine clară asupra datelor despre experiența utilizatorului pe care le aveți deja la îndemână, dacă există, și asupra modului în care acestea sunt utilizate, sau nu.
Nicio transformare digitală nu poate reuși fără contribuția utilizatorului
Dacă ați investit în transformarea experienței clienților dvs. pentru a satisface cerințele mediului digital de astăzi, dar nu ați examinat modul în care acest lucru afectează experiența clienților dvs., este mai mult ca sigur că vă confruntați cu o serie de provocări.
Poate că observați o pierdere uriașă, sau un procent scăzut de implicare a clienților. Toate acestea ar putea fi dovezi că nu acordați atenție informațiilor pe care utilizatorii tind să le împărtășească cu dvs. sau, mai rău, că ați proiectat o experiență digitală care nu se aliniază cu obiectivele clienților.
Sunt un mare susținător al integrării empatiei în procesele digitale dintr-un motiv: nu poți proiecta un UX superlativ fără o analiză atentă a modului în care fiecare pas se va simți pentru clienții tăi și nu poți promova relații puternice cu clienții fără un produs care îi face pe oameni să simtă că ai o înțelegere intuitivă a nevoilor lor la fiecare pas.
Beneficiile maturizării UX
Am mai spus-o: fiecare persoană din compania dvs. contribuie la UX, indiferent dacă realizezi sau nu. Valorificarea puterii acestei atenții și griji pentru a produce rezultate pozitive pentru clienți la fiecare nivel al companiei dvs. nu este doar ceva ce spun directorii pentru a inspira un sentiment de camaraderie - este esențial pentru proiectarea de produse și experiențe excepționale.