Descopera secretul care convinge clientii sa sune, sa trimita e-mailuri sau sa plaseze comenzi. Dezvaluim rezultatele cercetarilor si experimentarilor noastre care subliniaza in mod stralucit corelatia dintre UX design si rata de conversie.
Valorile comerciale, cum ar fi rata de conversie si valoarea medie a comenzii, nu sunt masuri reale pentru experienta utilizatorului. Expertii autoproclamati o spun pe la diverse intalniri, partiile interesate la fel, iar „agentiile UX” o spun pentru ca vor sa o vanda.
Aceasta intelegere, defectuoasa, este partial alimentata de o „industrie de optimizare a ratei de conversie” si de raspandirea conceptiei gresite ca optimizarea ratei de conversie si experienta utilizatorului sunt mai mult sau mai putin acelasi lucru.
UX Design si cresterea ratei de conversie
Stim deja ca UX este un instrument puternic pentru a-ti creste rata de conversie iar rata de conversie este un indicator cheie de performanta (KPI) important pentru fiecare afacere. Desi un design UX bun poate avea un impact mare asupra veniturilor nu poate reflecta, in mod fiabil, UX-ul.
Citeste si: 30 statistici despre UX Design pe care trebuie sa le cunosti.
UX devine factor decisiv atunci cand tu si concurentii tai oferiti aceleasi produse la preturi similare sau atunci cand exista bariere masive in utilizare care impiedica utilizatorii sa gaseasca ceea ce cauta pe un site.
Iata sfaturi testate despre UX design si rata de conversie sau cum sa ghidezi placut utilizatorul pe o interfata. Ai acum oportunitatea de a intelege mai bine care sunt principale elemente care fac posibila simplificarea calatoriei spre obiective.
Chiar daca CRO si UX design sunt discipline fundamental diferite, ele impartasesc un obiectiv comun: ajuta utilizatorii sa realizeze obiective cu cel mai mic efort posibil.
1.Web design + timp de incarcare
Utilizatorii de internet sunt nerabdatori. Nu vor ezita sa mearga mai departe daca asteapta putin prea mult pagina pe care vor sa o vada. Este una dintre problemele trecute cu vederea pentru majoritatea site-urilor web.
Acest „putin prea mult” este relativ scurt: Google considera ca o pagina este lenta de indata ce se incarca in mai mult de 1,5 secunde! Relatia cu UX? Este munca web designerului, care trebuie sa impace capra si varza, estetica si performanta.
2. Un meniu de navigare clar
Recomandam sa limitezi acest meniu la 6 sau 7 intrari principale care sa fie explicite (ce va gasi utilizatorul dupa ce da clic) cat si captivante (incurajeaza-i sa faca clic).
Prin urmare, va fi necesar alegi punctele de intrare prioritare si secundare.
Ai putea crede ca este destul de simplu. Realitatea este mai complexa decat atat: cercetarea UX ne arata ca meniurile nu sunt suficient de clare si eficiente. Nici aici utilizatorul nu va depune efortul de a cauta, daca nu gaseste intr-o clipita ceea ce are in minte.
3. Liste cu subiecte coerente
Oricare ar fi listele (produse, articole, videoclipuri etc.), acestea trebuie sa formeze grupuri de elemente usor de identificat. Cu alte cuvinte, adu-le pe cele de aceeasi natura impreuna si indeparteaza-le pe cele care nu sunt.
Si aici, cercetarea UX, in special prin intermediul hartilor, este cea care pune in lumina principalele familii de articole si cum trebuie grupate.
4. Pagini de produs
Poate parea paradoxal, atunci cand vrei diferentiere, unicitate, in comparatie cu alti jucatori din piata. In contextul paginilor de produs, este important sa mentii anumite conventii si structuri standardizate, chiar daca poti fi tentat sa te diferentiezi si sa adaugi elemente foarte originale.
De exemplu, locatia butonului de adaugare in cos este un aspect specific care poate fi dificil de modificat fara sa afecteze experienta utilizatorului si rata de conversie.
Auditurile UX au aratat ca o pagina de produs prea diferita de normele acceptate a dus la o rata de conversie mai mica. Utilizatorii se asteapta la anumite conventii si, daca acestea sunt prea deranjate, pot alege sa paraseasca site-ul pentru o experienta mai familiara. Este un avertisment impotriva schimbarilor prea radicale care pot afecta negativ performanta site-ului in privinta conversiilor.
5. Buton de chemare la actiune ca nimeni altul
In jargonul nostru, vorbim de „CTA”, pentru „chemare la actiune”. Pe o interfata website sau aplicatie mobila, aceste butoane sunt numeroase si sub diferite forme: inregistreaza-te, cumpara acum, aboneaza-te, descarca...
Misiunea noastra pe partea UX: evidentiaza-le pe cele care conteaza pentru tine. Prin urmare, vom pastra butonul de actiune principal pe fiecare pagina, la locul potrivit – aproape de ochiul, mouse-ul si degetul utilizatorilor tai.
6. Formulare optimizate UX
Formularele, indiferent de scopul lor, sunt adesea descurajatoare pentru utilizatori si pentru rata de conversie. In special atunci cand ni se solicita sa completam o serie de informatii.
Solutia? Impartim formularul in pasi clar identificati, astfel incat utilizatorul sa inteleaga ce trebuie sa completeze si de ce. Asa ca trebuie sa te concentrezi pe esential. Informatiile secundare pot fi comunicate ulterior, in zona de clienti a celor pe care ai reusit sa-i convertesti sau la telefon!
7. O palnie de vanzari fara probleme
Este substanta a tot ce am discutat si se materializeaza atunci cand utilizatorul devine cumparator. Aici, interfata este proiectata in acest context: utilizatorul se afla la mijloc, aproape convins, aproape un cumparator. Daca este distras poate naviga complet catre alte orizonturi.
De exemplu, optam pentru o interfata foarte rafinata, centrata pe actul de cumparare atunci cand internautul este pregatit sa comande produsele. Nicio alta informatie nu interfereaza cu acest pas esential – antetul dispare in favoarea experientei de cumparaturi.
Principii de UX care cresc rata de conversie
Indiferent daca proiectam un site web, un magazin online sau o aplicatie web, scopul nostru este sa integram si sa pastram implicarea utilizatorilor. Este nevoie de munca pentru a converti un potential utilizator intr-un client activ si pe deplin implicat.
Procesul UX elimina presupunerile din ecuatie si ofera o foaie de parcurs clara bazata pe date si informatii despre utilizatori.
Urmatoarele principii UX pot fi utilizate pentru a asigura incantarea clientilor:
Consecventa:imagineaza-ti ca vizitezi un site web. Esti pe homepage si apoi vizitezi alte pagini interioare. Nu esti nevoit sa reinveti meniul de navigare, functia de cautare sau orice alte elemente persistente de la o pagina la alta.
Consecventa reduce curba de invatare necesara utilizatorilor, permitandu-le sa inteleaga structura si elementele de la o sectiune la alta a unui site web sau a unei aplicatii. Lipsa de consecventa poate deruta si chiar frustra utilizatorii.
O singura sectiune pe ecran:o singura focalizare pe ecran este o alta buna practica. Permite ca finalizarea sarcinilor si interactiunea cu produsul sa fie simpla pentru un utilizator.
Navigare simpla:navigarea trebuie sa fie proiectata pentru a face orice element dorit usor de gasit si de inteles.
Operare cu o singura mana:dispozitivul mobil este cel mai des folosit azi. Studiile au aratat ca 85% dintre utilizatorii de telefonie mobila folosesc o singura mana. Avand in vedere acest comportament al utilizatorului, cea mai buna practica este sa pastrezi elementele principale la indemana utilizatorului.
Procedaand astfel, indiferent de dimensiunea ecranului, un utilizator poate sa indeplineasca cu usurinta orice actiune.
Minimalist
Prea multe informatii sau elemente de actiune intr-o singura vizualizare sau ecran poate fi confuza si distrage atentia utilizatorilor. Ne referim la aceasta ca supraincarcare cognitiva.
Supraincarcarea cognitiva este ceea ce psihologii definesc ca „situatia in care solicitarile impuse unei persoane - munca mentala (sarcina cognitiva) - sunt mai mari decat abilitatile mentale ale persoanei de a face fata”.
Limitarea continutului permite utilizatorilor sa se concentreze si sa ia decizii mai rapid. Utilizarea spatiilor albe intre sectiunile de continut ofera un spatiu de respiratie si permite utilizatorului sa inteleaga mai bine continutul.
Citeste si: Beneficiile unui business pe scala catre maturizarea UX