Cum aleg oferta SEO perfecta pentru succesul afacerii?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Cum aleg oferta SEO perfecta pentru succesul afacerii?

Cum aleg oferta SEO perfecta pentru succesul afacerii?

SEO exceleaza in atragerea de clienti noi, la un cost de achizitie per client scazut, si ramane una dintre cele mai profitabile strategii pentru a comercializa un produs sau serviciu online. Si cum nu toti avem experti interni SEO, majoritatea firmelor care se promoveaza pe internet angajeaza agentii in urma unor discutii si oferte SEO.

Dar cum alegi cea mai buna oferta SEO pentru afacerea ta?

Si chiar mai important, cum alegi o agentie de servicii SEO daca cunostintele tale despre acest domeniu sunt limitate?

Invata sa cum sa alegi un raport bun pret/rezultate, cum sa cumperi cu incredere servicii la un pret corect, cum faci optimizare SEO pentru un site, cum sa alegi cea mai buna oferta SEO pentru afacerea ta.

Sa intelegem propunerile care se identifica cu business-ul tau si procesul de evaluare pentru o alegere informata.

Cum alegi cea mai buna oferta SEO?

Alegerea nu este deloc simpla, in special daca nu esti familiarizat cu aceasta industrie. Oferta SEO trebuie sa includa informatii despre starea actuala a site-ului tau, un audit SEO profesional care trebuie inteles, cercetare cuvinte cheie, optimizare on-page, optimizare off-page, optimizare site tehnic, viteza de incarcare, creare de continut, link building, strategia SEO personalizata pentru afacerea ta si pretul acesteia.

Cum alegi informat?

Am conceput o lista care faciliteaza procesul de comparare si evaluare a ofertelor SEO prin care evidentiez cele mai importante elemente carora ar trebui sa le acorzi atentie.

Ce informatii ar trebui sa cuprinda o oferta SEO completa?

Detalii oferta SEO

Spre exemplu, oferta noastra SEO cuprinde un plan de optimizare web personalizat pentru fiecare site. Cum altfel crezi ca poti culege roadele fara o optimizare corecta a site-ului? Dar sa revenim la oferta SEO si ce trebuie sa cuprinda.

Aspecte carora trebuie sa le acorzi atentie:

1. Audit SEO

Un audit SEO arata cat de bine este optimizat site-ul web pentru motoarele de cautare. Identifica erorile care impiedica site-ul tau sa rankeze bine si oportunitatile care te pot ajuta sa obtii mai multa vizibilitate.

Desi in ofertele SEO trimise de agentii sunt folosite instrumente gratuite de auditare a site-ului, acestea nu ofera aceeasi informatie si valoare precum un audit realizat de o echipa de specialisti. Prin urmare, oferta SEO trebuie sa includa un audit realizat profersional.

Lipsa unui audit SEO PRO sugereaza ca agentia nu intentioneaza sa creeze o strategie personalizata... sau nu poate.

Tip de audit SEO:

  • audit SEO basic (se face cu orice tool SEO gratuit si cuprinde informatii de baza)
  • audit SEO PRO (audit SEO profesional, analiza aprofundata si complexa, evaluare detaliata a aspectelor tehnice, continut, structura site, link-uri si alti factori)

Este important sa verifici daca auditul SEO inclus in oferta agentiei este generat automat sau este realizat manual. Auditul manual implica o analiza mai detaliata si personalizata a site-ului si a nevoilor specifice, in timp ce, auditul generat automat este superficial si nu detecteaza toate problemele sau oportunitatile de optimizare.

2. Implementare recomandari audit SEO

Sa presupunem ca esti multumit cu un audit SEO gratuit, agentia dispune de personal calificat care sa implementeze recomandarile? Sau se asteapta sa gasesti un specialist dispus sa o faca?

Este posibil sa ai nevoie de rescriere cod HTML, sau JavaScript, indepartarea unor bucati de cod din CSS, JavaScript pentru o viteza net superioara, scripturi PHP care prelucreaza imaginile in formate moderne de afisare, etc. La nivel PRO, nu se folosesc plugin-uri de cache, gen cel mai bun plugin cache WordPress de pe piata!  :)

Interventiile asupra codului si modificarile se implementeaza de specialistii si programatori care lucreaza in cadrul companiei SEO, deoarece sunt realizate rapid, conform planului si in pretul ofertei sau contractului incheiat.

3. Servicii incluse in oferta SEO

Serviciile de optimizare SEO acopera o gama variata de aspecte menite sa imbunatateasca performanta site-ului in motoarele de cautare si sa ofere o experienta mai buna utilizatorilor.

3.1 Continut nou in fiecare luna

Dezvoltarea si optimizarea continutului este parte integranta a unei campanii SEO, prin urmare, sunt elemente obligatorii intr-o oferta SEO de calitate. Oferta poate include si informatii despre un anumit numar de caractere/articol pe care agentia le va pregati in fiecare luna. Mare atentie la calitate, nu la cantitate!

3.2 Articole sponsorizate in fiecare luna

In afara de faptul ca este o sursa de link-uri catre site-ul tau, un astfel de continut se poate traduce direct in vanzari. Odata ce stii numarul de articole, poti intreba despre principiile de selectare a site-urilor web pentru publicare. Ce parametri sunt luati in considerare? SEO? Trafic sau altceva?

Link-urile care duc catre site-ul tau este parte importanta a procesului SEO. In acest caz, este vorba in principal de calitate si de sursa lor, nu de cantitate.

3.3 Cercetare cuvinte cheie

Oferta include cercetarea cuvintelor cheie? Daca da, cum sunt selectate? Limitarea doar la cateva cuvinte cheie poate duce la o situatie in care agentia se concentreaza doar pe pozitiile acestora in Google si poate fi perceputa ca o incercare de a manipula sistemul.

Auzim mereu cat de mult a evoluat SEO in ultimii ani si cat de neimportante au devenit cuvintele cheie pentru dorinta noastra de a ne pozitiona bine la cautarile pe care oamenii le fac in fiecare zi.

Si, intr-o oarecare masura, este adevarat, dar, in ochii unor profesionisti SEO abordarea difera. Mai degraba, este intentia din spatele acelei interogari si daca o bucata de continut rezolva sau nu aceasta intentie.

3.4 Strategie SEO personalizata

O strategie SEO personalizata ramane componenta de baza intr-o campanie de optimizare web. Cand ai o abordare personalizata, cat mai axata pe nisa ta, poti maximiza rapid rentabilitatea investitiei (ROI) din SEO.

Daca investesti intr-un pachet de servicii SEO, trebuie sa te asiguri ca agentia ta poate si ofera o strategie personalizata. Multe firme SEO, in special cele care promoveaza planuri si pachete SEO „ieftine”, ofera strategii de tip copy-paste, strategii standardizate, copiate si aplicate in mod general.

3.5 Optimizare continua

SEO este o strategie continua! Chiar si dupa ce site-ul tau indeplineste obiectivele setate, agentia poate continua sa gaseasca modalitati de a imbunatati strategia, astfel incat sa castigi mai mult trafic, clienti potentiali si vanzari din SEO.

Se poate si mai bine? Da!

Agentia poate gasi cuvinte cheie suplimentare, neexplorate pana acum, pe care compania ta sa le puncteze.

Se scrie continut nou si se promoveaza acest continut. Indiferent de cat de avansata sau de succes este strategia SEO, se poate imbunatati. Este esential sa te asociezi cu o agentie care recunoaste acest lucru si vede potentialul tau.

3.6 Rapoarte lunare

Transparenta este esentiala, vrei sa ai incredere si sa te poti baza pe agentia ta. Rapoarte lunare asupra rezultatelor strategiei SEO si informatii despre posibile noi abordari sunt importante si consolideaza increderea.

Un raport SEO detaliat demonstreaza valoarea eforturilor agentiei si afacerea ta are o perspectiva imediata asupra rezultatelor.

3.7 Urmarirea rentabilitatii investitiei

Nimeni nu se multumeste cu servicii de optimizare fara o rentabilitate a investitiei.

In timp ce Google Analytics sprijina foarte bine afacerile de comert electronic, companiile cu site-uri de prezentare simple, bazate pe clienti potentiali, au nevoie de o solutie de urmarire a rentabilitatii investitiei.

De obicei, aceasta urmarire functioneaza prin sincronizarea datelor din campania SEO si vanzarile tale, ceea ce nu este usor. De aceea, parteneriatul cu un furnizor de servicii SEO care include urmarirea randamentului investitiei este necesar, pentru ambele parti.

Cum gasesc agentia SEO potrivita?

Cum gasesti agentia SEO potrivita?! ...  Trebuie mai intai sa ai o idee despre ce vrei sa obtii cu SEO. Care sunt punctele slabe? Aici sunt cateva exemple, tu poate vrei mai mult:

  • vreau sa-mi depasesc concurentii pe cuvintele cheie care aduc o multime de clienti noi
  • vreau sa creez continut nou si sa cresc traficul de cautare organic
  • vreau sa imbunatatesc reputatia brandului meu si sa obtin vizibilitate pentru afacerea mea online
  • vreau un audit tehnic al site-ului meu, astfel incat sa se incarce mai repede si sa nu aiba erori UX/UI
  • vreau backlink-uri de inalta calitate din surse relevante

Obiectivele de afaceri pe care le ai determina asteptarile tale si asta influenteaza alegerea agentiei SEO.

Gandeste-te bine la obiectivele masurabile pe care vrei sa le atingi. Pot fi toate! Odata ce cunosti obiectivele, fiecare pas dupa va fi semnificativ mai usor in procesul de verificare a agentiei.

Atentie la pretul ofertei SEO

Cum sa cumperi cu incredere servicii la un pret corect? Nu exista o agentie SEO buna si ieftina, sa fie clar. Chiar daca munca este externalizata catre terte parti, cu tarife mai mici, o agentie SEO buna costa bani.

De exemplu: Ceri unei agentii un audit tehnic SEO, 4 articole/luna, 10 backlink-uri/luna de calitate. Ai trei agentii din care sa alegi:

  • prima cere 200 - 300 €/luna
  • a doua are ceva experienta generala si cere 800 - 1000 €/luna
  • a treia este o agentie SEO, din nisa ta, si cere +1500 €/luna

In mod clar, prima alegere este un 'vanator' de clienti SEO.

Pretul nu este factor de decizie! Concentreaza-te pe calitate, relevanta si experienta. Indiferent de pretul platit pentru SEO, este important sa intelegi ca serviciile de calitate implica costuri mai mari. Investitia intr-o strategie solida este esentiala pentru succesul pe termen lung al afacerii tale, chiar daca acest lucru poate implica initial costuri mai ridicate.

Despre credibilitatea agentiei SEO

Exista vreo modalitate de a evalua seriozitatea agentiei sau de a verifica experientele clientilor anteriori?

Da!

O agentie SEO cu experienta ar trebui sa se poata lauda cu multe campanii de optimizare excelente. Daca astfel de laude pot fi gasite pe site-ul lor, poti verifica rezultatele contactand proprietarii acelor laude pentru a vedea daca au fost/sunt multumiti de cooperare.

Un astfel de feedback poate fi de nepretuit atunci cand alegi o oferta SEO, deoarece vei afla ce crede clientul care colaboreaza sau a colaborat cu agentia respectiva.

Cum sa alegi agentia, oferta SEO potrivita?

Recomandari si relatii stabilite anterior, "vorba din gura in gura" de la clientii anteriori este una dintre cele mai bune modalitati de a lua in considerare oferta SEO prezentata de agentie.

Familiariza-te cu SEO si cu serviciile incluse, asa vei sti daca agentia din spatele ofertei SEO dispune de personal calificat cu suficienta experienta sau nu. Da, este dificil pentru un client incepator sa faca diferenta intre expert si neexperimentat, dar nu imposibil!

Citeste si: Cat timp faci SEO pana apar primele rezultate si ROI?

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.