SEO exceleaza in atragerea de trafic si clienti, la un cost de achizitie per client scazut, si ramane una dintre cele mai profitabile strategii pentru a comercializa un produs sau serviciu online.
Dar cum nu toti avem experti interni si specilalisti SEO, majoritatea firmelor care se bazeaza pe SEO in marketing digital externalizeaza serviciul in urma unor discutii si oferte SEO.
Si cum alegi cea mai buna oferta SEO cand un numar mare de firme sau freelanceri ofera servicii de optimizare pentru motoarele de cautare… sau cel putin asa afirma?
Esti pregatit sa platesti pretul? Oricare ar fi?
Si chiar mai important, cum alegi servicii SEO profesionale daca cunostintele tale despre acest domeniu sunt limitate?
Hai sa vedem cum sa alegi o oferta SEO la un raport pret/rezultate bun, cum sa cumperi cu incredere servicii la un pret corect pentru afacerea ta.
Sa intelegem propunerile care se identifica cu business-ul tau si procesul de evaluare pentru o alegere informata.
Afla mai multe despre oferte si preturi promovare online.
Cum alegi cea mai buna oferta SEO?
Alegerea nu este deloc simpla, in special daca nu esti familiarizat cu aceasta industrie. Persoanele si agentiile care pretind a fi experti SEO, dar nu au cunostinte aprofundate despre practicile din industrie, sunt mai greu de identificat.
O oferta SEO serioasa cuprinde un audit profesional, nu gratuit, care trebuie inteles, informatii despre starea actuala a site-ului tau, cuvintele cheie in Google, nivelul de optimizare on-page si off-page, factori tehnici, viteza de incarcare, analiza continut, link building plus strategia SEO personalizata pentru afacerea ta si pretul acesteia.
Cum alegi informat?
Am conceput o lista care faciliteaza procesul de comparare si evaluare a ofertelor SEO prin care evidentiez cele mai importante elemente carora ar trebui sa le acorzi atentie.
Ce informatii ar trebui sa cuprinda o oferta SEO completa?
Detalii oferta SEO
Spre exemplu, oferta noastra cuprinde un plan de optimizare SEO personalizat pentru fiecare site. Cum altfel crezi ca poti culege roadele fara o optimizare corecta a site-ului? Dar sa revenim la oferta SEO si ce trebuie sa cuprinda.
Aspecte carora trebuie sa le acorzi atentie:
1. Audit SEO
Un audit SEO arata cat de bine este optimizat site-ul web. Identifica erorile care impiedica site-ul tau sa rankeze bine si oportunitatile care te pot ajuta sa obtii mai multa vizibilitate.
Desi in ofertele SEO trimise de majoritatea agentilor sunt folosite instrumente gratuite de auditare a site-ului, acestea nu ofera aceeasi informatie si valoare precum un audit realizat de o echipa de specialisti.
Oferta SEO trebuie sa includa un audit SEO profesional, realizat la virgula.
Lipsa unui audit SEO PRO sugereaza o lipsa grava de experienta si o agentie care nu intentioneaza sa creeze o strategie personalizata... sau nu poate, sau nu stie. Asa ca... treci mai departe!
Tipuri de audit SEO:
- audit SEO gratuit(oferit de agentii mediocre spre slabe, creat cu orice tool SEO si cuprinde informatii de baza)
- audit SEO PRO(audit SEO profesional, analiza aprofundata si complexa, evaluare detaliata a aspectelor tehnice, continut, structura site, link-uri si alti factori)
Audit SEO gratuit = momeala pentru naivi, cea mai des intalnita capcana la "agentiile SEO profesioniste"! Nu exista audituri SEO gratuite la agentiile profesionale!
Audit SEO profesional gratuit! Nimic mai fals!
Tot ce inseamna profesional nu este gratuit! Un audit SEO profesional costa 2000 - 2500 Euro si este elaborat in 30 zile.
Nu face nimeni treaba asta gratuit! Sa fim seriosi!
Este important sa verifici daca auditul inclus in oferta SEO este generat automat sau este realizat manual.
Auditul profesional implica o analiza extrem de detaliata, precisa si personalizata a site-ului, a nevoilor tale, a industriei in care activezi, a competitiei, etc., in timp ce, auditul SEO gratuit este superficial si nu detecteaza problemele si oportunitatile de optimizare.
2. Implementare recomandari audit SEO
Agentia sau specialistul SEO poate implementa recomandarile din oferta? Sau se asteapta sa platesti un programator dispus sa o faca?
Este posibil sa ai nevoie de rescriere cod HTML, sau JavaScript, indepartarea unor bucati de cod din CSS, JavaScript pentru o viteza net superioara, scripturi care prelucreaza imagini in formate moderne de afisare, etc.
Cine se ocupa de modificari?
La nivel PRO nu se folosesc plugin-uri, gen cel mai bun plugin cache WordPress de pe piata! :). Noi nu recomandam clientului "WP Rocket" pentru ca "expertii SEO" recomanda WP Rocket drept cel mai bun plugin de cache pentru a obtine rezultate incredibile la viteza si pentru a optimiza site-ul pentru Core Web Vitals. Noi dezvoltam de la 0.
Interventiile asupra codului, modificarile necesare sunt implementate de specialisti si programatori care lucreaza in cadrul agentiei noastre, deoarece sunt realizate rapid, conform planului si in pretul ofertei sau contractului incheiat.
3. Serviciile incluse in oferta SEO
Serviciile incluse in oferta SEO trebuie sa acopere toate aspectele menite sa creasca performanta site-ului in cautarea Google, de la optimizarea tehnica pana la strategia de continut.
3.1 Continut nou in fiecare luna
Continutului este parte integranta a unei campanii SEO eficiente, este un element obligatoriu intr-o oferta SEO de calitate. Totusi, accentul trebuie sa cada pe calitatea continutului, nu pe volum, pentru a asigura relevanta si impact. Continutul bine realizat atrage utilizatorii, creste timpul petrecut pe site si contribuie la clasamente mai bune in rezultatele de cautare.
3.2 Articole sponsorizate in fiecare luna
Articolele sponsorizate aduc link-uri valoroase catre site-ul tau si pot genera vanzari directe. Este esential sa stii cate articole vor fi publicate lunar si sa discuti despre criteriile de selectie a site-urilor unde vor aparea.
Ce parametri sunt luati in considerare? SEO? Trafic sau altceva?
Parametrii de selectie ar trebui sa includa:
- Autoritatea domeniului (DA): site-urile cu un DA ridicat ofera link-uri mai valoroase.
- Relevanta: site-ul ales trebuie sa fie dintr-o nisa similara sau complementara afacerii tale.
- Traficul organic: este important sa publici pe site-uri care atrag utilizatori reali si activi.
- SEO: verifica daca se respecta bunele practici SEO.
Calitatea link-urilor este importanta deoarece link-urile de la surse relevante si credibile au un impact pozitiv. Cantitatea, in schimb, trebuie sa fie gestionata cu atentie pentru a evita penalizarile Google.
3.3 Cercetare cuvinte cheie
Oferta SEO include cercetarea cuvintelor cheie?
Daca da, cum sunt selectate?
Auzim mereu cat de mult a evoluat SEO si cat de neimportante sunt cuvintele cheie pentru a ne pozitiona bine la cautarile pe care oamenii le fac in fiecare zi.
In ochii unor profesionisti SEO abordarea difera. Vorbim despre intentia din spatele acelei interogari si daca o bucata de continut rezolva sau nu aceasta intentie.
O oferta SEO bine gandita include optimizare pentru cuvinte cheie relevante in context, dar si pentru expresii conexe care satisfac mai bine cerintele utilizatorilor si care ofera valoare reala.
Cuprinde o lista detaliata de cuvinte cheie, explicand clar cum se aliniaza acestea obiectivelor tale de afaceri si cum pot contribui la cresterea traficului calificat.
3.4 Strategie SEO personalizata
Oferta SEO prezinta o strategie personalizata pentru afacerea ta?
Cand ai o abordare personalizata, cat mai axata pe nisa ta, poti maximiza rapid rentabilitatea investitiei (ROI) din SEO.
Oferta ar trebui sa detalieze clar cum va fi creata strategia pentru a raspunde specificului afacerii tale, incluzand obiectivele, industria, publicul tinta si competitia.
Cand alegi oferta SEO, trebuie sa stii daca agentia poate si ofera o strategie personalizata, indiferent de ce afirma, deoarece un site poate aparea in Google pe pozitii diferite, in orase diferite, la ore diferite.
3.5 Optimizare continua
SEO este o strategie continua!
Chiar si dupa ce atingi obiectivele setate, intotdeauna se gasesc noi modalitati de a imbunatati strategia, astfel incat sa castigi mai mult trafic, clienti potentiali si vanzari.
Se poate si mai bine? Da!
Se scrie continut nou si se promoveaza. Este important sa alegi oferta SEO care prezinta un plan de crestere continua.
3.6 Rapoarte lunare
Transparenta este esentiala, vrei sa ai incredere si sa te poti baza pe agentia ta. Rapoartele lunare asupra rezultatelor si informatii despre posibile noi abordari sunt importante si prezinta incredere.
Un raport SEO detaliat arata munca depusa, rezultatele obtinute si noi perspective de atins.
3.7 Urmarirea rentabilitatii investitiei
Nimeni nu se multumeste cu servicii de optimizare fara o rentabilitate a investitiei.
In timp ce Google Analytics sprijina foarte bine afacerile de comert electronic, companiile cu site-uri simple, au nevoie de o solutie de urmarire a rentabilitatii investitiei.
De obicei, aceasta urmarire functioneaza prin sincronizarea datelor din campania SEO cu vanzarile tale, ceea ce nu este usor. De aceea, parteneriatul cu un furnizor care stie sa urmareasca randamentul investitiei este necesar pentru ambele parti.
Oferte SEO pe care ar trebui sa le eviti
Spre deosebire de SEO legitim, scopul Black Hat SEO nu este de a imbunatati un site, ci de a pacali Google sa creada ca site-ul tau este ceva ce nu este.
Oferta SEO la pachet
Ce este atat de rau cu SEO ambalat la pachet? De ce ar trebui sa eviti cu orice pret astfel de servicii?
SEO la pachet ofera o lista stabilita de servicii la un pret fix. Ce propune un pachet SEO?
Audit SEO standard, research cuvinte cheie, optimizare URL, Meta Titlu, Meta Descriere, optimizare H1, H2, H3, optimizare imagini si alt text, optimizare continut categorii/pagini principale, optimizare cont Google My Business, administrare profil Google My Business, SEO Tehnic, analiza Google Search Console, sitemaps, UX si UI, realizare 1 articol blog/luna, publicare 1-2 advertoriale/ luna pe site-uri cu autoritate, plan editorial SEO, monitorizare constanta, raportare lunara si o perioada minima de contract.
Cat de bine vor fi optimizate toate elementele de mai sus, la un pret de 299 Euro/ luna, sau la 600 Euro / luna, etc.?
- UX si UI pentru site-uri simple (3 scenarii de testare) incepe de la 1500 Euro !!!
- realizare 1 articol blog/luna (cat de profesional poate sa fie, scris cu AI) !!!
-publicare 1-2 advertoriale/ luna pe site-uri cu autoritate !!! La 299 Euro / luna sunt doar linkuri care, ulterior, necesita solicitare disavow catre Google.
Ce rezultate crezi ca vei obtine la 299 Euro/luna?
Activitatile de mai sus necesita timp si resurse pentru a fi optimizate corect, iar pachetele SEO ieftine sunt insuficiente.
De ce?
In primul rand, cei care le ofera nu acorda suficienta atentie site-ului tau. Acest lucru se datoreaza faptului ca pot ramane viabili, fara cresterea preturilor, doar prin preluarea unui numar mare de clienti.
In al doilea rand, le lipsesc resursele pentru a proiecta si implementa o strategie SEO castigatoare. Majoritatea companiilor SEO ieftine nu au aceste seturi de abilitati interne. Cu alte cuvinte, furnizorii de pachete SEO low-cost nu au de ales decat sa faca compromisuri in dezavantajul tau.

Daca tu faci compromisuri atunci cand alegi o oferta SEO, brandul si site-ul tau web vor fi in joc!
Evita ofertele cu preturi suspect de mici, care pot indica utilizarea unor tactici de slaba calitate. Lipsa de transparenta este un alt semn de alarma. Fii precaut in legatura cu serviciile care promoveaza audituri gratuite superficiale, folosite doar ca tactica de atragere, fara sa ofere o valoare reala.
Cum aleg oferta SEO potrivita?
Trebuie mai intai sa ai o idee despre ce vrei sa obtii cu SEO. Care sunt punctele slabe? Aici sunt cateva exemple, tu poate vrei mai mult:
- vreau sa-mi depasesc concurentii pe cuvintele cheie care aduc o multime de clienti noi
- vreau sa creez continut nou si sa cresc traficul de cautare organic
- vreau sa imbunatatesc reputatia brandului meu si sa obtin vizibilitate pentru afacerea mea online
- vreau un audit tehnic al site-ului meu, astfel incat sa se incarce mai repede si sa nu aiba erori UX/UI
- vreau backlink-uri de inalta calitate din surse relevante
Obiectivele de afaceri pe care le ai determina asteptarile tale si asta influenteaza alegerea ofertei SEO.
Gandeste-te bine la obiectivele masurabile pe care vrei sa le atingi. Pot fi toate! Odata ce cunosti obiectivele, fiecare pas dupa va fi semnificativ mai usor in procesul de verificare a agentiei.
Pret oferta SEO
Cum sa cumperi cu incredere servicii la un pret corect?
Nu exista o oferta SEO buna si ieftina! Chiar daca munca este externalizata catre terte parti, o agentie SEO buna costa.
De exemplu: Ceri unei agentii un audit tehnic SEO, 4 articole/luna, 10 backlink-uri/luna de calitate. Ai trei agentii din care sa alegi:
- prima cere 200 - 300 €/luna
- a doua are ceva experienta generala si cere 800 - 1000 €/luna
- a treia este o agentie SEO, din nisa ta, si cere +1500 €/luna
In mod clar, prima alegere este un 'vanator' de clienti SEO.
Pretul nu este factor de decizie!
Concentreaza-te pe calitate, relevanta si experienta.
Indiferent de preturile SEO, este important sa intelegi ca serviciile de calitate implica costuri mai mari. Investitia intr-o strategie solida este esentiala pentru succesul pe termen lung al afacerii tale, chiar daca acest lucru poate implica initial costuri mai ridicate.
Despre credibilitatea ofertei SEO
Exista vreo modalitate de a evalua seriozitatea ofertei sau de a verifica experientele agentiei cu clientii anteriori?
Da!
O agentie optimizare SEO cu experienta ar trebui sa se poata lauda cu clienti multumiti. Poti verifica rezultatele contactand proprietarii acelor laude pentru a vedea daca au fost/sunt multumiti de cooperare.
Un astfel de feedback poate fi de nepretuit atunci cand alegi oferta SEO, deoarece vei afla ce crede clientul care colaboreaza sau a colaborat cu agentia respectiva.
Cum sa alegi oferta SEO potrivita?
Recomandari si relatii stabilite anterior, "vorba din gura in gura" de la clientii anteriori este una dintre cele mai bune modalitati de a lua in considerare oferta SEO prezentata de agentie.
Familiariza-te cu SEO si cu serviciile incluse, asa vei sti daca agentia din spatele ofertei SEO dispune de personal calificat cu suficienta experienta sau nu. Da, este dificil pentru un client incepator sa faca diferenta intre expert si neexperimentat, dar nu imposibil!
Citeste si: Cat timp faci SEO pana apar primele rezultate si ROI?