Ce face o agentie de marketing digital sau online?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Ce face o agentie de marketing digital sau online?

Ce face o agentie de marketing digital sau online?

Exista ceva in lumea marketingului care intriga oamenii. Este inteligent, elegant, provocator uneori, si este plin de profesionisti fermecati, oarecum nebuni, care stiu cum sa comercializeze legume gradinarului. Sa intelegem ce face si cu ce se ocupa o agentie de marketing digital.

Si totusi, a grupa toate agentiile de publicitate sub o singura identitate ar fi o farsa: nu exista doua agentii de marketing la fel. In timp ce unele se concentreaza pe publicitatea traditionala, altele ofera exclusiv marketing digital sau servicii de social media.

Care este scopul marketingului digital?

Scopul marketingului digital este simplu - iti creste cifra de afaceri prin SEO si promovare online sau diverse strategii de publicitate. Aceste strategii graviteaza in jurul tehnologiilor digitale, de la optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare la marketingul pe rerelele sociale si multe altele cum ar fi reclame sau publicitate PPC.

Mai simplu: le aratam oamenilor cine esti, ce faci, cum te diferentiezi de concurenti, astfel incat sa te cunoasca. Utilizam canalele online si tehnologiile digitale pentru a promova si a comercializa produsele sau serviciile tale catre publicul tinta.

Acestea fiind spuse, trebuie sa intelegi ce poate face o agentie de marketing pentru tine si in ce domenii ai nevoie de asistenta.

Ce face o agentie de marketing digital?

In primul rand elaboreaza un plan de marketing.

In al doilea rand, o agentie de marketing digital isi ajuta clientii sa implementeze si sa optimizeze strategiile de marketing. Functiile unei agentii de marketing pot fi plasate in trei categorii principale:

  • identificarea oportunitatilor care genereaza cele mai bune rezultate si vor maximiza rentabilitatea investitiei (ROI).
  • executarea strategiilor de marketing (SEO, reclame PPC, continut, Social Media, etc.)
  • masurarea si imbunatatirea performantei campaniilor de marketing online

Ce servicii ofera o agentie de marketing?

Uneori, obiectivele tale nu pot fi atinse cu o singura strategie de marketing. Daca lucrezi cu o agentie de marketing digital cu servicii complete, ar trebui sa ai acces la o serie optiuni si canale pentru promovare online, inclusiv:

  • design si dezvoltare site web / grafica
  • optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
  • publicitate platita (PPC)
  • marketing prin continut
  • marketing pe retelele sociale
  • marketing prin e-mail

Care sunt beneficiile colaborarii cu o agentie de marketing?

Iata de e agentiile de marketing sunt atat de valoroase:

  • echipa completa de experti cu seturi diverse de abilitati.
  • pot completa si sprijini departamentul de marketing existent.
  • sunt la curent cu cele mai recente tendinte, strategii.
  • pot reduce bugetul investit, in funcție de schimbari.
  • aduc perspective noi si idei creative.
  • stiu cum sa masoare corect rezultatele.

Cat costa o agentie de marketing?

Tarifele agentiilor de marketing variaza foarte mult in functie de agentie, de serviciile pe care le alegi, de experienta si expertiza lor. Unele agentii factureaza o rata fixa pe proiect, altele percep o taxa pe ora, dar cea mai intalnita practica este procentul din vanzari.

La ce preturi / luna sa te astepti pentru urmatoarele servicii de marketing online.

  • SEO: 500 € – 5.000 €
  • PPC: 5-20% din cheltuielile publicitare lunare
  • Marketing pe retelele sociale: 250€ – 3.000€
  • Design / dezvoltare site / ecommerce : 2500 – 5.000 €
  • Marketing prin continut: 500€ – 5.000€
  • Marketing prin e-mail: 200€ – 2500€

Indiferent de natura serviciului ales intotdeauna obtii ceea ce platesti. Asadar, serviciile „ieftine” nu aduc rezultatele dorite. Daca vrei cea mai buna agentie de marketing digital, trebuie sa intelegi munca depusa, sa stabiliti un buget rezonabil, nu sa castigi un pret mic.

Cat ar trebui sa investesc in marketing digital?

Recomandam sa aloci un buget pe care il poti gestiona confortabil si sa il adaptezi pe masura ce obtii date si feedback cu privire la performanta. Este important sa investesti in analiza si masurare pentru a intelege impactul real al bugetului tau de marketing digital.

Bugetul pentru marketing digital poate varia semnificativ in functie de multi factori, inclusiv industria in care activezi, obiectivele specifice ale campaniei, marimea afacerii si concurenta din piata. Nu exista o suma standard sau universala, dar exista cateva consideratii care pot influenta decizia privind bugetul.

Citeste si: Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare buna?

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.