Ce face agentia de marketing online si publicitate?

Ce face agentia de marketing online si publicitate?

Exista ceva in lumea marketingului care intriga oamenii. Este inteligent, elegant, provocator uneori, plin de profesionisti, oarecum nebuni, care stiu cum sa comercializeze legume gradinarului.

Prezentarea sau expunerea afacerii in fata clientilor inseamna totul, atat pentru antreprenorii la inceput sau deja consolidati.

Fie ca folosesti reclame TV, panouri publicitare, fluturasi sau platforme digitale precum bloguri si retele sociale, sau orice alta forma de publicitate, marketingul este esential pentru vizibilitate si vanzarile companiei tale.

Cu toate acestea, marketingul nu inseamna doar cuvinte si elementele vizuale.

Ca sa imbunatatesti campania de marketing trebuie sa urmaresti performanta acesteia, si aici e posibil sa ai nevoie de o agentie de marketing digital si promovare online cu experienta, specializata in planuri si strategii de marketing personalizate.

Sa intelegem ce este, ce face si cu ce se ocupa o agentie de marketing digital.

Ce este o agentie de marketing si publicitate online?

Sa fim sinceri: termenul „agentie de marketing digital si publicitate online” nu este foarte specific. Probabil iti ofera o idee de baza despre industria in care activam, dar tine restul sub secret.

Nu pentru ca incercam sa fim misteriosi. Se datoreaza faptului ca fiecare agentie de marketing acopera o multime de domenii.

O agentie de marketing digital si publicitate online este o echipa de persoane instruite, sau marketeri, care lucreaza impreuna pentru a ajuta un client sa atraga clienti si sa-si creasca profitul prin diverse medii, efectuand cercetari de piata amanuntite si identificand canalul de marketing potrivit si multe altele

Serviciile agentiei includ crearea si gestionarea campaniilor publicitare pe Google si alte platforme sau gestionarea reclamelor care apar pe alte site-uri web.

Daca te straduiesti prea mult sa atragi potentiali clienti prin strategiile tale actuale de publicitate, ar putea fi timpul sa angajezi o agentie de marketing dedicata pentru a arunca o privire asupra campaniei tale.

Care este diferenta dintre o agentie de marketing, o firma de marketing si o companie de marketing?

Vesti bune! Nu exista nicio diferenta intre o agentie de marketing, o firma de marketing sau o companie de marketing. In timp ce unele companii se descriu ca una sau alta, termenii inseamna acelasi lucru. Vom folosi termenii in mod interschimbabil in aceasta descriere a definitiei unei agentii de marketing digital si publicitate online.

Care este scopul marketingului digital?

Scopul marketingului digital este simplu - iti creste cifra de afaceri prin SEO si promovare online sau diverse strategii de publicitate.

Aceste strategii graviteaza in jurul tehnologiilor digitale, de la campanii de optimizare SEO, sau promovarea site-urilor pe motoarele de cautare, la marketingul pe retelele de socializare si multe altele cum ar fi publicitate PPC.

Mai simplu: le aratam oamenilor cine esti, ce faci, cum te diferentiezi de concurenti, astfel incat sa te cunoasca. Utilizam canalele online si tehnologiile digitale pentru a promova si a comercializa produsele sau serviciile tale catre publicul tinta.

Acestea fiind spuse, trebuie sa intelegi ce poate face o agentie de marketing pentru tine si in ce domenii ai nevoie de asistenta.

Ce face o agentie de marketing digital?

In primul rand elaboreaza un plan de marketing.

In al doilea rand, o agentie de marketing digital isi ajuta clientii sa implementeze si sa optimizeze strategiile de marketing pentru a maximiza rentabilitatea investitiei.

O agentie de marketing buna nu se multumeste niciodata cu o strategie simpla. De ce? Pentru ca optimizarea continua a campaniilor creste rentabilitatea investitiei in marketing. Functiile unei agentii de marketing pot fi plasate in trei categorii principale:

  • identificarea oportunitatilor care genereaza cele mai bune rezultate si vor maximiza rentabilitatea investitiei (ROI).
  • executarea strategiilor de marketing (SEO, reclame PPC, continut, Social Media, etc.)
  • masurarea si imbunatatirea performantei campaniilor de marketing online

Ce servicii ofera o agentie de marketing?

Uneori, obiectivele tale nu pot fi atinse cu o singura strategie de marketing. Daca lucrezi cu o agentie de marketing digital cu servicii complete, ar trebui sa ai acces la o serie optiuni si canale pentru promovare online, inclusiv:

  • design si dezvoltare site web / grafica
  • optimizare pentru motoarele de cautare (SEO)
  • publicitate platita (PPC)
  • marketing prin continut
  • marketing pe retelele sociale
  • marketing prin e-mail

Care sunt beneficiile colaborarii cu o agentie de marketing?

Iata de e agentiile de marketing sunt atat de valoroase:

  • echipa completa de experti cu seturi diverse de abilitati.
  • pot completa si sprijini departamentul de marketing existent.
  • sunt la curent cu cele mai recente tendinte, strategii.
  • pot reduce bugetul investit, in funcție de schimbari.
  • aduc perspective noi si idei creative.
  • stiu cum sa masoare corect rezultatele.

Cat costa o agentie de marketing?

Tarifele agentiilor de marketing variaza foarte mult in functie de agentie, de serviciile pe care le alegi, de experienta si expertiza lor. Unele agentii factureaza o rata fixa pe proiect, altele percep o taxa pe ora, dar cea mai intalnita practica este procentul din vanzari. Vezi aici detalii despre servicii marketing digital, oferte si preturi promovare.

La ce preturi / luna sa te astepti pentru urmatoarele servicii de la o agentie de publicitate online:

  • Servicii SEO: 500 € – 5.000 €
  • PPC: 5-20% din cheltuielile publicitare lunare
  • Marketing pe retelele sociale: 250€ – 3.000€
  • Web Design / dezvoltare site / ecommerce : 2500 – 5.000 €
  • Marketing prin continut: 500€ – 5.000€
  • Marketing prin e-mail: 200€ – 2500€

Indiferent de natura serviciului ales intotdeauna obtii ceea ce platesti. Asadar, serviciile „ieftine” nu aduc rezultatele dorite. Daca vrei cea mai buna agentie de marketing digital, trebuie sa intelegi munca depusa, sa stabiliti un buget rezonabil, nu sa castigi un pret mic.

Pentru o etimare de pret, cere oferta personalizata de la firma noastra de marketing.

Cand ar trebui sa angajezi o firma de marketing?

Atunci cand observi urmatoarele:

  • vrei rezultate mai bune
  • nu atingi obiectivele de marketing propuse
  • nu tii pasul cu concurentii

Chiar si atunci cand lucrurile merg bine exista motive intemeiate sa angajezi o agentie, cum ar fi atunci cand vrei sa:

  • extinzi strategia de marketing
  • incerci o noua strategie
  • obtii informatii de la experti

Cat ar trebui sa platesc agentiei de marketing?

Recomandam sa aloci un buget pe care sa il poti gestiona confortabil si sa il adaptezi pe masura ce obtii date si feedback cu privire la performanta. Este important sa investesti in analiza si masurare pentru a intelege impactul real al bugetului tau de marketing digital.

Bugetul pentru marketing digital poate varia semnificativ in functie de multi factori, inclusiv industria in care activezi, obiectivele specifice ale campaniei, marimea afacerii si concurenta din piata. Nu exista o suma standard sau universala, dar exista cateva consideratii care pot influenta decizia privind bugetul.

Citeste si: Preturi SEO, cat costa o campanie de optimizare buna?

INSTATIC este o agenție de marketing online, specializată în web design & development + optimizarea traficului și a vânzărilor prin intermediul motoarelor de căutare și al reclamelor plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț SEO personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Ești în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole SEO, este mai bun decât cel citit.