Ce este un plan de marketing? Ce trebuie să conțină?
  • INSTATIC
  • SEO
  • Ce este un plan de marketing? Ce trebuie să conțină?

Ce este un plan de marketing? Ce trebuie să conțină?

Un plan de marketing sună ca ceva pe care un student în publicitate și PR învață cum să-l facă la facultate. Și de fapt, probabil că este.

Dar când vine vorba de afacerea dvs., indiferent de cum sună, un plan de marketing este ceva ce trebuie să aveți.

Prea multe companii cheltuiesc bani pe tactici de marketing, de tip outbound și inbound, fără un plan solid în spatele motivului pentru care investesc în aceste eforturi sau ce vor să obțină din ele.

Dacă v-ați întrebat vreodată, „ce face o agentie de marketing?” sau „ce rezultate oferă?” și nu ați avut un răspuns solid, un plan de marketing este pentru dvs.

Dezvoltarea planului de marketing vă asigură că investiți timp, bani și efort în strategiile de marketing care duc către obiectivele de creștere ale companiei dvs.

Ce este un plan de marketing?

Un plan de marketing este un document cuprinzător care prezintă strategia de marketing a afacerii dvs. pentru anul următor. Este conceput pentru a aduce toate elementele strategiei dvs. de marketing într-un singur document, care nu numai că oferă o imagine de ansamblu asupra obiectivelor companiei dvs., dar prezintă în mod specific tacticile pe care le veți implementa pentru a atinge aceste obiective pe parcursul anului.

Unele companii dezvoltă planuri de marketing lunare sau trimestriale, dar vom aborda asta mai târziu.

De ce este un plan de marketing important pentru afacerea mea?

Un obiectiv fără un plan este doar o dorință – sau ceva de genul acesta.

Să presupunem că doriți să încercați publicitatea plătită anul acesta și, de asemenea, vă gândiți să vă reproiectați site-ul web.

Deși cheltuiți bani pentru ambele lucruri, un plan de marketing vă ajută să determinați:

  • de ce investiți în acele tactici și ce intenționați să obțineți prin acei bani.
  • cum plănuiți să investiți în acele tactici (ce platforme publicitare, ce fel de reproiectare a site-ului web)
  • cum să măsurați succesul acestor eforturi
  • cel mai important, modul în care aceste noi inițiative de marketing vă ajută compania să vă atingă obiectivele anuale de venituri, vânzări și multe altele.


Planul dvs. de marketing este conceput pentru a oferi o imagine de ansamblu, la nivel înalt, despre locul în care se află compania dvs. acum și unde doriți să fiți până la sfârșitul anului. Apoi, se scufundă în modul în care intenționați să vă duceți acolo.

Prea multe companii au investit bugete mari în eforturi de marketing disperate și deconectate de-a lungul anului, doar pentru a-și da seama, la următoarea lor întâlnire anuală de planificare, că multe dintre aceste eforturi nu au avut succes sau, mai rău, pur și simplu nu au condus la acel tip de succes de care compania dvs. avea nevoie.

Un plan de marketing vă ajută echipa să identifice obiectivele cheie anuale și apoi să dezvolte o strategie de marketing concepută pentru a vă ajuta să le atingeți (și să urmăriți progresul respectiv!).

Ce ar trebui să includă un plan de marketing?

Nu există nicio îndoială, majoritatea planurilor de marketing sunt documente mari. Planul nostru de marketing cuprinde 18 - 22 de pagini, de obicei, în funcție de obiectivele noastre.

Comercianții care stabilesc obiective și documentează strategia au o probabilitate de peste 3 ori mai mare de a avea succes în eforturile lor, cei mai organizați dintre aceștia de aproape 4 ori mai probabil să aibă succes.

Dar, doar pentru că un plan de marketing este cuprinzător, nu înseamnă că trebuie să fie greu de pus cap la cap.

În cele mai multe cazuri, planul de marketing compilează documente pe care le aveți deja. Dacă deja aveți un plan marketing, este bine să știți că nu veți începe acest document complet de la zero.

Cu un plan de marketing solid, actualizarea lui pentru obiectivele viitoare devine mult mai ușoară. Cele mai bune practici ale planului de marketing includ:

  • detalii și elemente de diferențiere
  • poziția pe piață
  • punctele forte și punctele slabe
  • analiza publicului țintă
  • obiective și măsurători de marketing
  • strategia și canalele de marketing
  • logistică și aspecte financiare
  • rezumat centralizat

Cum creez un plan de marketing?

De unde începem orice strategie de marketing?

Cu scopurile noastre!

Este greu să construiești un plan dacă nu știi unde încerci să ajungi. Stabilirea obiectivelor este esențială pentru orice strategie de marketing.

Pentru unele companii, aceste obiective pot fi axate pe venituri sau pe vânzări — Vrem să închidem X oferte de peste XXX € în noul an. Sau vrem să creștem veniturile cu XX% în noul an.

Pentru alții, ar putea fi un obiectiv mai nuanțat — dorim să pătrundem pe piața X până la sfârșitul anului și măsuram prezența pe piață cu X cantitate de trafic calificat către această parte a site-ului nostru.

Oricare ar fi obiectivele companiei dvs., asigurați-vă că acestea sunt:

  • specifice
  • măsurabile
  • de atins
  • relevante
  • limitate în timp


Cu aceste obiective în vigoare, planul de marketing devine mai puțin „unde vom cheltui banii în acest an”, și mai mult, „ce trebuie să facem pentru a îndeplini aceste obiective?”

O schimbare strategică care face diferența.

Odată ce ați stabilit obiectivele, restul planului de marketing va începe să prindă contur pe măsură ce te gândești la ce trebuie să facă echipa pentru a atinge aceste obiective.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu SEO?

Contactează-ne să discutăm despre SEO sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente SEO

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria SEO, este mai bun decât cel citit.