Planul de creare site web este elementul esential care asigura succesul proiectului si atingerea obiectivelor stabilite. Planul cuprinde definirea obiectivelor, identificarea publicului tinta, proiectarea structurii, dezvoltarea continutului precum si stabilirea tehnologiilor si platformelor care vor fi utilizate in proiect.
Indiferent de metodologia folosita, defineste clar etapele proiectului, intelege ce includ, ce presupun si respecta intotdeauna, la virgula, principiile de baza in web design. Ca orice proiect bine organizat, un site web bine bun incepe cu un plan.
Primul pas in dezvoltarea acestui plan este sa faci brainstorming cu privire la imaginea de ansamblu - scopul site-ului, continutul si organizarea generala.
Asigura-te ca ai o schita a tuturor componentelor care intra in joc. Cu toate acestea, cand vine vorba de structura site-ului web, majoritatea companiilor nu reusesc sa planifice corect si apoi se intreaba ce a mers prost. Hai sa vedem de ce!
Citeste si: Merita un site ieftin in 2024, dezvoltat pe template?
Ce inseamna planificare site web?
Planificarea site-ului web este procesul de creare a unei foi de parcurs care ajuta la informarea procesului de proiectare si dezvoltare, te asigura ca rezultatul final satisface nevoile utilizatorilor si atinge obiectivele stabilite de tine.
Planificarea site-ului iti permite sa stabilesti obiective clare in avans, sa identifici nevoile grupurilor tinta, sa aloci resurse pentru a minimiza intarzierile si costurile, sa elimini etapele de revizuire si reproiectare.
Cum planifici un site web?
Mai jos iti prezentam pasii pe care ii parcurgem la INSTATIC pentru dezvoltarea unui site web personalizat.
1. Documentam obiectivele si KPI-urile
Incepem procesul de planificare site web prin punctarea obiectivelor pe care dorim sa le atingem. De ce proiectam site-ul? Definim scopurile specifice pentru proiect.
Daca clientul are deja un site web functional, examinam performanta actuala a acestuia si gasim zonele unde exista loc de imbunatatire. Stabilim obiective SMART, specifice, masurabile, realizabile, relevante si oportune.
Aceste obiective includ:
- Generare trafic
- Generare lead-uri
- Cresterea vanzarilor online
- Scaderea ratei de respingere
- Cresterea numarului de abonati la e-mail
- Imbunatatirea satisfactiei clientilor
- Imbunatatirea ratei de conversie
KPI-urile pentru masurarea succesului obiectivelor pot include:
- Trafic organic
- Trafic dupa sursa
- Clasamente
- Interactiuni pe vizita
Odata ce avem obiective specifice stabilite plus valorile de urmarit si masurat, incepem sa stabilim strategii de proiectare si dezvoltare care sa bifeze pas cu pas fiecare etapa.
2. Analizam concurentii directi
Analizam cu atentie principalii cinci concurenti ai clientului si examinam strategia lor de continut, paginile de destinatie cheie, SEO. Scopul acestei etape este de a descoperi punctele forte si punctele slabe ale concurentilor tai in comparatie cu ale tale, de a gasi un gol pe piata si de a-ti optimiza strategia de afaceri.
3. Planificam continutul paginilor de destinatie
Nu proiectam niciodata un site web inainte sa subliniem informatiile cheie si continutul pe care paginile de destinatie ar trebui sa-l contina. Mesajul este mai important pentru experienta utilizatorului decat wireframes si design-urile creative.
Comunicam mesajul in mod clar din momentul in care utilizatorii ajung pe pagina de destinatie, evidentiind valoarea pe care afacerea o ofera publicului tinta.
Ne concentram pe nevoile si asteptarile consumatorilor. Aratam de ce este diferit si cum poate face viata utilizatorului mai buna, mai usoara, mai confortabila, mai interesanta, mai atractiva etc.
Planificam indemnuri la actiune care conduc utilizatorii catre diferite etape ale canalului de conversie, mentinandu-i implicati si dispusi sa exploreze mai mult.
4. Stabilim termene limita si definin livrabilele
Pentru a mentine proiectul pe drumul cel bun stabilim date pentru finalizarea etapelor importante si termene pentru fiecare etapa. De exemplu, finalizarea designului, etapa de programare, etc.?
Desi vrem sa pastram o oarecare flexibilitate in proiect si unele date pot fi provizorii, este foarte important sa stabilim termene-limita de proiectare si sa le atingem pe parcursul proiectului. Termenele ne ajuta sa respectam data de finalizare a intregului proiect.
5. Testam si intretinem site-ul web
Testarea este un aspect esential al planificării site-ului web, deoarece previne erorile si identifica detaliile care ar fi putut fi omise in etapele initiale Unul dintre considerentele cheie in aceasta etapa este ca site-ul web se comporta ok in toate browserele, Internet Explorer, Chrome, Firefox si alte browsere web mobile.
Nu in ultimul rand, este important sa mentinem actualizat site-ul web prin monitorizarea continua a performantelor. Unele dintre valorile pe care le urmarim aici includ paginile populare, numarul de vizitatori unici ai site-ului web, rata de respingere.
Greseli de evitat in planificare site
Desi planificarea unui nou site web este interesanta, exista cateva greseli, des intalnite, care pot cauza probleme daca nu sunt evitate.
Iata cateva greseli de evitat:
- neintelegerea nevoilor si asteptarilor utilizatorilor poate duce la un site care nu rezoneaza cu publicul tinta, ceea ce duce la o implicare si rata de conversie slabe.
- esecul in organizarea continutului, continutul excesiv sau dezorganizat poate coplesi vizitatorii si poate afecta interactiunea acestora cu site-ul web.
- navigarea prea complicata, complexa si confuza poate dezorienta vizitatorii in gasirea informatiilor pe care le cauta, ceea ce poate creste rata de respingere.
- lipsa CTA vizibile si clare, daca nu exista CTA proeminente si clare, vizitatorii pot fi reticenti la actiuni, ceea ce poate impiedica conversiile.
- esecul in implementarea unei strategii SEO va afecta clasarea pe motoarele de cautare si, la randul sau, vizibilitatea si traficul.
Ai nevoie de un site web nou?
Daca ai nevoie de un site nou sau o reproiectare de site, te putem ajuta. Avem ani de experienta in planificarea, construirea si lansarea de site-uri de succes pentru clienti dintr-o varietate de industrii si vom face acelasi lucru pentru tine.
Contacteaza-ne astazi!