4 mituri UX Design demontate, conceptii UX gresite

4 mituri UX Design demontate, conceptii UX gresite

Experienta utilizatorului a devenit o prioritate din ce in ce mai mare pentru brand-uri. Din pacate, exista multe conceptii gresite si mituri persistente despre UX Design. Care sunt acestea, cum le poti evita si poate cel mai important: cum poti, ca brand, sa faci lucrurile diferit?

1. „Accesibilitatea este costisitoare si dificila”

Majoritatea suntem mari fani UX, dar despre accesibilitate? Mai deloc! Si asta chiar daca pierdem utilizatori din cauza unui site inaccesibil. Nu vorbin doar de utilizatori cu dizabilitati si de persoane cu deficiente de vedere, ci si de persoane cu bariere temporare, cum ar fi, de exemplu, lumina soarelui pe ecranele lor.

Imbunatatirea accesibilitatii nu trebuie sa fie dificila sau costisitoare, mai ales daca o incorporezi in planul de proiectare si dezvoltare, in faza de inceput.

De exemplu, poti folosi instrumente pentru a verifica contrastul culorilor, poti adauga descrieri la fotografii folosind text alternativ, etc.

Aceste mici modificari iti ofera simultan un timp de descarcare mai scurt, un SEO mai bun, compatibilitate intre browsere si conținut usor de asimilat. In sfarsit si poate cel mai important, cu un site web accesibil, esti intotdeauna cu un pas inaintea concurentilor tai mai putin atenti. Tu cum stai la UX Design? Cere un audit UX!

2. „UX Desing este doar despre interfata digitala”

Uneori se crede ca UX este doar despre interfata, dar nimic nu poate fi mai departe de adevar.

Chiar daca interfata este digitala, utilizatorul se afla intotdeauna intr-un mediu fizic care ii influenteaza experienta. Asa ca, este important sa privim imaginea de ansamblu si sa luam in considerare toate aspectele interactiunii dintre utilizator si companie, serviciu si produs. Categoric este necesar sa aprofundam contextul, procesul, valoarea pentru afacere si validitatea ecologica a acesteia.

Comparam UX cu achizitia unei masini noi. Cumparatorul nu se uita doar la interfata, aspect, ci se uita si la logo, simte mirosul, aude sunetul inchiderii usilor, intr-un moment in care, poate orice altceva sau altcineva incearca sa-i distraga atentia in acel moment. Aceasta abordare holistica duce UX-ul la un nivel superior.

3. „Nu ai nevoie de continut intr-un site web”

Cum incep majoritatea "designerilor" sa construiasca un site? Cu un template! Pentru ei, forma este deasupra functiei, cand de fapt, designul ar trebui sa ajute utilizatorul sa inteleaga mai bine continutul.

Cu un "template", poti avea in cele din urma "un design", dar complet nerealist si oricum altcumva decat usor de utilizat, cu un accent puternic care semnalizeaza prezenta continutului pe locul doi. Afla mai multe despre valoarea UX si clientul final.

Datele si continutul realist sunt esentiale, asa ca trebuie sa implici specialistii in continut inca din primele etape ale proiectului. O a doua solutie este asa-numita „experienta de utilizator orientata pe obiect”, care imparte continutul in obiecte de continut, indemnuri la actiune si atribute care se leaga intre ele.

Implica designeri UX in proiectul tau si discuta despre lungimea si forma continutului inainte de a incepe.

4. „Prea multe clicuri nu sunt bune”

Probabil ai auzit ca fiecare pagina, sau informatie, dorita ar trebui sa fie accesibila in maxim 3 clicuri, altfel utilizatorii devin nemultumiti!

Testarea utilizatorilor a dovedit ca oamenii nu renunta si nu devin deloc frustrati dupa trei clicuri.

Noul standard: nu conteaza cate clicuri sunt necesare, atata timp cat utilizatorul primeste o confirmare clara cu fiecare clic ca este cu un pas mai aproape de obiectivul sau.

O interfata buna ajuta intotdeauna utilizatorul sa decida unde sa mearga in continuare. Link-urile lungi si descriptive pot juca un rol important in prevenirea pierderii utilizatorului.

Sau poti incerca dezvaluirea progresiva pentru a afisa continut din ce in ce mai sofisticat, care sa se simta ca un progres. Aici poti ajuta utilizatorul sa-si atinga obiectivul rapid cu instrumente de cautare si bare de cautare. Alternative grozave la „regula celor trei clicuri”, nu? Se merita din moment ce, aplicat bine si testat continuu, UX Design are o rentabilitate a investitiei intre 2 si 100 €.

Autor

INSTATIC este o agenție de marketing online specializată în web design și generarea de trafic pe site și vânzări din motoarele de căutare și reclame plătite (SEO/SEM).

Ai nevoie de ajutor cu UX Design?

Contactează-ne să discutăm despre UX Design sau cere o ofertă de preț personalizată!


Your message has been sent successfully.
Sorry, error occured this time sending your message.

Articole recente UX Design

Sunteți în căutarea unor sfaturi și informații valoroase? Fiecare dintre aceste aricole, din categoria UX Design, este mai bun decât cel citit.